تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798599027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین صورت گرفت تکریم مادران و همسران شهدای شهرری+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین صورت گرفت
تکریم مادران و همسران شهدای شهرری+تصاویر
نمازگزاران، خادمان و بسیجیان مساجد و حسینیه‌های محله شهادت شهرری با حضور در بیت شهدا از مادران و همسران شهدای والامقام انقلاب اسلامی ایران تجلیل کردند.

خبرگزاری فارس: تکریم مادران و همسران شهدای شهرری+تصاویر


به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، تاریخ، تمام نسب‌نامه‌ها را ورق می‌زند و می‌گوید «شانه‌های تحمل اندوه، از نام ام‌البنین، خجلند. تاریخ، گزافه نمی‌گوید و واقعیت را آن‌چنان‌که هست، می‌نماید. زنی با استقامتی ستودنى، روبه‌روی نغمه‌هایی از رنج و روح خشن اندوه قرار گرفته است و نغمه پیروزی او از لابه‌لای برگ‌های زمان به گوش می‌رسد. نوای سپید سرفرازی به همراه نام جاویدش، در بادهای پیغام‌رسان منتشر است. همه با این لحن و نوا آشنایند، همه او را می‌شناسند؛ همسر على، مادر عباس. چقدر زیبا شهامت خاندان خود را کنار اقیانوس بی‌پایان حیدر(ع) آورد و چقدر شیوا و اقتدارگر آیین مهربانی بود و توانست وجود خود را در الفت به مولا(ع) خلاصه کند. ام‌البنین(س)، ‌فاطمه دوم است. حضرت‌ ام‌البنین(س) به عنوان مادر چهار شهید و همسر شهید و همچنین نقش ایشان به عنوان الگویی برای جامعه اسلامی و جامعه جهانی، صبر، شهامت و استقامت و ایستادگی حضرت ام‌البنین و الگوگیری مادران و همسران شهدا از حضرت زهرا (س) و حضرت ام‌البنین (س) سبب شد که مسئولان امر روز شهادت حضرت ام‌البنین را به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری کنند. محله شهادت شهرری که بیش از 100 شهید را تقدیم مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و تشییع پیکر مطهر بیش از 250 شهید والامقام انقلاب اسلامی و بدرقه این بزرگواران تا خانه ابدیشان را به‌عنوان برگ زرینی در تاریخ پر افتخار خود به ثبت رسانده است در طول تاریخ ابداعات و ابتکارات فرهنگی و مذهبی بسیاری فراوانی را به تدوین، برنامه‌ریزی و اجرا کرده است. چندی پیش نسل سوم و چهارمی‌های محله شهادت در قالب شورای فرهنگی موج الشهدا در کنار دلسوزان و رزمندگان انقلاب در طلیعه سال جدید که با عطر فاطمی معطر شده است بر آن شدند تا برنامه‌ فرهنگی دیگری را به منصه ظهور دربیاورند. جوانان با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «فضیلت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و راهنمایی ائمه جماعات، بزرگترهای محل تصمیم بر تکریم مادران و همسران شهدا گرفتند. تصمیم بر آن شد که همزمان با ایام شهادت حضرت ام‌البنین (س) نمازگزاران مساجد و حسینیه‌های محله پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت قرآن نمازگزاران به همراه ائمه جمعه، فرماندهان بسیج، دریادلان بسیجی و امت ولایی و شهید پرور ایران اسلامی از هر سوی محل حرکت کرده و با ذکر صلوات و نام ائمه اطهار زمین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بای دیگر عطر شهامت، شجاعت، ایستادگی و فداکاری را در کوچه و پس کوچه‌های محل طنین‌انداز کنند و به‌طور نمادین به دیدار 10 خانواده شهید محله رفته و از صبر، استقامت و فداکاری مادران و همسران شهدا تجلیل کنند. امشب و همزمان با ایام شهادت حضرت ام‌البنین (س) عاشقان راه ایثار و شهادت مجریان این اقدام خداپسندانه شدند. گام نخست؛ تکریم از مادر شهید عزیزنژاد   منزل شهید سید حمید عزیزنژاد نخستین میعادگاهی بود که حجت‌الاسلام محمد میثمی امام جمعه مسجد امام سجاد (ع) به‌همراه جواد صادقی مسئول پایگاه این مسجد، مصطفی هدایی سرپرست سازمان بسیج رسانه استان تهران و جمعی از نمازگزاران و دلسوزان نظام در بیتی که غیور مردی همچون شهید عزیزنژاد را تربیت کرده بود حضور یافتند.



حاضران از مادر شهید خواستند از خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار سخن به میان آورد که مادر شهید عزیزنژاد ضمن بیان خصایص اخلاقی فرزند شهیدش عنوان کرد: حمید همیشه کارهایش را با نام خدا آغاز می‌کرد و رضای خداوند متعال همواره در اجرای کارهایش مدنظرش بود. این گزارش حاکی است، شهید سید حمید عزیزنژاد سال 42 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود و در چهاردهم آذر ماه سال 1360 در جبهه‌های حق علیه باطل به فیض شهادت نائل آمد. یادآوری دوران غرور و عزت و شجاعت از زبان هم‌رزمان شهید بوربور حجت‌الاسلام علی مهدویخواه، امام جمعه حسینیه قائم آل محمد (عج)، هیئت امناء حسینیه، داود هدایی سرپرست روزنامه رسالت در جنوب و جنوب شرق استان تهران، مصطفی هدایی سرپرست سازمان بسیج رسانه استان تهران، نمازگزاران و عاشقان راه ایثار و شهادت گروه دیگری بودند که با حضور در بیت شهید احمد بوربور پای صحبت‌های همسر شهید نشستند و از سجایای اخلاقی شهید بوربور توشه‌ای را از ویژگی‌های شخصیتی شهید والامقام را برای الگوگیری در کوله پشتی زندگی خود گذاشتند. همسر شهید بوربور طی سخنانی به سجایای اخلاقی دلیر مرد دوران مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت.



حجت‌الاسلام مهدویخواه در ادامه به رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان احادیثی از ائمه اطهار علیهم‌السلام به جایگاه علم و قلم عالم و خون شهدا پرداخت. داود دباغیان و فضل‌اله رجبی اعضای هیئت امناء حسینیه قائم‌ آل محمد (عج) که از هم‌رزمان شهید بودند از خاطراتشان با شهید بوربور و تاسیس هیئت قائم آل محمد (عج) پیش از پیروزی انقلاب و در دوران خفقان پهلوی به همت شهید بوربور و جوانان غیور محل، شجاعت‌ها وی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و رشادت‌های شهید بوربور در دوران دفاع مقدس سخن به میان آوردند. گفتنی است، شهید احمد بوربور در سال 1326 در خانواده‌ای متدین متولد شد و در سال 1362 در عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین به آرزوی دیرینه‌اش رسید و هم‌رزمان شهیدش پیوست. نیم نگاهی به سیره عملی شهید مهدی محمد نمازگزاران، دلاور مردان بسیجی و هم‌رزمان شهید مهدی محمد به‌همراه حجت سعیدی عضو هیئت امناء و جواد سعیدی فرمانده پایگاه حجتیه (عج) شهرری با حضور در بیت شهید از صبر و استقامت مادر شهید تجلیل کردند. پس از درخواست نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب که در این دیدار حضور داشتند، مادر و پدر شهید در این دیدار به بیان ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید مهدی محمد پرداختند. شهید مهدی محمد اول اردیبهشت ماه سال 43 در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در دهم اردیبهشت ماه سال 1361 و در سن 8 سالگی در منطقه رقابیه به فیض شهادت نائل آمد. دیدار صمیمی جمع کثیری از هم‌رزمان شهید ایوب رمضانی با خانواده شهید حجت‌الاسلام محمد موسی‌خانی، امام جماعت مسجد ابوطالب شهرری به‌همراه جمع کثیری از نمازگزاران، بسیجیان و عاشقان راه ایثار و شهادت در بیت شهید ایوب رمضانی حضور یافتند و ضمن دیدار و گفت‌وگو صمیمی با خانواده شهید پای سخنان خانواده شهید نشستند. حجت‌الاسلام موسی خانی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به بیان جایگاه والای شهدا پرداخت. شهید ایوب رمضانی سال 1348 در خانواده مذهبی متولد شد و بیست و ششم دی ماه سال 1365 در سن 17 سالگی آسمانی شد. سخنان ساده و دل‌نشین مادر و پدر بااخلاص و نورانی شهیدان میریونسی هم‌رزمان شهید، نمازگزاران مسجد امام سجاد (ع) به همراه نمایندگانی از نسل‌های مختلف انقلاب با حضور در خانه با صفای پدر و مادر شهیدان میریونسی پای سخنان دل نشین این پدر و مادر باصفا و نورانی که سادگی و اخلاصشان دل همگان را به خود جلب می‌کرد نشستند. پدر بااخلاصی که علی‌رغم کهولت سن خود به پذیرایی از حاضران پرداخت و به جوانان و نوجوانان که برای کمک به وی رفته بودم می‌گفت خود می‌خواهم از میهمانان فرزندان شهیدم پذیرایی کنم. یوسف رمضانی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک که خود از فعالان بسیج پایگاه امام سجاد (ع) از پدر و مادر شهید خواست نصیحتی برای جمع داشته باشند و جوانان را دعا کنند.



صفای دل پدر و مادر شهید به قدری جوانان را جذب کرده بود که گویای دلشان نمی‌آمد آن‌ها را ترک کنند. پس از بهره‌مندی از سجایای اخلاقی شهیدان میریونسی از پدر و مادر شهید خداحافظی کردند. شایان ذکر است، شهید سید حسین میریونسی در دوازدهم اسفند ماه سال 43 به دنیا آمد و در نوزدهم مهر ماه سال 1361 در 17 سالگی به فیض شهادت نائل آمد. شهید سید محمد حسن میریونسی بیست و هشتم دی ماه سال 1342 متولد شد و نوزدهم بهمن ماه سال 1361 در سن 18 سالگی به برادر شهیدش پیوست. نیم‌نگاهی به زندگی پربار نخستین شهید فتنه 88 بیت شهید حسین غلام کبیری میعادگاه دیگری بود که عاشقان راه ایثار و شهادت به این میعادگاه رهسپار شدند. امام جماعت موقت و حجت‌ سعیدی عضو هیئت امناء مسجد حجتیه (عج)، جواد صادقی فرمانده پایگاه مقاومت امام سجاد (ع)، جواد سعیدی فرمانده پایگاه مقاومت حجتیه (عج)، مصطفی هدایی سرپرست سازمان بسیج رسانه سپاه استان تهران، نمازگزاران، اعضای بسیج و نسل جدید انقلاب با حضور در بیت شهید کبیری با پدر و مادر شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.





روحانی جوانی که حاضران را همراهی می‌کرد به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و تشریح ظلم و ستم فتنه‌گران به انقلاب اسلامی پرداخت. جوانان در ادامه از سخنان پدر شهید علام کبیری بهره‌مند شدند و با حضور کنار کمدی که از آثار بر جای مانده از شهید در گوشه کنار اتاقش تعبیه شده بود بازدید کردند و به حال این شهید والامقام غبطه خوردند. این گزارش حاکی است، شهید حسین غلام کبیری نهم آبان ماه سال 70 در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در بیست و پنجم خرداد ماه سال 1388 و در ایام فتنه در منطقه سعادت‌آباد تهران به شهدای انقلاب اسلامی پیوست و آسمانی شد. انتهای پیام/2462/س40

93/01/26 - 08:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن