تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798516788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگی شهرداری تهران برای توسعه همکاری‌ها در حوزه سلامت اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اعلام آمادگی شهرداری تهران برای توسعه همکاری‌ها در حوزه سلامت اجتماعی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مدیریت فرهنگی شهر توسعه سلامت اجتماعی را به عنوان یکی از اصلی ترین ماموریت های خود پذیرفته است.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید محمدهادی ایازی  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های سلامت محور شهرداری تهران منطبق با شعار "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی"، گفت: بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جدید با تاکید بر فرهنگ و اقتصاد مسئولیت مدیریت شهری را در تمام حوزه ها سنگین‌تر می‌سازد. زیرا مجموعه شهرداری تهران طی سال‌های گذشته اهم فعالیت‌های خود را با رویکرد مدیریت جهادی دنبال کرده است و تجلی این مفهوم در فرمایشات مقام عظمای ولایت مدیریت شهری را در پیگیری امور مصمم و امیدوار خواهد کرد.

وی ادامه داد: سلامت یکی از موضوع‌هایی بود که به صورت جهادگونه طی مدیریت اخیر شهر تهران به آن پرداخته و با ایجاد نگرش‌های جدید به این مقوله تغییرات ملموسی مشاهده شد.

ایازی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های سلامت نظیر راه‌اندازی پردیس، خانه‌های سلامت، مراکز فرآموز، باشگاه چاقی و 3 هزار 740 کانون مردمی از مهمترین اقداماتی است که با دغدغه جلب مشارکت شهروندان، حساس کردن جامعه به موضوع سلامت و تحقق عدالت در این حوزه اجرایی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به عضویت 230 هزار نفر از پایتخت نشینان در کانون‌های 10گانه سلامت گفت: امروز 230 هزار شهروند بر حسب علایق و توانمندی‌های خود در کانون های سلامت نظیر معلولان، مادر و کودک، پیشگیری از دخانیات، چاقی و خادمان مساجد عضو هستند و فعالیت‌های اجتماعی سلامت محور خود را با مشارکت دیگر شهروندان انجام می دهند.

وی از تهیه وتدوین نقشه جامع سلامت شهر تهران به تفکیک محله‌ها خبر داد و گفت: این سند بر اساس اطلاعات و شاخص‌های به دست آمده در اجرای طرح سنجش عدالت در شهر تدوین شده است و مبنای تصمیم‌گیری‌های شهری و مشارکت شهروندان در حل مشکلات حوزه سلامت قرار خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  با مثبت ارزیابی کردن تشکیل کمییسیون سلامت در شورای شهر عنوان کرد: با تشکیل کمیسیون سلامت و زیست شهری در شورای شهر چهارم سیاست گذاری ها و برنامه های این عرصه از قدرت کارشناسی و مشورتی بیشتری برخوردار خواهد شد.

ایازی در خصوص عزم راسخ مدیریت فرهنگی شهر برای حرکت جهادی در عرصه توسعه سلامت اجتماعی ادامه داد: کارگروه سلامت در سال جدید در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تشکیل شده است که براساس محورهای تعیین شده نظیر سبک زندگی اسلامی و ایرانی همچنین زیست سالم شهری نسبت به اتخاذ سیاست اقدام می‌کند.

وی در تشریح راهکارهای اجرای سیاست‌های کلان نظام در حوزه سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای حرکت در مسیر تحقق اهداف مدیریت جهادی و اسناد بالا دستی و رویکردهای جدید ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه سلامت پیش بینی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: ابلاغ سیاست‌های حوزه سلامت از سوی بالاترین مقام کشور نشان دهنده اهمیت این حوزه است و اولویت فعالیت مربوط به عرصه سلامت را باردیگر به مسئولان و سیاست‌گذاران نظام یادآوری می‌کند. به طور قطع همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و عزم جهادی ایشان در این سال بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند.

ایازی ادامه داد: تکمیل و توسعه قوانین و مقررات حوزه سلامت، توجه به سلامت روانی، ترویج سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده، ترویج آموزه‌های اخلاقی و معنوی اساس سیاست‌های ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری را تشکیل می‌دهند که تحقق آنها نیازمند همیاری شهروندان و سایر سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌طلبد.

وی با اشاره به نقش سازنده شهرداری‌ها در توسعه سلامت اجتماعی گفت: خوشبختانه شهرداری تهران به عنوان پرچمدار رویکرد ارتقا به یک نهاد اجتماعی اواخر سال گذشته با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک وزارت بهداشت و قوه قضائیه افزایش آگاهی جامعه، مسئولیت پذیری، جلب مشارکت فعالانه شهروندان و ارتقا سلامت اجتماعی را به عنوان یکی از ماموریت‌های اساسی خود پذیرفته  و طی سال‌های گذشته آن را مبنای شکل‌گیری خانه‌های سلامت قرار داده است.
 
ایازی در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران در هفته سلامت چه فعالیت‌هایی را اجرا خواهد کرد، گفت: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته شهرداری تهران برنامه‌های گسترده ای را با همکاری شهروندان، سراهای محله، خانه‌های سلامت، سمن‌ها، ارایه دهندگان خدمات سلامت، مراکز علمی و دانشگاهی طی هفته سلامت برگزار خواهد کرد.

وی عنوان کرد: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی سلامت و موضوع‌های وابسته به آن را به عنوان یک ضرورت در جامعه مطرح سازیم و آن را پیوست زندگی شهروندان کنیم.

ایازی ادامه داد: برنامه‌های هفته سلامت روز 28 فروردین با  گردهمایی بزرگ معلولان در بوستان بعثت آغاز و با برپایی 22 دهکده سلامت و اجرای صدها عنوان فعالیت آموزشی، فرهنگی، تفریحی و سلامت محور در 7 اردیبهشت پایان می‌یابد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طبق پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته که 2000 کلاس سلامت با موضوع «روزشمار هفته سلامت» در سطح 374 محله شهر تهران طی هفته‌ سلامت برگزار شود. حدود 450 ایستگاه فرعی سلامت نیز در خانه‌های سلامت، مساجد و پارک‌ها برگزار خواهد شد. 250 تور سلامت نیز در نظر گرفته شده است که این تورها تفریحی صرف نیست و به بحث آموزش نیز می‌پردازند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن