تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک زندگی و روش ائمه(ع) تنها به دلیل شرایط زمان متفاوت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سبک زندگی و روش ائمه(ع) تنها به دلیل شرایط زمان متفاوت است سمنان – ایرنا – دبیر مجمع جهانی اهل البیت(ع) گفت: اختلاف در سبک زندگی و روش ائمه اطهار(ع) تنها به دلیل شرایط زمانی وجود انهاست وگرنه آن بزرگواران در ذات یکی هستند.


حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدحسن اختریˈ روز سه شنبه در همایش ملی سبک زندگی امام هادی(ع) افزود: اگر امامان معصوم(ع) از نظر زمانی جابجا می شدند کاری متناسب با شرایط زمانی شان انجام می دادند.
وی با اشاره به کم بینشی برخی مداحان اظهار داشت: شنیدم مداحی می گفت اگر حضرت عباس(ع) در ان کوچه و در صحنه می بود دشمنان جرات مجروح کردن حضرت زهرا(س) را نداشتند که این نشانه بینش کوتاه است.
وی ادامه داد: این نشانه کوتاه نگری است که ندانیم حضور حضرت ابوالفضل(ع) در واقعه نینوا بر حسب مصلحت الهی و مصالح جامعه بوده است.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورات خداست که امام معصوم(ع) بیعت، جنگیدن، پذیرفتن ولیعهدی و یا محبوس بودن را می پذیرفتند.
وی علم آموزی، مقابله با انحرافات و توجه به کار را سه آموزه مهم سبک زندگی امام هادی(ع) برشمرد و ادامه داد: این امام 180 شاگرد تربیت کردند و 20 سال در اردوگاه متوکل عباسی محبوس بود.
اختری مقابله با انحراف صوفی گری را یکی ثمرات زندگی امام هادی(ع) دانست و افزود: تمام اشکال صوفیگری انحراف است این گروه ولایت را نمی پذیرند اما می گویند عشق علی(ع) داریم ولی باز هم به سخنان امیرالمومنین بی توجه اند.
وی تصریح کرد: امام هادی(ع) صوفیان را حیله گر و جانشینان شیطان دانستند و امروز هم شاهد حضور صوفیان در ایران و برخی کشورهای منطقه هستیم و بابیت و بهائیت نیز از انحرافهای زمان ماست.
وی شناخت امام را بهترین راه نخوردن فریب منحرفان عنوان کرد و گفت: توجه به مراجع تقلید سیر در مسیر ائمه است و باید مراجع تقلید و رهبری را به عنوان جانشینان عام امام عصر پذیرفت.
اختری به تاکید امام هادی(ع) به کار و فعالیت اشاره و خاطرنشان کرد: کار در اسلام مورد تاکید و تایید است و تمرکز سبک زندگی در دین مبین اسلام بر کار نهاده شده و کار از برنامه های روزانه ائمه بوده است.
دبیر مجمع جهانی اهل البیت(ع) با بیان اینکه معصومین جانشینان خداوند هستند، افزود: اگر این جانشینان را نشناسیم خداوند را نمی شناسیم و امروزه این شناخت در جامعه سطحی است و نیاز به معرفت بیشتر دارد.ک/2
611/608
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن