تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812909999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت نظامي در روسيه همزان با كاهش سرمايه گذاري ميليتاريستي در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۳:۱۰ب.ظ)
تقويت نظامي در روسيه همزان با كاهش سرمايه گذاري ميليتاريستي در جهان براي اولين بار در 10 سال، در سال گذشته، روسيه سهم بيشتري از در آمد اقتصاد خود را در زمينه تقويت بنيه نظامي نسبت به ايالات متحده سرمايه گذاري كرد.
به گزارش خبرنگار بين المللي خبرگزاري موج، موسسه بين المللي تحقيقات صلح استهلم اعلام کرد: مسكو در سال 2013 با 4.8 درصد افزايش سرمايه گذاري در زمينه نظامي، 87.8 ميليارد دلار بيشتر هزينه كرده است كه اين رقم 4.1 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور محسوب مي شود.
در همين حال هزينه هاي نظامي با سقوط 1.9 درصدي روبرو بود. بسياري از كشورهاي غربي به دليل بحران مالي سرمايه گذاري در زمينه اسلحه را كاهش دادند.
مدير اين موسسه اظهار داشت: روسيه بر آن است تا در بازه زماني 2011 تا 2020 بيش از 700 ميليارد دلار در جهت مدرنيزه كردن قدرت ميليتاريستي خود هزينه كند.
وي افزود: "مسكو پس از نبرد سال 2008 با گرجستان متوجه كمبودهاي جدي در تكنولوژي نظامي خود شد. با اين حال به دليل محدوديت هاي اقتصادي و با وجود بحران هاي جاري در اوكراين، برنامه ريزي روسيه براي افزايش سرمايگذاري نظامي به خوبي پيش نرود."
ايالات متحده در سال 2013، هزينه هاي نظامي خود را 7.8 درصد كاهش داد. اما واشنگتن با صرف 640 ميليارد دلار و يا 3.8 درصد توليد ناخالص داخلي خود، همچنان بزرگترين سرمايگذار سلاح در جهان باقي ماند. علت كاهش سرمايگذاري در آمريكا مربوط به شرايط نيروهاي اين كشور در افغانستان و بودجه اش بود.
چين با افزايش 7.4 درصدي و هزينه 188 ميليارد دلار، دومين سرمايگذار نظامي جهان شد.
طبق آمار موسسه صلح استكهلم، در حالي كهش كشورهاي شمال آمريكا، اروپا و اقيانوسيه هزينه هاي نظامي خود را كم مي كنند ساير مناطق بر ميزان هزينه هاي خود مي افزايند.
طبق نظر مدير اين موسسه،‌ كاهش سرمايگذاري در غرب اروپا، ميزان دخالت و تاثيرگذاري اين كشورها در برحان اوكراين نيز كم خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن