تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812614332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش معتمدین و علمای اهل سنت در آزادی مرزبانان برای مردم روشن شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر مجمع نمایندگان اهل سنت در مجلس: نقش معتمدین و علمای اهل سنت در آزادی مرزبانان برای مردم روشن شود زاهدان - ایرنا - دبیر مجمع نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی، خواستار تنویر افکار عمومی در زمینه نقش برجسته معتمدین و علمای اهل سنت در آزادی مرزبانان و برائت جامعه اهل سنت و قوم بلوچ از حرکات تروریستی و گروگانگیری شد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈحمیدرضا پشنگ ریگیˈ در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: آزادی مرزبانان با ابتکار عمل و هماهنگی مسوولان امنیتی کشور و استان سیستان و بلوچستان و به پشتوانه استفاده از ظرفیت های علما و معتمدین منطقه و در راس آنها مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان انجام شد که بازتاب گسترده ای در سطح رسانه های داخلی و خارجی داشت.
وی اظهار داشت: بسیاری از شخصیت های سیاسی از جمله رییس جمهوری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان واقع گرای مجلس و بسیاری از نهادهای امنیتی از جمله وزارتخانه های اطلاعات و کشور در بیانیه های خود به خوبی از نقش ظرفیت های معتمدین محلی و علمای منطقه در پیشگیری از عواقب این حرکت سخیف و غیر انسانی گروگان گیری جریان های معاند نظام که می توانست هزینه های بیشتری به همراه داشته باشند، صحه گذاشتند.
نماینده مردم خاش در مجلس ادامه داد: معتمدین محلی و علمای منطقه با دعوت از گروه های تروریستی برای احترام به قرآن به عنوان منشور الهی توانستند احساسات آنها را برای صرف نظر کردن از حرکت های خشونت آمیز، برانگیزند و زمینه را برای ساختن پروژه جنگ نرم افزاری مذهبی و ایدئولوژی ترسیم شده در خاورمیانه و جهان اسلام از میان بردارند.
پشنگ یادآور شد: بسیاری از چنین حرکت های گروگان گیری و خون ریزی در جهان اسلام به ویژه در اطراف مرزهای ایران، توطئه استکبار جهانی و سرویس های جاسوسی رژیم اسراییل برای شعله ور ساختن آتش جنگ های مذهبی شیعه و سنی و تحریک احساسات قومی و مذهبی است.
وی تصریح کرد: به رغم تایید این حرکت های انسان دوستانه و وحدت آفرین یعنی همراهی علمای اهل سنت منطقه با مسوولان استانی و کشوری برای آزادی مرزبانان از سوی نهادهای رسمی حکومت و همراهی بسیاری از روشنفکران و معتمدین، این اقدام به مذاق بسیاری خوش نیامد.
وی افزود: به رغم داغدار شدن جامعه اهل سنت، کشور و منطقه بویژه مولوی در غم از دست دادن یکی از علمای برجسته منطقه، نوک حملات انتقادی تفرقه آمیز در راستای تقویت پروژه واگرایی مذهبی، متوجه امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان و جامعه اهل سنت توسط عده ای به ظاهر دوستدار مردم شد و تهمت های ناروای زائدی به این جامعه در رسانه های داخلی و حتی در صحن علنی مجلس زده شد که خود جای گله مندی از هیات رییسه دارد.
دبیر مجمع نمایندگان اهل سنت مجلس از اقدامات دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی برای تشکیل کمیته پیگیری روند آزادی مرزبانان که باعث خوشحالی رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و خانواده های مرزبانان و آحاد ملت ایران حتی جامعه بشری شد، قدردانی کرد.
پشنگ خاطرنشان کرد: انتظار می رود برای تنویر افکار عمومی و نقش برجسته معتمدین و علمای اهل سنت در حل این مساله و برائتی که جامعه اهل سنت و قوم غیرتمند بلوچ از این حرکات داشته اند به اطلاع همه هموطنان ایران برسانیم.
وی همچنین اظهار داشت: اجازه داده نشود برخی از جریان های انحصار طلب در کشور با هیاهو و غوغاسالاری زمینه بیشتر تضییع حقوق اهل سنت را فراهم سازند و بر طبل صف کشی مذهبی و گسترش ناامنی که خواسته دشمنان قسم خورده نظام مقدم جمهوری اسلامی ایران هستند، بکوبند چرا که امام راحل فرمودند اینها نه شیعه اند نه سنی بلکه مزدور دشمن و منافق.
وی به این جریان ها توصیه کرد که از نفاق خود دست بردارند، غیرت را پیشه کنند و پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب باشند.
دبیر مجمع نمایندگان اهل سنت مجلس تاکید کرد: مردم با تاسی از آیه کریمه «محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» و با تاسی از فرمایشات وحدت آفرین بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، امام راحل و مقام عظمای ولایت درباره تعمیق وحدت در جهان اسلام هر گونه نسبت ناروا و جرکت های خشونت آمیز گروه های تکفیری را مردود می داند.
پشنگ افزود: از رسانه های داخلی انتظار دارم در راستای لبیک به گفتمان وحدت و همدلی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به این موضوعات حاشیه ای پایان دهند و بگذارند انرژی و توان مسوولان صرف ساختن ایرانی آباد، آزاد و مستقل شود.
این نماینده اهل سنت مجلس تاکید کرد: جامعه اهل سنت به خصوص قوم بلوچ و در راس آن مولوی اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، مسلمان، ایرانی، سنی مذهب و پیرو فقه حنفی هستند.
وی از مسوولان خواست که توهین به مقدسات اهل سنت و علمای آنان به خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی اضافه شود زیرا اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و هست.


**استان سیستان و بوچستان دارای پایین ترین شاخص های توسعه ای در کشور است

نماینده مردم شهرهای خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست های بالا دستی نظام چشم انداز 20 ساله و برنامه های توسعه کشور مشخص است.
پشنگ یادآور شد: استان سیستان و بوچستان با وسعت یک یازدهم مساحت کشور دارای پایین ترین شاخص های توسعه ای در کشور است.
وی تاکید کرد: لازم است در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار و بالابردن سطح رشد در تمامی ابعاد و ایجاد انگیزه برای بالفعل کردن ظرفیت های منطقه و برآوردن انتظارات مردم محروم و کمتر توسعه یافته استان سیستان وبلوچستان برای خلق حماسه اقتصادی و محرومیت زدایی و خلق توسعه یافتگی، شاهد مصوبات خوبی در سفر دولت به این استان باشیم.
وی همچنین خطاب به رییس جمهوری گفت: در آستانه برداشتن گام دوم هدفمندی یارانه به گونه ای تدبیر شود که اقشار آسیب پذیر و قشر مستضعف مناطق محروم دچار مشکل نشوند.
پشنگ، گاز رسانی به مرکز استان، توسعه راه آهن، گردشگری، دانشگاه، معدن و نیز بهداشت و درمان را از مهم ترین نیازهای استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: مهمترین خواسته عدالت اجتماعی و مجوز استخدامی برای جوانان بلوچ در راستای عدالت اجتماعی است.

2025/1336/2729
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن