تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805509607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشاء برنج در 60 هزار هکتار از اراضی مازندران مکانیزه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشاء برنج در 60 هزار هکتار از اراضی مازندران مکانیزه می شود تهران - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران گفت: برای کاهش هزینه های تولید، عملیات نشاء کاری برنج با یک هزار و 500 دستگاه نشاء کار چهار ردیفه و شش ردیفه در 60 هزار هکتار از اراضی استان مازندران عملیاتی می شود.


به گزارش وزارت جهادکشاورزی، دلاور حیدرپور در نخستین روز از نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای چوکلا شهرستان میاندرود با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی به خصوص برنج نسبت به دیگر محصولات سنتی دارای هزینه های بالایی است افزود: استفاده از دانش نوین و بهره گیری از مکانیزاسیون در تولید و کاهش هزینه ها در چند سال اخیر در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: استان مازندران با وجود قابلیت های اقتصادی در بخش کشاورزی توانسته است رتبه نخست در تولید 14 محصول کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.
وی گفت: هم اکنون 260 واحد بانک نشا در کشور وجود دارد که از این تعداد 101 واحد در استان مازندران فعال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور7500 میلیارد ریال(750 میلیارد تومان ) اعتبار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته که از این میزان 320 میلیارد ریال(32 میلیارد تومان) سهم مازندران بوده و تا اسفند ماه سال گذشته بیش از 500 میلیارد ریال(50 میلیارد تومان) طرح به بانک عامل معرفی شده که 100 درصد اعتبارات (32 میلیارد تومان) جذب شده است.
حیدرپور با اشاره به اینکه از 320 میلیارد ریال(32 میلیارد تومان ) اعتبار سهم مازندران، متقاضیان برای خرید یک هزار و 686 دستگاه ماشین آلات به بانک کشاورزی معرفی شدند، گفت: ازاین تعداد تاکنون 700 دستگاه ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان و متقاضیان تحویل داده شده است.
وی تغییر کاربری زمین ها و تأمین آب بخش کشاورزی را از جمله مشکلات حوزه کشاورزی دانست و افزود: منابع پایدار تولید و امنیت غذایی کشور در استان های شمالی (گیلان، مازندران و بخشی هم در گلستان) در معرض تهدید قرار دارد.
وی با بیان اینکه 90 درصد آب های استفاده شده در بخش کشاورزی از رودخانه ها تأمین می شود اظهارداشت: آب ذخیره سازی و کنترل شده تنها 10 درصد است که باید تلاش های جدی در این بخش برای مهار، کنترل و ذخیره سازی آن انجام شود.
وی گفت: حجم عملیات به زراعی برنج استان مازندران درسالجاری بالغ بر 220 هزار هکتار است که پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و450 هزار تن شلتوک از زمین های فوق استحصال شود.
ربیع فلاح با بیان این که این استان باید به تنهایی قادر به تأمین مواد غذایی کل کشور باشد گفت: در حال حاضر امنیت غذایی به عنوان مهمترین مقوله بین المللی در سطح دنیا مطرح است.
وی افزود: با توجه به قابلیت های مستعد، منابع ارزشمند، فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و کشاورزان با دانش نوین بومی، امکان یک تحول همه جانبه در تولید کشاورزی وجود دارد.
وی افزود: شهرستان میاندرود دارای استعدادهای درخشان در بخش کشاورزی از نظر جلگه ای و زمین های مناسب در بخش های مختلف زراعی، دامی و باغی است.
وی با بیان این که مازندران بیش از 40 درصد برنج تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است گفت: با توجه به مشکلاتی که برنج کاری سنتی برای کشاوزان استان به همراه دارد، باید ماشینی کردن کشت برنج در استان سرعت یابد.
فلاح تصریح کرد: باید تمامی فرآیندهای بخش کشاورزی از تولید تا مصرف و فروش در برنامه کاری قرار گیرد تا کشاورزانی که با تمام مشکلات، امنیت غذایی را تأمین می کنند در فروش محصولات خود مشکل نداشته باشند.
وی ادامه داد: امسال به دنبال افزایش تولیدات بخش کشاورزی هستیم و برای کاهش واردات برنامه جدی خواهیم داشت.
استاندار مازندران ادامه داد: در بخش کشاورزی بایستی از لحاظ خودکفایی اقتصادی جزو استان های برخوردار و فعال باشیم و بهره وری و ترویج محصولات کشاورزی ارتقاء داده شود.
فلاح با بیان اینکه متأسفانه استان مازندران در مهار آب های سطحی دچار مشکل است گفت: تنها 10 درصد آب های روان استان مهار می شود و پیگیری آبگیری سدهای بزرگ استان از جمله برنامه های استان در سال جاری است.
اقتصام(1)9186 **1561
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن