تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814155883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم گچساران در انتظار بهره مندی از آب سد کوثر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم گچساران در انتظار بهره مندی از آب سد کوثر گچساران - ایرنا – مردم شهرستان گچساران در 50 کیلومتری سد عظیم کوثر با کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی روبه رو هستند در حالی که بخش زیادی از آب سد کوثر این شهرستان به دوردست ترین نقاط جنوب کشور انتقال یافته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی که سد مخزنی کوثر آب دو میلیون نفر از مردم استان های جنوبی کشور را تامین می کند، روستاهایی نظیر آب توت و سعادت آباد از توابع گچساران در چند کیلومتری این سد درحسرت بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و آبادانی زمین های کشاورزی خود هستند.
یکی از اهالی روستای سعادت آباد از توابع دهستان گرمسیری لیشتر گفت: آب این روستا از طریق آب فضای سبز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تامین می شود.
مرتضی صالحی افزود: بیشتر مردم این روستا برای تامین آب آشامیدنی خود از آب معدنی استفاده می کنند.
یکی از اهالی روستای آب توت گفت: کمبود آب زمین های کشاورزی در چند کیلومتری سد کوثر مایه تاسف است.
کرامت حسینی با اشاره به اهمیت کشاورزی در تامین درآمد مردم این روستا از مسوولان خواست برای بهره برداری از طرح آبرسانی شهر دوگنبدان و 22 روستای اطراف چاره اندیشی کنند.
معاون آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبرسانی از سدکوثر به شهر دوگنبدان دو سال است که آماده بهره برداری است و به دلیل انجام برخی از کارهای جزیی بهره برداری نشده است.
علی داودی افزود: مجری این طرح آبفای شهری است و سال گذشته به امور آب منطقه ای واگذار شده است و به دلیل تاخیر در بهره برداری نیازمند انجام تعمیرات است.
این مسوول بیان کرد: این طرح پس از انجام مراحل تکمیل در یک ماهه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان با 320 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
داودی عنوان کرد: برای اجرای این طرح 40 کیلومتر خط انتقال اجرا شد و در صورت بهره برداری سالانه 14میلیون متر مکعب آب برای مردم شهر دوگنبدان و روستاهای مجاور آن تامین خواهد شد.
8143/671
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن