تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804389608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشق مدیریت جهادی هزینه ها با چشم پوشی از یارانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشق مدیریت جهادی هزینه ها با چشم پوشی از یارانه ایرنا-ایلام-این روزها با آغاز مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، سیل جاری نه گفتن ها به یارانه در جامعه به راه افتاده و همچنان از گروه ها و افراد مختلف مردم و مسوولان دولتی گرفته تا شخصیت های حقیقی و حقوقی انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام می کنند.


همان ابتدای اجرای این قانون، رییس دولت دهم در نامه رسمی به مجلس برای پرداخت یارانه نقدی در مرحله نخست هدفمندی، حدود شش هزارو 500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی استقراض کرده که در حقیقت برداشت از درآمدهای نفتی برای پرداخت یارانه نقدی بوده است.
این استقراض باعث فشار اقتصادی به دولت و تورم لجام گسیخته در بسیاری از موارد شد به گونه ای که کیسه های برنج 10 کیلوگرمی با قیمت 120 هزار ریال به 600 هزار ریال رسید و روند افزایشی قیمت اقلام با شتابی جهنده روز به روز سفره های مردم را کوچک و کوچکتر کرد.
اما نکته مهم تری که در این میان مطرح است، سهم 58 درصدی حامل های انرژی برای پرداخت یارانه نقدی بود که هر چند درست مصرف کردن حامل های انرژی از سوی مردم رعایت نشد بلکه در برخی موارد آمار مصرف بنزین و برق و آب نیز از میزان قبلی پیشی گرفت.
این در حالی است که بر پایه قانون، باید تمام یارانه های نقدی از اصلاح قیمت حامل های انرژی تامین می شد که با اعلام نصف شدن این سهم، نیمی از منابع پرداخت یارانه نقدی غیرقانونی اعلام شده است.
با این تفاسیر، دولت تدبیر و امید تلاش خود را آغاز کرد تا یارانه نقدی را از منابع غیر قانونی تامین نکند.
دکتر روحانی در سخنرانی های خود از همان آغاز از افراد توانمند خواست با انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی هم دیگران را تشویق به این کار کنند و هم به دولت برای توسعه کشور کمک کنند.
در روزهای جاری که ثبت نام مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها در حال اجراست بسیاری از سیاستمداران، هنرمندان و ورزشکاران، کارشناسان و شمار زیادی از مردم عادی با استقبال از این رویکرد دولت تدبیر و امید به سوی آینده بهتر گام برداشتند و با اعلام انصراف از یارانه آن را مستحق افراد نیازمند دانستند.
براستی افرادی که از یارانه نقدی که برخی آن را حق می دانند، چشم می پوشند و آن را حق افراد نیازمند می دانند با چه هدفی این اقدام ارزشمند را انجام می دهند؟
یکی از بازاریان ایلامی گفت: تصمیم گرفته ام از دریافت یارانه نقدی انصراف دهم چون می توانم با مدیریت صحیح هزینه هایم، آن را جبران کنم.
ˈعلی بهروزیˈ اظهار کرد: ˈنهˈ به یارانه نقدی، پاسخ ˈبلهˈ به آینده بهتر فرزندانمان با فراهم شدن زیر ساخت های مناسب در بخش عمران، آبادانی، درمان و بهداشت و آموزش است.
وی افزود: امیدوارم دولت با دقت و حساسیت ویژه ای و احترام به همه افرادی که از این حق خود چشم پوشی می کنند، این یارانه ها را برای امور توسعه ای و زیربنایی کشور هزینه کند.
یکی از کارمندان ایلامی گفت: من و همسرم هر دو شاغل هستیم و می توانیم هزینه های روزمره زندگی خود را تامین کنیم و هیچ نیازی به یارانه نقدی نداریم و از نام نویسی در آن انصراف دادیم.
ˈمهدی معتمدیˈ اظهار کرد: پرداخت یارانه همگانی به شیوه دولت گذشته از ابتدا اشتباه بود و اگر این کار و جراحی بزرگ اقتصادی بدرستی اجرا شود به طور قطع در توسعه و آبادانی کشور و رفاه محرومان بسیار موثر خواهد بود.
وی افزود: افرادی که درآمد ناچیزی دارند و بیشتر اعضای خانواده آنان بیکار هستند و توانایی تامین هزینه های خود را ندارند و اغلب مایحتاج عمومی خود را با کمک نهادهای حمایتی تامین می کنند در مقایسه با دیگران مستحق دریافت یارانه اند.
وی گفت: برای فردای بهتر فرزندم و ساخت آینده کشورم با افتخاز از دریافت یارانه نقدی انصراف دادم و امیدوارم که افراد توانمند نیز انصراف دهند.
این شهروند ایلامی ادامه داد: توسعه راه ها، بهبود زیر ساخت ها، فراهم شدن امکانات خدماتی، درمانی و بهداشتی مناسب از نیازهای پایه ای ماست که باید با حمایت همگانی ما از دولت و درست مصرف کردن اعتبارهای دولتی هرچه زودتر برای ملت فراهم شوند.
وی تاکید کرد: عزت و اقتدار کشور خواست تک تک ایرانیان است و بدون شک همه مردم همان گونه که روزی جان فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کردند امروز حاضرند با گذشت از دریافت یارانه آن را برای فردای بهتر کشور پس انداز کنند. ک/4
7177/565/681
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن