تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821178528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری های دفاعی محور نشست آتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در واشنگتن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همکاری های دفاعی محور نشست آتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در واشنگتن تهران-ایرنا- وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که مقامات ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن قصد دارند نشست بلندپایه دفاعی در هفته جاری در واشنگتن با هدف تقویت همکارهای امنیتی سه جانبه پیش از سفر آتی باراک اوباما به چند کشور آسیایی برگزار کنند.


به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ری جه سئونگ وزیر دفاع کره جنوبی قرار است در نشست 18-17 آوریل (28 و 29 فروردین) با حضور مقامات ارشد آمریکا و ژاپن شرکت کند. براساس گزارش ها قرار است دیوید هالوی معاون وزیر دفاع در امور شرق آسیا به صورت دو جانبه با وزیر دفاع کره جنوبی دیدار کند. این در حالی است که پس از این دیدار قرار است هیات های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در نشستی سه جانبه شرکت کنند.
این نشست سه جانبه بازگشتی به روند دیپلماسی با هدف کاهش تنش های اخیر میان کره جنوبی و ژاپن خواهد بود. این در حالی است که مقامات این سه کشور در حاشیه نشست امنیت هسته ای ماه گذشته در هلند دیدار کرده بودند. هفته گذشته نیز نمایندگان هسته ای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در واشنگتن دیدار کردند و در مورد برنامه هسته ای این کشور و تهدیدهای اخیر پیونگ یانگ مبنی بر انجام آزمایش هسته ای دیگر مذاکره کردند.
واشنگتن به دنبال گسترش همکاری های سه جانبه با کره جنوبی و ژاپن علیه اقدامات کره شمالی است. این در حالی است که گزارش شده است آمریکا با منابع محدود برای حضور نظامی اش در منطقه آسیا- اقیانوسیه در بحبوحه کاهش بودجه دفاعی آمریکا روبرو بوده است.
در نشانی از تعهد امریکا به منطقه آسیا، قرار است باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اواخر ماه جاری میلادی به آسیا سفر کند. وی قرار است به ژاپن، کره جنوبی، مالزی و فیلیپین برود.
این دیدار سه جانبه در حالی برگزار می شود که به نظر می رسد تنش ها در شبه جزیره کره پرتنش است. کره شمالی اخیر هشدار داده که شکل جدیدی از آزمایش هسته ای را اواخر ماه مارس انجام می دهد.
کره شمالی پیشتر در سالهای 2006، 2009 و 2013 سه آزمایش هسته ای را انجام داده است که این آزمایش ها محکومیت های بین المللی به همراه داشت.
این هشدار کره شمالی نگرانی هایی را در مورد تشدید تنش ها در شبه جزیره کره ایجاد کرده است.
نمایندگان هسته ای ارشد کره جنوبی، ژاپن و امریکا اخیرا در واشنگتن دیدار و بر خلع سلاح هسته ای کره شمالی تاکید کردند.
مترجمام**9234**1010
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن