تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798391167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراز انزجار علماي اهل سنت از اقدامات تروريست ها در شرق كشور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ابراز انزجار علماي اهل سنت از اقدامات تروريست ها در شرق كشور
خبر آزادي مرزبانان موجي از شادي را در ميان خانواده‌هاي مرزبانان و مردم كشور به‌وجود آورده و بار ديگر نشان داد جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند به هر آنچه خواسته‌هايش است، دست پيدا كند.


خبر آزادي مرزبانان موجي از شادي را در ميان خانواده‌هاي مرزبانان و مردم كشور به‌وجود آورده و بار ديگر نشان داد جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند به هر آنچه خواسته‌هايش است، دست پيدا كند.
در طول سال‌هاي پس از انقلاب و در نتيجه توطئه‌هاي نظام سلطه عليه جمهوري اسلامي ايران مناطق مرزي شرق كشور بارها مورد هجوم نيروهاي گروهك‌هاي دست‌ساز وابسته به غرب قرار گرفته، به گونه‌اي كه بارها امنيت اين منطقه دستخوش اتفاقات ناگوار قرار گرفته است.
در مقابل نظام جمهوري اسلامي ايران هم كه يكي از مهم‌ترين اولويت‌هايش حفظ امنيت و ثبات مناطق تحت‌الحمايه خود بوده، كارنامه مناسب و قابل قبولي در مواجهه با نيروهاي وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي امنيتي نظام سلطه داشته است كه يكي از مهم‌ترين نمونه‌هاي آن مبارزه با گروهك جندالشيطان منسوب به عبدالماك ريگي بود.
اتفاق كنوني هم اگر چه با آزادي چهار نفر از مرزبانان كشورمان به ظاهر ختم به خير شده اما مي‌تواند آغازي باشد براي منهدم ساختن ديگر گروهك‌هاي تروريستي فعال در شرق كشور. تجربه تاريخي مبارزات نظام با تروريست‌هاي وابسته به غرب هم به خوبي نشان مي‌دهد اگر چه اعضاي اين گروهك‌ها در مقاطع كوتاه زماني توانسته‌اند دست به اقداماتي بزنند اما در نهايت نيروهاي نظامي و امنيتي كشورمان توانسته‌اند با انجام عمليات پيچيده و هوشمندانه تشكيلات سازمان‌يافته اين دسته‌ها را متلاشي كرده و به عمر‌ آنها پايان دهند.
همانطور كه مقامات رسمي كشورمان اعلام كردند، جمهوري اسلامي ايران در موضوع اخير امتيازي به طرف مقابل نداد كه اين خود نشان مي‌دهد عزم حاكميت براي مقابله و منهدم كردن اين گروهك جدي است و به زودي به فاز عملياتي خواهد رسيد.
 
  علما و نمايندگان مردم شرق كشور هم تروريست‌ها را دشمن مي‌دانند
نمايندگان مردم منطقه هم در طول سال‌هاي اخير بارها از اقدامات نظام اسلامي در مقابله به گروهك‌هاي فعال در شرق كشور دفاع كرده و از تحركات اين دسته‌ها اعلام انزجار و دوري نموده است.
به عنوان نمونه مولوي احمد سلامي، عضو اهل سنت مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با «نسيم» تصريح مي‌كند: علماي اهل سنت، گروگانگيري و اقدامات گروه‌هايي همچون «جيش‌العدل» را محكوم مي‌كنند. اين گروهك‌ها ارباباني در خارج از كشور دارند و موضوع اهل سنت را بهانه كرده‌اند، همچنين ناصر كاشاني، نماينده اهل سنت سيستان و بلوچستان در گفت‌وگو با اين خبرگزاري اظهار مي‌كند: اگر كساني بخواهند مشكلات را حل كنند بايد از اين فضايي كه در نظام و انقلاب وجود دارد كه مردم مي‌توانند به خوبي صحبتشان را بيان كنند و مسائلي را كه دارند از طريق نمايندگان يا اشكال ديگر به شكل مسالمت‌آميز به گوش مسئولان برسانند، استفاده كنند نه اينكه از طريق ربايش مرزبان‌ها و اشكال ديگر درصدد ضربه به نظام برآيند.
آن گروه‌هايي كه برخلاف روش مذاكره عمل مي‌كنند اهداف استكبار و استعمار را دنبال مي‌كنند و محكوم هستند و وقتي كسي نخواهد با فضاي گفت‌وگو مسائل را حل كند و دست به چنين اعمالي مانند ربايش و شهادت مرزبانان بزند، خود را ملعبه دست استكبار كرده است.
حرف‌هايي از اين دست كه ربايش مرزبانان و كارهاي ديگر را در جهت مصالح مردم بلوچ و اهل سنت مي‌نمايد، صحبت‌هايي عوام‌فريبانه است و مردم استان سيستان و بلوچستان نيز اين را مي‌دانند و با وحدتي كه بين جامعه اهل سنت و تشيع وجود دارد، آنها از اين طريق به اهداف تفرقه‌افكانه خود نخواهند رسيد.
كاشاني تأكيد مي‌كند: - برخي مسائل و كاستي‌ها وجود دارد اما اين دليل نمي‌شود كه گروه يا گروهكي بيايند و به اين صورت اقدام كنند كه باعث جريحه‌دار شدن احساسات تمام مردم ايران گردند و مردمي را كه در سال نو جشن گرفتند عذار كنند.
- شاهد بوديم كه بعد از ربايش مرزبان‌ها كمپين‌هاي زيادي در كشور از طريق برنامه‌هاي ورزشي و جاهاي ديگر ايجاد شد و در كشور موجي را ايجاد كرد كه باعث همدلي و همبستگي در ميان مردم ايران گرديد.
- بزرگان، علما، ريش‌سفيدان، مردم و نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي همه دست به دست هم دادند و با لطف خداوند اين مرزبانان آزاد شدند و به كشور بازگشتند.
وي همچنين با اشاره به اتفاق كنوني اظهار مي‌كند: اين اتفاق بايد درس عبرتي براي ساير مرزبان‌ها، نيروها و همه ما مي‌شود كه در هر وظيفه و هرجايي كه هستيم بايد هوشياري خود را حفظ كنند و اين نمونه كوچكي بود و در همه رده‌ها بايد اين هوشياري باشد و اين تلنگري از طرف خداوند بود.
- جامعه اهل سنت هميشه مسائلي از اين دست كه در مورد مرزبان‌ها اتفاق افتاد را محكوم مي‌كند و مي‌خواهند بر پايه وحدت، برابري و برادري با حفظ مسائل كلان نظام ان‌شاءالله حركت كرده و مشكلات را حل كنند. مولوي عبدالستار حسين زهي از علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان و امام جمعه مسجد حنفاء خاش هم در گفت‌وگو با «نسيم» با تأكيد بر اينكه گروه جيش‌العدل دروغ مي‌گويد كه اين كار‌ها براي حمايت از اهل سنت انجام مي‌دهد، اظهار داشت: اينكه ادعا مي‌شود، اقدامات اين قبيل گروه‌ها در آن سوي مرزها در حمايت از حقوق اهل سنت است، دروغ محض است.
وي با بيان اينكه هيچ اهل سنتي در داخل ايران راضي به اين اقدامات نيست، گفت: اينها مدافعان اهل سنت نيستند بلكه ايادي و دست‌نشانده‌هاي غرب و استكبار و ديگر اربابان‌شان در منطقه هستند كه با اين قبيل اقدامات مي‌خواهند توجه اربابانشان را جلب كنند. اين عالم اهل سنت با اشاره به اينكه اين گروه‌ها مخالف ايران و نظام آن هستند نه مدافع اهل سنت، ابراز داشت: اينها به دنبال اجراي دستورات غرب و دشمنان اسلام و ايران هستند و خواسته ما از آنها اين است كه هر كاري مي‌خواهند بكنند اما اقدامات‌شان را به نام اهل سنت تمام نكنند.
مدرس حوزه علميه مخزن‌العلوم خاش خاطرنشان كرد: اين قبيل گروه‌ها با اين راه ارتزاق مي‌كنند و اين رفتارهاي خشونت‌بار منبع درآمد آنهاست.

   وحدت شيعه و سني
اما نكته ديگري كه بايد به آن اشاره داشت، اين است كه اهل سنت و شيعيان در ايران در طول قرن‌هاي متمادي، بدون هر گونه درگيري و تنش زندگي مسالمت‌آميز و همراه با دوستي را سپري كرده‌اند و اساساً حضور اهل سنت در ايران، هرگز مسئله و چالشي مذهبي يا امنيتي براي كشور نبوده است بلكه اين تلاش تفكر استعماري انگليس براي چالش‌نمايي از اين تفاوت مذهبي در ايران بوده است. با اين وجود مشخص نيست برخي تبليغات دولت جديد و خصوصاً معاون جديدالتأسيس اقوام و اقليت‌ها براي بحران‌نمايي از تفاوت‌هاي مذهبي و قوميتي در ايران با چه اهدافي دنبال مي‌شود؛ رويكردي كه ردپاي آن را در سوء‌استفاده‌هاي سياسي از ماجراي گروگانگيري و سپس آزادي مرزبانان ايراني نيز شاهد بوده‌ايم و به نظر مي‌رسد بيشتر با رويكردي انتخاباتي و براي جذب آرا كليد خورده و دامن زده شده باشد.
در پايان بايد تأكيد داشت كه سكوت مجامع جهاني و سازمان بين‌المللي كه در قبال تحركات گروهك تروريستي شرق كشور كه با ربايش نيروهاي مرزباني فاز جديدي به خود گرفت هم در نوع خود بسياري از توطئه‌ها و دشمني‌ها عليه ملت ايران را رونمايي مي‌كند كه موضع‌گيري مطالبه‌گرايانه دستگاه سياست خارجه را مي‌طلبد.

نویسنده : محمد اسماعيلي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 19 فروردين 1393 - 08:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن