تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806969872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمز موفقیت و نجات ملت ایران اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: رمز موفقیت و نجات ملت ایران اقتصاد مقاومتی است تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم دانست و گفت: نباید مرور زمان این رهنمودها را بدست فراموشی بسپارد، زیرا اقتصاد مقاومتی در این شرایط می تواند رمز موفقیت و نجات ملت ایران باشد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی قاضی عسکر» در جمع نمازگزاران سازمان حج و در نخستین مراسم تواصی به حق در سال جدید، با تبریک آغاز سال جدید ابراز امیدواری کرد سال 1383 سالی توام با موفقیت و سربلندی برای ملت شریف ایران باشد.
وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری سال جاری به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، از مسوولان نظام خواست با تمام توان و با استفاده از کارشناسان حوزه اقتصاد برای رفع مشکلات اقتصادی و تامین رفاه اجتماعی مردم تلاش کنند.
قاضی عسکر، مساله اقتصاد را از نظر اسلام بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: دین اسلام علاوه بر زندگی اخروی به زندگی دنیوی انسان و بهره مندی او از مواهب الهی نیز توجه کرده است.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: نگرش های غلطی در گذشته وجود داشته که مثلا دین بدرد آخرت می خورد و نماز و دعا و قرآن و حدیث و امثال اینها برای فردای قیامت و پس از مرگ است و همین امر موجب شده بود که عده ای بین دین و دنیا قائل به تضاد باشند. در نتیجه عده ای گرایش به دنیا پیدا کردند و عده ای نیز به گوشه نشینی روی آورده و تارک دنیا شدند و می پنداشتند که این کار سبب نجاتشان خواهد شد. اما هنگامی که به آموزه های اسلام مراجعه می کنیم در می یابیم که از همان صدر اسلام با این اندیشه خرافی، مقابله شده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) می فرمود «لارهبانیه فی الاسلام، گوشه نشینی و دوری از جامعه و ترک دنیا در اسلام جایی ندارد» و همچنین با کسانی که در گوشه ای مشغول عبادت می شدند و دیگران خرجی آنها را می دادند به مخالفت می پرداختند. وقتی به امیر مؤمنان علی(ع) خبر می دهند که فلانی زن و فرزند خود را رها کرده و گوشه نشینی اختیار نموده و به عبادت می پردازد، او را از این کار منع می کنند.
وی با استناد به روایات اسلامی، انسان مؤمن را انسانی اجتماعی خواند که باید در جامعه حضوری فعال داشته و در راه تعالی جامعه بکوشد.
قاضی عسکر افزود: فلسفه تقوا این است که انسان نسبت به ارتکاب گناه مصونیت پیدا کند. هنر این نیست که کسی گوشه نشینی اختیار کند که مباد با حضور در جامعه به گناه آلوده شود، بلکه اگر در دل گناه رفت و توانست خود را حفظ کند مهم است.
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: بر اساس آیات قرآنی، همه آنچه که در آسمانها و زمین است برای بهره مندی انسان آفریده شده است. اسلام برای بهره بردن از دنیا به گونه ای برنامه ریزی کرده که آخرت انسان تباه نشود. اگر انسان از دنیا به نفع آخرتش بهره برداری کند، اسلام هرگز با آن مخالف نیست.
وی وضع زندگی رهبران الهی را متفاوت با دیگران دانست و افزود: زندگی امیر المؤمنین علی (ع) یک زندگی ساده بود. برای اینکه (ان الله فرض علی ائمة العدل ان یقدروا انفسهم بضعفة الناس) این یک وظیفه خاص برای رهبران دینی است که زندگیشان با پایین ترین قشر جامعه یکسان باشد.

** این تفکر که به مسایل دنیوی کاری نداشته باشیم، امری انحرافی است
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد، مسوولان نظام اسلامی باید در رونق بخشی به زندگی مردم تلاش کنند. در مضمون حدیثی از پیامبر اسلام(ص) داریم که قبل از طلوع آفتاب به سوی عزت و کار و تلاش بشتابید و قرآن در این زمینه می فرماید: هو الذی انشأکم من الارض و استعمرکم فیها، یعنی، خداوند شما را از خاک آفرید و از شما خواست که در زمین به دنبال عمران و آبادانی باشید.
وی گفت: این طرز فکر که به مسایل دنیوی کاری نداشته باشیم، امری انحرافی است. زیرا بی توجهی به این گونه مسایل سبب فقر و درماندگی در جامعه می شود. در آموزه های دینی تعابیر تندی در خصوص فقر و عدم توجه به کار و تلاش بکار رفته است: کاد الفقر ان یکون کفرا، چه بسا فقر انسان را به کفر می کشاند. بنابراین وظیفه حکومت اسلامی این است که برای مردم امکانات مناسب زندگی فراهم کند. وظیفه اصلی نظام دینی این است که اقتصاد را در مسیر صحیح قرار داده و از آن برای رشد و تعالی انسان در همه عرصه ها استفاده کند.
قاضی عسکر، قرار دادن انفال در اختیار مردم از سوی حکومت اسلامی را یکی از نشانه های توجه به زندگی مادی و اقتصاد جامعه دانست و افزود: روایات فراوانی راجع به زراعت، کشت و کار، صنعت و مسایل اقتصادی وجود دارد که می تواند چراغ راهنمای ما برای پیشرفت در زندگی باشد.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: یکی از خصوصیات امام زمان(عج) این است که وقتی ظهور می کنند حتی یک وجب خاک خشک بدون حاصل بر روی زمین پیدا نمی شود. یعنی در آن زمان کشاورزی و اقتصاد رونق پیدا می کند.

** تلاس برای بهبود وضع اقتصادی کشور
وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «اقتصاد مسئله مهمی است»، برای رونق بخشی به آن باید جناح بازی های سیاسی کنار گذاشته شوند تا ذهن مردم و نخبگان از مسایل اصلی منحرف نشود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر محکم و استوار در جهت اجرایی شدن برنامه های اقتصادی تلاش کنیم و نگاهمان به درون باشد، می توانیم مسایل اقتصادی را حل کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم و موانع را از سر راه مردم برداریم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: معتقدم می توان با یک برنامه ریزی مناسب، مشکل بیکاری را در کشور برطرف کرد. اکنون حجم بالایی از نقدینگی در دست مردم قرار دارد و در بانکها سپرده گذاری شده که کار درستی نیست. زمانی اقتصاد به سمت پویایی و تولید و اشتغال حرکت می کند که نقدینگی در اختیار چرخه تولید قرار گیرد.

** اقتصاد منهای فرهنگ مردود است
قاضی عسکر اقتصاد بدون فرهنگ را باعث مرگ ملت ها دانست و گفت: اگر اقتصاد در خدمت فرهنگ نباشد جامعه به سمت تباهی پیش می رود. زیرا فرهنگ، اقتصاد را کنترل می کند تا انسانی که به ثروت دست یافته طغیان نکند و در پرتگاه بی بند و باری و شهوت قرار نگیرد.
وی امیر المومنین علی(ع) را نمونه انسانی دانست که اقتصاد را در خدمت فرهنگ و دین قرار داد و افزود: حضرت علی(ع) مزرعه ایجاد می کردند و هنگامی که به تولید و درآمدزایی می رسید، کاغذ و قلم برمی داشتند و آن را وقف فقرا می کردند. این نوع فرهنگ دینی است که دنیا خواهی انسان را کنترل می کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: مسایل فرهنگی در جامعه دارای اهمیت هستند. باید تلاش شود از پرخاش و تندروی در جامعه بپرهیزیم و روح اخوت دینی را در جامعه تقویت نماییم و از درگیریهای سیاسی دوری گزینیم تا جامعه راه صلاح و پیشرفت را در پیش گیرد.
وی از اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو مولفه اساسی برای پیشرفت جامعه یاد کرد و اظهار داشت: جامعه باید در هر دو عرصه فرهنگی و اقتصادی توسعه یابد کند تا به رشد و تعالی مورد نظر دست یابد و این امر اراده جدی می طلبد که تنها در یک مدیریت جهادی تبلور می یابد.

** مدیریت جهادی راه پیروزی بر مشکلات اقتصادی
سرپرست حجاج ایرانی افزود: اینکه انسان بدون هیچگونه تلاشی توقع داشته باشد با یک دستور و نامه نگاری کارها پیش برود و مشکلات برطرف گردد، انتظار بیهوده ای است. هشت سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی به پیروزی رسید. با حضور بسیج و نیروهای مردمی که سابقه جنگیدن هم نداشتند، ولی موفق شدند جنگ را با پیروزی به پایان برسانند. مدیریت جهادی، ایثار و از خود گذشتگی می خواهد و باید همه تلاش کنیم در هر زمان و مکانی در راه آبادانی و توسعه کشور گام برداریم.
وی کشور ایران اسلامی را داری امکانات و توانایی های بسیاری برای پیشرفت دانست و افزود: ملت با استعداد ایران دارای توانمند های بسیاری در زمینه های مختلف است. همچنین مواهب و امکانات طبیعی و خدادادی که در کشور وجود دارد می تواند توسعه کشور را سرعت بخشد. در این راه باید از اختلافات پرهیز کرده و به مسایل اصلی بپردازیم.
اجتمام ** 1981 ** 1071
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن