تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799629829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند و چون انتقال پایانه های مسافری درون شهری اراک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چند و چون انتقال پایانه های مسافری درون شهری اراک اراک-ایرنا- درآغازین روزهای سال جدید، شهروندان اراکی با چرخش سیاست در مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی و انتقال پایانه های مسافربری درون شهری از مرکز شهر مواجه شدند که این امر با واکنشهای مثبت و منفی همراه شده است.


مجریان این طرح ، انتقال پایانه های های حمل و نقل درون شهری از هسته مرکزی اراک را در ایجاد نظم در بافت مرکزی شهر، کاهش آلودگی های صوتی و محیطی و بهبود منظر شهری موثر می دانند اما جمعی از شهروندان بر این باورند که هرگونه تغییر باید با مشارکت پایاپای مردم ، اطلاع رسانی بهنگام و ایجاد ساختارهای منطبق با فرهنگ شهرنشینی این شهر انجام شود.
برخی از مردم و مسوولان شهر اراک بر این باورند که اجرای طرح جدید موجب کاهش حجم ترددها در هسته مرکزی اراک شده اما گروه دیگر از شهروندان معتقدند که اجرای این طرح بدون هماهنگی قبلی با شهروندان نظم برنامه های آنها را به هم زده و در برخی موارد منجر به طولانی شدن مسیرهای دسترسی و استفاده از وسایل نقلیه شده است.
یکی از شهرندان اراکی گفت: اتوبوسهای شرکت واحد بهترین ابزار تردد و جابه جایی در مسافرتهای کوتاه درون شهری است و مردم باید عادت رفتاری خود را دراستفاده ازخودروی شخصی به عمومی تغییر دهند.
ˈمحمد مشهدالکوبهˈ افزود: در تمامی جهان وسایل حمل و نقل جمعی در شهرها بهترین خدمات را بویژه در کانونهای جمعیتی اصلی با بهترین خدمات برعهده دارند و شهرداری اراک نیز وظیفه دارد رضایتمندی و سامان مسافرتهای درون شهری مردم را به بهترین شکل مدیریت کند.
وی اظهار کرد: تجمع اتوبوسها در خیابان مرکزی شهر و کار کردن درجای آنها در نوبت انتظار مسافرگیری یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوای اراک بوده و انتقال آنها به نقاط حاشیه سیاستی درست است.
وی توضیح داد: برای رضایتمندی مردم از طرح جدید، شهرداری اراک باید هرچه سریعتر طرح محدوده ترافیکی هسته مرکزی شهر را اجرایی کند و از وسایل نفلیه تندرو در جابه جایی مسافران به خیابانهای مرکزی بصورت رایگان استفاده کند.
یک شهروند ساکن کوی علی ابن ابی طالب نیز گفت: مدت زمان سفر درون شهری از پایانه های جدید به مقصد نسبت به طرح پیشین افزایش چشمگیری پیدا کرده است و این موضوع در تداخل برنامه ریزی خدمات گیران اثرگذاری مستقیم دارد.
ˈ محمد همتی ˈ ادامه داد: شهرداری و سازمان حمل و نقل و ترافیک با اولویت بندی مسیرهای شهری و میزان سرانه جمعیتی ساکن در آن باید ضمن انتخاب مسیرهای نزدیکتر منتهی به مقصد، مسافران را یاری کنند ضمن آنکه اجرای چنین طرح مهمی که با زندگی مردم پیوند دارد باید با اطلاع رسانی و تبلیغات وسیع انجام می شد تا مردم بعد از تعطیلات سردرگم نشوند.
یک شهروند دیگر اراکی نیز گفت: اقدام شهرداری در راستای اصلاح شبکه حمل و نقل شهری کاری پسندیده است و استمرار این طرح می تواند گامی سازنده در راستای زیباتر شدن سیمای شهری و کاهش ترددهای غیر ضروری باشد.
ˈ محمد حسین لطیفیان ˈ اظهار کرد: شهراراک نیز باید مانند سایر کلانشهرهای دیگر از یک شبکه ایمن و پویای حمل و نقل برخوردار باشد که این امر جز با مشارکت و سعه صدر شهروندان میسر نخواهد نشد.
یک شهروند دیگر نیز معتقد است: اجرای طرح انتقال پایانه های مسافری از مرکز شهر کار مثبتی است اما شهرداری در آگاه سازی زوایای آن موفق نبوده است.
ˈ اکرم علیمحمدی ˈ بیان کرد: استمرار این طرح نیازمند شناسایی نقاط ضعف و قوت است که کارشناسان حوزه حمل و نقل شهری باید با بررسی های میدانی کارشناسی نسبت به آن اقدام کنند.
معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک گفت: طرح انتقال ایستگاه های اتوبوس ازهسته مرکزی شهر وانتقال آنها به کانون های جدید با هدف افزایش کیفیت خدمات حمل ونقل همگانی، تلاش برای باز کردن معضل ترافیکی ، نظم بخشی به قلب شهر و کم کردن مخاطرات محیطی و صوتی در پرترددترین مکانهای شهری بوده است.
ˈ ابولفضل شالی بیگˈ ادامه داد: کاهش مدت زمان سفر، حذف سفرهای غیر ضروری به مرکز شهر و ایجاد سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی از گام های بعدی طرح ترافیکی شهر اراک است.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی 31 ایستگاه جابه جایی مسافر از مرکز شهر جمع آوری شده که این امر ضمن کاهش میزان کاهش آلایندگی های زیست محیطی به حفظ چهره بافت تاریخی بازار و حواشی آن کمک کرده است.
او ادامه داد: به منظور افرایش میزان رضایتمندی عمومی از این طرح و کاهش مدت زمان سفر، طرح ایجاد ارتباط بین پایانه ها در دستور کار قرار گرفته که با تامین اتوبوسهای لازم،عملیاتی خواهد شد.
شالی بیگ افزود: ایجاد خطوط ویژه، نصب دوربین های کنترل ترافیک، اجرای طرح زوج و فرد و ساماندهی خطوط تاکسی را از جمله برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک در راستای اصلاح شبکه حمل و نقل عمومی ذکر کرد.
شهردار اراک نیز گفت:هم اینک پایانه های سرداران، میرزای شیرازی و عمار یاسر درسه نقطه پر تردد شهر جا نمایی شده و روزانه حدود 150 هزار مسافر درون شهری در این پایانه ها جابه جا می شود.
ˈمحمد ابراهیم عباسیˈ بیان کرد: براساس طرح جدید جابه جایی مسافر در اراک 31 خط سرویس از سطح شهر جمع اوری شد و 28 مورد آن در قالب پایانه های جدید ساماندهی شده است.
وی ازشهروندان خواست تا با سعه صدر و شکیبایی بیشتر شهرداری را در پیگیری این طرح بزرگ یاری کنند تا بتوان ضمن کمک به کاهش ترافیک از میزان آلودگی هوای اراک کاست.
یکی از مفاد مهم برنامه پنجم رساندن رساندن سهم تردد با وسایل عمومی جمعی به 70 درصد است که این مهم با تقویت زیرساختهای مناسب و کیفیت خدمات و مشتری مداری محقق می شود.ک/4
7112/560/559
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن