تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812782082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروخانه های هلال احمر بنگاه اقتصادی نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول: داروخانه های هلال احمر بنگاه اقتصادی نیستند تهران - ایرنا - مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در توضیحی به یک گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اعلام کرد، داروخانه های هلال احمر و 13 آبان بنگاه اقتصادی نیستند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈوحید رحمتیˈ در این ارتباط با تاکید بر این که توجه به تامین داروهای کیفی از منابع معتبر برای بیماران یک راهبرد مهم در این جمعیت است، افزود با توجه به تحریم های بین المللی و غیرانسانی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران اعمال شده از اینرو تامین داروهای کمیاب از برخی مراجع و منابع عمدتا از کشورهای اروپایی و آسیایی انجام می گیرد.
در ادامه این توضیحات آمده است ، امور مربوط به قیمت گذاری داروها برای بیماران و مردم شریف کشور امری ضروری بوده و قیمت گذاری داروها در کمیته ای تحت عنوان قیمت گذاری دارویی در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین، مصوب و ابلاغ می شود.
ایرنا 20 فروردین گزارشی را با عنوان ˈاختلاف قیمت دارو از هلال احمر تا 13 آبان ˈ از زبان مراجعه کنندگان به برخی داروخانه های تهران در ارتباط با وضعیت دارو تهیه و بر روی خروجی ارسال کرده بود.
در ادامه این توضیحات آمده است ، از اینرو نباید چنین القا شود که داروخانه های هلال احمر و 13 آبان بنگاه اقتصادی هستند و بر اساس سود و سودآوری فعالیت می کنند کما اینکه قیمت اقلام و کالاهای خوراکی و مصرفی نیز تابعی از صنف و اتحادیه می باشند.
مدیر کل روابط عمومی هلال احمر در ادامه افزود، با توجه به اینکه مهم ترین هدف این جمعیت پاسخگویی و رفع نیازهای دارویی به ویژه داروهای خاص و حیاتی مردم شریف ایران اسلامی می باشد ، پرواضح است که نگرش و استراتژی مدیران و مسوولان مجموعه هلال احمر هیچگاه به صورت انتفاعی و برپایه سود نبوده و نیست.
ثانیا در گزارش مزبور گزارشگر بدون درج نام دارو و جزئیات آن مطلبی را نگاشته است در صورتی که بهتر بود نام دارو و کشور تولید کننده آن ذکر می شد.
در گزارش ایرنا آمده است ، سعید یکی از مراجعه کنندگان برای تهیه یک قلم داروی پیوند کلیه به داروخانه هلال احمر گفت ، رقم یک میلیون و 200 هزار تومان را برای این دارو پیشنهاد شده اما توان پرداخت آن را نداشته و به داروخانه 13 آبان آمده ام و مبلغ پرداختی در این داروخانه 580 هزار تومان از سوی متصدی داروخانه اعلام شد.
روابط عمومی هلال احمر در ادامه با اشاره به این که ارایه توضیحاتی در ارتباط با تهیه داروها در داروخانه هایی نظیر هلال احمر و 13 ابان و ... ضروری به نظر می رسد، افزود، ذکر این نکته ضرورت دارد که کیفیت دارو همانند اقلام دیگر امری مهم و اساسی در درمان و سلامت بیماران محسوب می شود و بر این اساس قیمت داروی خریداری شده به دلیل کیفیت و تاثیر بخشی از کشورهای آسیایی نظیر هندوستان با قیمت دارویی که از برخی کشورهای اروپایی خریداری می شود، بسیار متفاوت و در عین حال ارزان تر است.
بنابر این ذکر اختلاف قیمت در متن گزارش متاسفانه علاوه بر اینکه تشویش اذهان عمومی را در پی داشت موجب آسیب رسیدن به مصالح اجتماعی و نادیده گرفتن خدمات خادمان مردم در داروخانه های تک نسخه ای را نیز به همراه داشته به نحوی که فعالیت این مجموعه را زیر سوال برده است.
حال آنکه شایسته بود گزارشگر توضیحاتی را از طرف مسوولان ذیربط در هلال احمر یا مسوولان در داروخانه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جویا می شد و انعکاس می داد تا گزارش به صورت یک سویه و جانبدارانه رقم نمی خورد.
خبرنگار ایرنا در این ارتباط موضوع تفاوت قیمت دارو را با مسوولان سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد که آنان پاسخگویی در این خصوص را به روزهای آینده موکول کردند.
انتظار می رود رسانه های خبری به عنوان ناظران بی طرف در انعکاس گزارش عملکرد مراکزی چون داروخانه های هلال احمر و 13 آبان که تلاش می کنند بی هیچ چشمداشتی خدمات شایسته ای به مردم شریف ایران ارائه کنند جانب انصاف را رعایت کرده و به عنوان همراه و همکار نهادها معتبری چون جمعیت هلال احمر شرایط را به گونه ای فراهم آوردند که ضمن برقراری آرامش در جامعه، برنامه ریزان نهادهای مرتبط با بهداشت و درمان را در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام در این بخش یاری کنند.
اجتمام**7268**1436
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن