تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820487819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربیعی: با پدیده کار سازمان یافته کودکان برخورد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ربیعی: با پدیده کار سازمان یافته کودکان برخورد می شود تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی کودکان از طریق باندهای غیر قانونی در خیابانها کار می کنند که باید با پدیده کار سازمان یافته کودکان در کشور بشدت برخورد شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در دومین نشست شورای ساماندهی کودکان کار در خیابانها گفت: ما قصد نداریم که صورت مساله را پاک کنیم و نه می خواهیم در این زمینه سیاه نمایی شود، بلکه می خواهیم به سمت واقعی کردن موضوع حرکت کنیم.
وی با بیان این که، مباحث مربوط به کودکان خیابانی می بایست از نظر روانی نیز مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: تمایل دارم با استخراج نتایج این جلسه، آن را برای دولت ارسال کنم و سپس سیاست ها و تصمیم گیرها در این خصوص را با جدیت پیگیری کنم تا به نتیجه برسد.
ربیعی معتقد است که پدیده کار کودک در خیابان پدیده ای است که می توان آن را محدود کرد و به همین خاطر ما موظف هستیم در این زمینه نظارت خود را افزایش و سیاست ها را به سرانجام برسانیم.
وی اظهار داشت: بسته سیاستی دولت در مورد کودکان خیابانی باید استخراج شود و خروجی های آن برای دستگاههای ذیربط ارسال خواهد شد و در جلسه آتی بسته سیاستی را تصویب خواهیم کرد و در مورد تحلیل آماری و دیدگاهها بحث خواهیم کرد.
ربیعی تصریح کرد: در جلسه آینده دیدگاههای دستگاههای مختلف نظیر قوه قضاییه، آموزش و پرورش، کمیته امداد و غیره را مورد بررسی قرار خواهیم داد و پیرامون راهبردهای آموزشی، قضایی و بهداشتی و سلامتی بحث خواهیم کرد.
وی ادامه داد: آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی که در سال 84 تصویب شد، باید اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرد و در دفتر امور آسیب ها نیز سایتی راه اندازی شود تا مجموعه اطلاعات را بتوان به خوبی رصد کرد.
ربیعی با بیان این که، متاسفانه طی هشت سال گذشته هیچگونه نشستی در خصوص این موضوع برگزار نشده است تاکید کرد: کودکان کار یک واقعیت اجتماعی هستند و نمی خواهیم در این زمینه سیاه نمایی کنیم و به همین خاطر در این نشست ها باید به دنبال راهکارها باشیم.
وی از فعالیتهای کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز تقدیر و تشکر کرد و گفت: متاسفانه طی هشت سال گذشته نشست در خصوص کودکان کار تعطیل بوده و ما با انباشت موضوع مواجه هستیم.
ربیعی ادامه داد: برخی از کارها اثرش در زندگی اجتماعی و چه در سیمای شهرمان و چه روابط اجتماعی به صورت آنی و فوری است که توجه به ساماندهی این کودکان ثواب اخروی دارد و این شوراها از شوراهایی است که برای نجات جان انسانها زحمت می کشند.
وی همچنین خواستار پیگیری تمامی مصوبات این شورا شد و از همه نمایندگان دستگاههای مربوطه تقاضا کرد تا مصوبات این شورا به مراحل اجرایی و عملیاتی نرسیده از پای ننشینند.
ربیعی تاکید کرد: اگر جلسات این شورا در این هشت سال گذشته تشکیل می شد، الان وضعیت به این گونه نبود و می خواهم همه نمایندگان بدون خستگی وقت بگذارند و تصمیمات مهمی را برای جلسات بعدی بگیرند تا به جمع بندی نهایی برسیم.
وی با اشاره به واقعی نبودن آمار کودکان کار کشور اظهار کرد: ما باید بتوانیم به سمت واقعی کردن آمارها حرکت کنیم و تا آمار واقعی نداشته باشیم، اهدافمان نامشخص خواهد بود.
ربیعی با بیان این که باید مطالعات آماری متمرکزی داشته باشیم گفت: باید نتایج این مطالعات را برای رییس جمهوری ارسال کنیم و از همه رسانه ها می خواهم در این زمینه همکاری لازم را با این شورا داشته باشند.
وی افزود: در شهرهای زیر 20 هزار نفر ما چنین مساله ای را نداشته ایم و باید بتوانیم جغرافیای کودکان کار را ترسیم کنیم تا به سیاستگذاری های ما کمک کند.
ربیعی گفت: اگر مطالعات سازمان بهزیستی و وزارت کشور به راهکارهایی رسیدند، باید منتشر شود و پیشنهادات و راهکارهای را در اختیار اعضای جلسه بگذاریم و به همین خاطر مطالعاتی را در این زمینه آغاز کرده ایم.
یادآور می شود؛ برگزاری شورای ساماندهی کودکان خیابانی در سطح استانها و مدیریت آن بر اساس تفویض اختیار، بیمه همگانی، ایجاد هماهنگی واقعی بین بخشی، تسهیل گری در حوزه قانونگذاری و حقوقی، دادن تولی گری موضوع آسیب ها به یک مرجع مشخص از جمله پیشنهادات این نشست بود.
اقتصام(3) ** 9123 **1594
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن