تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814680611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند هزار ایرانی بی‌سوادند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چند هزار ایرانی بی‌سوادند؟
معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده از جامعه باسوادی و بی سوادی کشور، 9 میلیون و 700 هزار نفر در ایران از بی سوادی رنج می برند.
آفتاب: محمد مهدی زاده روز یکشنبه در جلسه تبیین برنامه ها و سیاست های سوادآموزی استان در سالجاری در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 قم، واقعیت تلخ جمعیت 9 میلیون و 700 هزار بی سواد در کشور را حاصل سرشماری سال 1390 ذکر کرد و گفت: سه میلیون و 450 هزار نفر از این افراد زیر 50 سال سن دارند و این مساله بسیار تلخ و ناراحت کننده ای است. 


معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بر اساس آمار، یک میلیون و 500 هزار نفر از اولیا در کشور بی سوادند که سهم استان قم سه هزار و 654 نفر است. 


وی اظهار داشت: برای با سواد کردن مردم باید هدفی والا داشته باشیم تا بتوانیم روزی را بعنوان روز باسوادی در کشور جشن بگیریم و در تاریخ ثبت کنیم. 


مهدی زاده با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: برای تحقق سخنان معظم له باید سطح آموزش جامعه را که همان فرهنگ است، بالا ببریم. 


وی تصریح کرد: در صورتی که عدالت اجتماعی و آموزشی در یک مملکت و در یک نظام تامین نشود هرگز به عدالت اقتصادی نمی توان دست یافت. 


معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به فرهنگ و تعالی منطقه هر جامعه بیان کرد: بطور قطع در هر منطقه ای که آمار باسوادی بالا باشد میزان فرهنگ در آن نیز افزونتر است. 


وی به استانهای سمنان، یزد و اصفهان اشاره کرد و گفت: این استانها با وجود اینکه در منطقه کویری کشور قرار دارند ولی بدلیل بالا بودن سطح فرهنگ و آموزش در آنها از مشکلات اقتصادی کمتری برخوردارند. 


وی در ادامه با ابراز نگرانی از ترک تحصیل دانش آموزان در مدارس کشور گفت: شمار بالایی از دانش آموزان مقطع ابتدایی که سال گذشته در کلاس های درس حاضر می شدند، امسال از تحصیل بازماندند و صندلی هایشان در مدارس خالی مانده است. 


مهدی زاده تاکید کرد: این رخداد تلخ در حالی وجود دارد که هیچ حساسیتی نیز برای پیوستن این گروه بزرگ به شمار بی سوادان کشور وجود ندارد. 


وی افزود: این افراد که امروز صندلی های کلاس درس را ترک کرده اند نه تنها هزینه ای را به آموزش و پرورش تحمیل نکرده بودند بلکه در مناطق شهرنشین زندگی می کنند و پرونده تحصیلی آنها در مدارس وجود دارد و تمام مشخصات آنها قابل دسترسی و شناسایی است. 


 به گزارش خرداد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، وی اقدام به بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل را مهمترین اقدام برای ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه دانست و بیان کرد: نباید بگذاریم هیچ کودکی خارج از مدرسه بماند و شرایط را باید به گونه ای تقسیم کنیم که همه بتوانند به تحصیل بپردازند.






تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن