تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820968105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همسران شهدا سربازان صبور میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همسران شهدا سربازان صبور میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر پژوهش های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به همسران شهدایی تعلق دارد که با تقدیم یگانه عشق خود به پیشگاه حضرت حق، سربازی صبور و پویا در میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شدند.


به گزارش بنیاد شهید،ˈفریبا نظریˈ افزود: نامگذاری برخی روزهای سال و برگزاری مناسبت های خاص از نگاه آیینی، کارکردهای مختلفی دارد که یکی از آنها جلب نظر و توجه عموم جامعه به آن مناسبت و روز خاص است.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) (13 جمادی الثانی ) و نامگذاری آن به روز تکریم و تجلیل از مادران و همسران از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این روز به مادرانی تعلق دارد که از دامن آنها فرزندانی قهرمان و غیور پرورش یافته و به معراج رفتند.
وی اظهار داشت: این روز همچنین متعلق به همسران شهدایی است که با تقدیم یگانه عشق خود به پیشگاه حضرت حق، سربازی صبور و پویا در میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شدند.
به گفته نظری، ادای احترام به پیشگاه این زنان که همدم و مونس شهیدان بودند، ارزشی را در جامعه نهادینه کرده و به نسل های بعدی، ارائه می دهد که آن ثبت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی تصریح کرد: کمترین وظیفه جامعه نسبت به این شیرزنان، ادای احترام و تعظیم به ساحت آنهاست که این امر با اقداماتی نظیر نامگذاری یک روز برای تجلیل از شان و منزلت آنها شدنی است.
نظری مادران و همسران شهدا و ایثارگران را اسوه های فرهنگ و مقاومت سرمایه های اجتماعی جامعه معرفی کرد که تقدیر و تجلیل از آنها، این سرمایه ها را تقویت خواهد کرد.
وی گفت: در صورتی که فرهنگ متعالی ایثار و شهادت مبنای فرهنگ عمومی قرار گیرد، بطور قطع با جامعه ای پویا و منسجم، مواجه می شویم.
مدیرکل دفتر پژوهش های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت حوزه تخصصی پژوهش این نهاد در موضوعات فرهنگی، گفت: از افتخارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعالیت علمی حوزه تخصصی پژوهش در موضوعات فرهنگی در راستای دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.
نظری تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای نامگذاری سال جاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب و تاکید بر جایگاه و اهمیت اقتصاد و فرهنگ، توجه ویژه ای به تحقیقات مرتبط با حوزه ایثار و شهادت خواهد داشت.
اجتمام**1880
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن