تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه کاشان: با زور و تهدید نمی توان کسی را سر جای خود نشاند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه کاشان: با زور و تهدید نمی توان کسی را سر جای خود نشاند کاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان انسان را مرید و مختار دانست و گفت: با زور، تهدید، قوای امنیتی و انتظامی نمی توان انسان را سر جای خود نشاند.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ شنبه شب در جمع استادان دانشگاه کاشان اظهار داشت: اگر بخواهیم از یک جامعه سالم برخوردار باشیم، باید انسان های سالم و صالح داشته باشیم.
وی افزود: برای سلامت جامعه باید مراقب آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان که بیشترین سرکشی ها و تعرض ها به خاطر احساسات و هوای نفس از آنها سر می زند، باشیم.
بگفته وی اگر انسان تربیت و عالم بشود همه چیز جای خود قرار می گیرد و اگر انسان جاهل، ضعیف و یا فاسد باشد بی نظمی جامعه به دیگران هم سرایت می کند.
آیت الله نمازی همچینن فساد جامعه را معلول فساد خانواده دانست و خاطر نشان کرد : جامعه از کنار هم قرار گرفتن خانواده ها بوجود می آید و بنابراین سلامت جامعه در گرو خانواده سالم و خانواده سالم در گرو فرزند سالم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حکومت اسلامی و نظام توحیدی که موضوع و محور مدیریت نظام سیاسی آن انسان است با زور و تهدید سلاح نمی توان بشر را مدیریت کرد بلکه باید تعلیم بر اساس الهام از توحید، کتاب، سنت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.
وی یادآور شد: هدف تمام ادیان الهی، آسمانی و همه پیامبران بر آموزش، تعلیم، تزکیه و هدایت انسان استوار بوده است، زیرا بشر دارای عقل است و در کنار عقل باید علم، تزکیه، تعلیم و تربیت نیز قرار گیرد.
آیت الله نمازی تاکید کرد: بنابراین اگر بخواهیم جامعه ای صالح و سالم داشته باشید راهی جز تعلیم و تربیت خانواده ها نداریم.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه سالم از خانواده سالم تشکیل می شود و اساس و منشا خانواده سالم ازدواج صحیح است، تصریح کرد: انتخاب همسر با آگاهی و بصیرت است و بر اساس احساسات نفسانی و شهوت نیست.
بگفته وی برای ایجاد سلامت و امنیت جامعه باید به سراغ انسان و خانواده رفت و علم و تجربه نیز این مهم را به اثبات رسانده است.
562/545/ 1495
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن