تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش سازمان های مردم نهاد،برای توجه به محیط زیست برجسته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نقش سازمان های مردم نهاد،برای توجه به محیط زیست برجسته است بوشهر- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: سازمان های مردم نهاد محدودیت های دستگاه های اداری را برای پیگیری حوزه های تخصصی ندارند برهمین اساس نقشی برجسته در توجه به مسایل زیست محیطی دارند.


به گزارش ایرنا، حسین دلشب، سه شنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد زیست محیطی اعلام کرد: نهادهای دولتی به دلیل برخی ضوابط و چارچوب های قانونی نمی توانند خیلی از مسائل حوزه فعالیت خود را به صورت شفاف و مشخص، بررسی و اطلاع رسانی عمومی کنند.
وی گفت: به همین دلیل سازمان های مردم نهاد دارای مزایا و اهمیتی هستند که می توانند راه حل های متنوع و متفاوت ارایه دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: توجه به سازمان های مردم نهاد در واقع ایجاد روند تصمیم سازی دمکراتیک از پایین به بالا بدون دخالت هیچ نهاد دولتی است.
دلشب ادامه داد: اهمیت سازمان های مردم نهاد رضایت آفرینی و افزایش آگاهی های عمومی مردم و روشن شدن تصمیم گیری ها ست.
وی گفت: ممکن است مراکز تصمیم گیری به دلیل فاصله ای که به وقوع اتفاقات یا ارزش هایی که در منطقه وجود داشته باشد، آگاهی نداشته باشند و این سازمان های مردم نهاد می توانند ارزش های منطقه و یا آثار مخرب ناشی از فعالیت های صنعتی، تولیدی را با شفاف سازی مسوولان را در جریان امر قرار دهند.
دلشب افزود: یکی دیگر از فعالیت های مهم که این سازمان های مردمی می توانند دنبال کنند انتشار فرهنگ زیست محیطی بین مردم است زیرا زندگی ما بر پایه محیط زیست به عنوان بستر سلامت است که همه جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی گفت: با هدف کارآمدی و اثرگذاری بیشتر فعالیت سازمان های مردم نهاد کشور به مناطق 9گانه تقسیم شده است که استان های بوشهر، خوزستان و هرمزگان در منطقه 9 قرار دارند و نمایندگان این سه استان به عنوان نماینده همه ساز مان های استان خود در ستاد سازمان و جلسات ستاد اصلی کشور حضور پیدا خواهند کرد.
مشاور استاندار بوشهر در امور جوانان نیزگفت: با توجه به فضای جدیدی که در کشور حاکم شده تاکید زیادی بر فعال سازی سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه اتصال بین توده های مردم و نهادهای دولتی انجام شده است.
یونس قیصی زاده افزود: رویکرد استانداری با سازمان های مردم نهاد تشویقی و حمایتی است که با حفظ استقلال بتوانند در عرصه های مختلف فعال شوند.
وی اضافه کرد: برای ساختارسازی سازمان های مردم نهاد باید راهکارهایی اتخاذ شود که ثبت اساسنامه در حداقل زمان انجام شود.
مشاور امور جوانان استانداری بوشهر بیان کرد: توانمندسازی سازمان های مردم نهاد از دیگر رویکردهای دولت در این بخش است.
قیصی زاده گفت: سازمان های مردم نهاد باید ساز و کارهای اولیه برای ماندگاری به دست آورند تا دچار مشکلات مالی و ساختاری نشوند برهمین اساس باید راهکاری اتخاذ شود تا بدون این که به استقلال سازمان ها لطمه وارد شود حداقل دغدغه های اولیه آنها نیز برطرف شود.
وی افزود :برای کارآمد کردن سازمان های مردم نهاد دوره و کارگاه های آموزشی با هدف فراگیری جدیدترین روش های علمی و تجربی محیط زیست برگزار خواهد شد.ک/2
628/539 /675
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن