تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820564466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت هنری استان قزوین برای تحقق شعار سال به کار گرفته می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین کرم اللهی با مهر مطرح کرد:
ظرفیت هنری استان قزوین برای تحقق شعار سال به کار گرفته می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: به منظور تحقق شعار امسال از تمامی ظرفیت های حوزه هنری و ذوق و ابتکار هنرمندان توانمند استان استفاده خواهیم کرد.



محمد کرم اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح جایگاه هنر در انتقال پیام انقلاب اسلامی و کمک به اجرایی شدن شعار سال و ترویج مدیریت جهادی در جامعه اظهارداشت: برای تحقق منویات رهبری همه باید دست به دست هم دهیم و با برنامه ریزی و تلاش جهادی به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنیم. آوینی معمار اندیشه های هنر انقلاب اسلامی وی ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: شهید آوینی معمار اندیشه های هنر انقلاب اسلامی است و گفتمان انقلاب را در فرهنگ و هنر جاری ساخت.

کرم اللهی با بیان ویژگی های هنر و هنرمند انقلاب اسلامی اظهارداشت: حوزه هنری با بیش از سه دهه تجربه در خلق آثار هنری و تربیت هنرمندان متعهد، دوران موفقی را پشت سر گذاشته و در آغاز دهه چهارم تلاش می کند با محوریت هنرمند انقلابی فصل تازه ای در تقویت و معرفی ارزش های والای اسلامی بگشاید. رئیس حوزه هنری قزوین ضمن ارزیابی، تاثیر و نقش شهید آوینی در تبیین هنر انقلاب اسلامی گفت: سید شهیدان اهل قلم درس های بزرگی را که در مکتب اسلام انقلابی آموخته بود را به نسل جدید منتقل کرد و در عمل به ما آموخت که شهادت هنر مردان خداست و راه رسیدن به مقصود از مسیر اسلام ناب محمدی (ص) می گذرد. وی در ترسیم شخصیت والای شهید آوینی تصریح کرد: آوینی و هزاران تربیت یافته در مکتب امام راحل و نقلاب و دوران طلایی دفاع مقدس را بارقه ای از قیام حسینی می دانستند به همین دلیل عاشقانه پا در رکاب گذاشتند و آوینی نه فقط به لحاظ ویژگی های فردی بلکه به دلیل تاثیرگذاری در عرصه فرهنگ قابل ستایش است، ماندگاری کار او فارغ از جنبه های عقیدتی و معنوی که در جای خود قابل تامل است شاخصه های ارشزشمندی دارد. کرم اللهی بیان کرد: ارزشی بودن، پذیرش عمومی، داشتن کارکرد موثر، اتکاء به تاریخ غنی، آشنایی سه نسل با این آثار از مهمترین دلایل ماندگاری آثار فرهنگی شهید آوینی است که به عنوان یک پدیده فرهنگی قابل مطالعه است. وی بیان کرد: آوینی ثابت کرد که می توان با امکانات موجود مفاهیم بلند را با زبانی ساده روایت کرد، به همین دلیل روایت فتح، شاخصی برای هنرمندان متعهد است. این مسئول بیان کرد: آوینی با زبان هنر مروج فرهنگ انقلاب شد، زبان هنری فارغ از امکانات و تجهیزات به چند دوربین و یک میز کار خلاصه شد، اما آنچه کار وی را برجسته و ماندگار کرد، روح جاری در هنرش بود تا جایی که شناخت نسل جوان از دوران دفاع مقدس مدیون قلم، کلام و تصاویر به ویژه روایت فتح آوینی است.

رئیس حوزه هنری قزوین ویژگی های هنر و هنرمند انقلاب اسلامی را تشریح کرد و اظهارداشت: تحلیل فضای هنری معلول شناخت سه اصل هنر، هنرمند و مخاطب هنری است و در رویکرد جدید حوزه هنری، محور و اساس کار، هنرمند انقلاب اسلامی است زیرا این هنرمند متعهد ارزش مدار است که با جهانی از باورها و ارزش های مقدس با خلق آثار هنری به دل مشغولی های خود و جامعه می اندیشد و پاسخ می دهد و در خلق اثر، آرمانش را به رخ می کشد. کرم اللهی یادآورشد: بر اساس آموزه های آموزگار انقلاب اسلامی، سمت و سوی هنرمند انقلابی در جهت بیان آلام و دردهای بشریت ستمدیده و فریاد آرمان خواهی انسان های آزاده است چراکه این انقلاب همواره از سرچشمه خود یعنی کربلا سیراب می شود به همین دلیل جهاد در راه خدا در قلم و نگاه و اثرهنرمند متعهد خودنمایی می کند. وی گفت: دعوت از فعالان هنر انقلاب اسلامی در راستای تحقق همین آرمان برنامه ریزی شده است و در این مرکز تلاش می کنیم تا امانتی که توسط هنرمندان انقلابی طی چهار دهه خلق و حفظ شده را برای نسل های پیش رو ثبت و ضبط کنیم زیرا دانش نامه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی مجموعه بزرگی است که خاطرات و آثار این هنرمندان می تواند تجمیع و ثبت شود. کرم اللهی در زمینه ظرفیت بالای هنری و فرهنگی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود جامعه و درایت و رهبری مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید به دور از نگاه شعاری در تمام شاکله و شاخص های برنامه ریزی های فرهنگی و هنری آن را مورد توجه قرار دهیم تا به اجرا برسیم. وی بیان کرد: استان قزوین در این بخش از پتانسیل بالایی برخوردار است و مسئولان استانی متعهدانه و مومنانه باید بتوانند مصداق این نگاه جهادی با عزم ملی را در فرهنگ و هنر پیاده کنند. این مسئول فرهنگی به ماموریت حوزه هنری در برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآورشد:در سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی و گرامی داشت روز هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری قزوین اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی، نشست های تخصصی هنر، نمایشگاه آثار تجسمی، رونمایی کتاب، چاپ و نشرکتابچه، نقد وبررسی فیلم، دیدار و گفتگو با شخصیت های برجسته استان کرد که با استقبال هنرمندان روبرو شد.

وی گفت: برنامه های روز هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 30 فروردین ماه با حضور كارشناسان و استادان توسط حوزه هنری قزوین در استان برگزار می شود. کرم اللهی اضافه کرد: دیداربا آیت الله باریك بین، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، برپایی نمایشگاه تجسمی" میثاق" در بخش خوشنویسی، نگارگری و نقاشی، از 22 تا 27 فروردین ماه، همچنین در بخش آفرینش های ادبی رونمایی از رمان" بیژن و منیژه" نوشته عباس قانع، مترجم،نویسنده و مدرس كارگاه داستان این مركز با حضور محمد رضا بایرامی، نویسنده با موضوعیت انقلاب و مبارزات انقلابی و بررسی انحراف گروهکهای سیاسی اوایل انقلاب اسلامی است. این مسئول تصریح کرد: واحد پژوهش حوزه هنری استان با مشاركت انجمن هنرهای تجسمی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست پژوهشی با موضوع هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد كرد که در این نشست مرتضی گودرزی دیباج، رئیس مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری كشور و جمعی از پژوهشگران و كارشناسان، شرکت خواهند کرد.

وی افزود: واحد هنرهای تصویری هم نشست نقد و بررسی فیلم مستند"حبیب یعنی دوست خدا" به كارگردانی محمد رضا رحمانی و با حضور جمعی از علاقه مندان 25 فروردین ماه ساعت 18 در تالار حافظ برگزار می شود. کرم اللهی یادآورشد: ویژه برنامه روایت شیدایی، با همکاری حوزه هنری قزوین و موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی با سخنرانی محسن مومنی شریف، ابراهیم حاتمی كیا و بیژن نوباوه، شعرخوانی امیری اسفندقه، شاعر متعهد انقلابی در روز 29 فروردین ماه ساعت 18 در سالن اجتماعات تربیت معلم قزوین و نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته هنر انقلاب اسلامی است.


۱۳۹۳/۱/۲۴ - ۱۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن