تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821120841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق کشور از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار گناباد : شرق کشور از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برد گناباد- ایرنا - فرماندار گناباد گفت: به دلیل نوعی برنامه ریزی در عرصه جهانی و حوزه ملی شهرستان هایی مثل گناباد و به طور کلی شرق کشور از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برند.


به گزارش ایرنا، محمد صفایی شنبه شب در جلسه هفتگی بازاریان گناباد در محل مسجد غضنفری این شهر افزود : در 160 سال قبل که اولین تحصیل کردگان ایران از غرب بازگشتند همه نگاه ها به سمت غرب (اروپا) بود و در کشور هم این نگاه به سمت غرب بوده است .
وی ادامه داد: به طور مثال در بخش ریلی زیر ساخت یکی از استان های غربی از کل خراسان بزرگ جلوتر است.
وی با تاکید بر عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد : این استان به دریا راه دارد و از قابلیت خوبی برای پیشرفت بر خورداراست اما یکی از استانهای محروم کشور می باشد.
وی گفت : اگر بارگاه پر برکت امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی وجود نداشت این استان از سیستان و بلو چستان نیز عقب مانده تر بود.
فرماندارگناباد افزود : ما این موضوع را در حوزه های استانی و کشوری مطرح کرده ایم تا تجدید نظری در نوع نگاه به این منطقه کشور صورت بگیرد.
صفایی با توجه مشکلات شهرستان و اقدامات انجام شده در هشت سال اخیر گفت : یکی از مشکلاتی که امور منطقه را تهدید می کند آب است که پروژه آبخیز دار ی ˈسیاه کوه ˈ از سال 1385 شروع شد و اولین اسناد آبخیز داری در سال گذشته انجام گردید و اجرای این پروژه 240 میلیون لیتر مکعب آب به ذخایر آبی منطقه خواهد افزود.
وی در مورد فرودگاه نیز گفت: احداث فرودگاه به یک بحث مشمئز کننده ای تبدیل شده است؛ بی ثباتی در تصمیم گیری ها باعث شده است که اصل کار با چالش روبرو شود در صورتی که احداث فرودگاه گناباد قبلا موافقت کمیسیون 32 را اخذ کرده است مسوولین ادعا کرده اند موافقت این کمیسیون موجود نیست که با پیگیری های انجام شده موافقت کمیسون 215 اخذ شده است.
وی ادامه داد : گرچه اعتبارات اختصاص داده شده به فرودگاه گناباد کم است اما همین اعتبارات باعث می شود که پروژه به تعطیلی مطلق کشیده نشود.
صفایی در خصوص وضعیت انرژی در شهرستان گفت : صدرصد بخش شهری از نعمت گاز بر خوردارند و 63 درصد از مناطق روستایی نیز گاز دار شده اند.
وی ادامه داد: در سال جاری تمام منطقه ˈبراکوهˈ گناباد از گاز بهره مند خواهند شد.
وی وضعیت اشتغال را در گناباد در هشت سال اخیر مثبت ارزیابی کرد و گفت:در سال 1384 هشت هزار و 945 نفر بیمه شده تامین اجتماعی وجود داشته است که این رقم در سال 92 به 18 هزار و 328 نفر رسیده است که رشد دو برابری را نشان می دهد.
فرماندار گناباد در مورد منطقه ویژه اقتصادی نیز گفت : این طرح از اردیبهشت سال 88دنبال می شود در دولت قبل تا مرحله مطرح شدن در صحن علنی مجلس پیش رفت که متاسفانه دولت جدید لایحه ایجاد منطقه تجاری در پنج شهر از جمله گناباد را پس گرفت که مجددا باید پیگیری شود.
صفایی در خصوص تاسیس یک پادگان نیروی انتظامی در گناباد گفت : متخصصین و کارشناسان نیروی انتظامی از پادگان خاتم الانبیای این شهرستان بازدید کردند و نظرشان برای احداث پادگان در این محل مثبت است.
وی ادامه داد : به نظر می رسد احداث این پادگان در ششتمد سبزوار نیز دنبال می شود و کارشناسان محترم نیروی انتظامی در مقابل فرمانده نیروی انتظامی جناب احمدی مقدم که سبزواری هستند در رو دربایستی قرار گرفته اند که امید است با توجه به اینکه سرمایه گذاری حدود 12 میلیارد تومان در پادگان خاتم الانبیای گناباد صورت گرفته است همین پادگان برای مرکز آموزش نیروی انتظامی تجهیز شود.
صفایی در مورد پروژه بیمارستان در حال احداث گناباد نیز گفت: این پروژه نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار دارد که در سفر وزیر بهداشت به گناباد مقدمات جذب این اعتبار فراهم شد و پیش بینی می شود که این بیمارستان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی اجرای بعضی از پروزه های تولیدی را منوط به مشارکت اجتماعی مردم دانست و گفت : باید مردم از سرمایه داری به سمت سرمایه گذاری حرکت کنند.
وی ادامه داد : در حال حاضر 63 میلیارد تومان تسهیلات ˈکاشی هستیˈ برای یک میلیارد تومان که باید در بانک طرف قرارداد شارژ شود متوقف است که در اسفند ماه سال گذشته از شهروندان خواستیم تا در این پروزه سرمایه گذاری کنند که موفقیتی به همراه نداشت و در حال حاضر داریم از طریق موسسه فرامین امام این پول را تهیه می کنیم.
وی در مورد راه آهن مشهد چاه بهار نیز گفت بحث های مطالعاتی این طرح به پایان رسیده است امروز بحث سرمایه گذار مطرح است و قرارگاه خاتم الانبیا حاضر است پای کار بیاید فقط موافقت وزارت راه و مسکن و شهر سازی لازم است که باید اخذ شود.
514/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن