تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806774709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید دستگاه های پتروشیمی گلستان از یک ماه دیگر آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس هیات مدیره پتروشیمی استان گلستان خرید دستگاه های پتروشیمی گلستان از یک ماه دیگر آغاز می شود گرگان - ایرنا - رییس هیات مدیره پتروشیمی استان گلستان گفت: با خرید دستگاه ها، ماشین آلات و قطعات مربوط به این پروژه بزرگ صنعتی و اقتصادی استان تا یک ماه دیگر ، رشد فیزیکی پیشرفت آن بیش از 70 درصد افزایش خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈالتفات کامیابˈ روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: عمده کارهای زیربنائی این پروژه انجام شده است که رشد 18 درصد داشته و مشکل عمده ما در بخش پول است.
به گفته وی، برای هر یک درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه بزرگ در استان قریب به 155 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، زیرا حجم این پروژه بسیار بالا و ظرفیت های قابل قبولی دارد.
وی تصریح کرد: کل سهام و آورده مردم استان و سهامداران عمده این پروژه تنها 4 درصد کل هزینه های پیش بینی شده پتروشیمی می باشد، در صورتی که می بایست حداقل 10 درصد اولیه موجود باشد.
وی با اشاره به سه هدف و برنامه دولت در این پروژه گفت: بهره برداری سهامداران از سود سهام خریداری شده، توسعه استان با این پروژه ملی به عنوان استان تازه تاسیس و اشتغال برای جوانان تحصیل کرده استان، از اهداف این پروژه بوده است.
کامیاب ادامه داد: امروز سود سهام و ارزش افزوده آن در حال انجام است، بطوری که در زمستان سال گذشته، پتروشیمی گلستان وارد فرابورس شد و امروز ارزش هر سهم این پروژه در فرابورس بین 2200 تا 3000 هزار ریال خرید و فروش می شود، که اگر پروژه طبق زمانبندی اولیه (45 ماه بعد از کلنگ زنی) پیش می رفت، امروز ارزش این سهام، بسیار بیشتر از این مسائل بود.
رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی گلستان افزود: امروز ارزش سهام اولیه به 3500 تا 4000 میلیارد یعنی معادل 5/8 برابر سرمایه و آورده اولیه شده است.
به گفته کامیاب، سود و ارزش افزوده سهام این پروژه در حال افزایش است از این رو مردم به راحتی سهام خود را به خصوص به دلالان سهام نفروشند.
وی با بیان این که قیمت سهام در شرکت های مشابه بیش از 25 هزار ریال است، یادآور شد: انتظار می رود قیمت سهام پتروشیمی گلستان نیز بعد از بهره برداری به همین مقدار باشد.
وی با اشاره به تصویب وام ارزی پتروشیمی گلستان از مسئولان دولت و نمایندگان استان به ویژه ˈعیسی امامیˈ و حجت الاسلام ˈسید علی طاهریˈ نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس تقدیر کرد و افزود: امید داریم تا با پشتیبانی و تداوم حمایت نمایندگان و مسئولان ارشد استان روند پرداخت وام ارزی به شرکت صنایع پتروشیمی گلستان شتاب گیرد.
کامیاب با اشاره به توافقنامه ژنو تصریح کرد: توافقنامه ژنو نیز در بند نخست خود به رفع تحریم بخش پتروشیمی اشاره دارد که خبر بسیار خوبی برای مردم و سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی گلستان است که می تواند بسیاری از مشکلات پیشرو را برطرف کند.
رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی گلستان با اشاره به اینکه پتروشیمی از صنایع سودآور و اقتصادی است تصریح کرد: محصولات تولیدی این شرکت اعم از کود شیمیایی و آمونیاک به شدت مورد نیاز کشور و کشورهای همسایه در آسیای میانه و ترکیه، هند، چین و بسیاری دیگر از کشورها است.
وی یادآور شد: امیدوارم بعد از گشایش LC تا یک ماه دیگر و پرداخت بخش اول وام ارزی، در مدت سه سال و نیم این پروژه به بهره برداری برسد و سهامدارن از سود آن بهره مند شوند.
وی همچنین از خرید 30 میلیارد ریال سهام شرکت پترودشت از طرف سهام داران پروژه خبر داد و اضافه کرد: این پروژه برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می کند.
کامیاب گفت: از محل سودهی شرکت پترودشت گلستان، که در محل دفتر پتروشیمی گلستان می باشد، به هر یک از سهامداران 20 درصد سود سهام تعلق گرفته است که طی دو ماه آینده، برگه های سود سهام به درب منازل آنها ارسال خواهد شد.
لازم به ذکر است دو انبار 34 هزار متر مربعی با چهار متر ارتفاع برای نگهداری تجهیزات، سه کارگاه مونتاژ قطعات به ابعاد شش، دو و چهار هزار مترمربعی، 60 کیلومتر شمع کوبی، اتمام نصب اسکلت های خط انتقال، شمع کوبی نصب ماشین آلات اصلی، ساخت سازه ساب استیشن، کمیسیون برق رسانی و پیشرفت 65 درصدی خط تولید آمونیاک به عنوان قلب واحد، از بزرگترین پیشرفت های این پروژه می باشند.
احداث پتروشیمی از جمله طرح هایی بود که در دولت نهم کلید خورد ولی دولت نهم و دهم نتوانست طی عمر هشت ساله خود شاهد راه اندازی این مجتمع تولیدی باشد.
شرکت پتروشیمی گلستان با هدف تولید آمونیاک و اوره و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز به کار کرد.
کلنگ اجرای مجتمع پتروشیمی گلستان در 24 آبان ماه سال 85 با حضور مسئولان کشوری و استانی در 10 کیلومتری شهرستان آق قلا در شمال گلستان به زمین زده شد و در پذیره نویسی آن حدود 94 هزار نفر شرکت کردند.
7467/579
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن