تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814709594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری کارگاه پژوهشگری و روش برداشت از قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




برگزاری کارگاه پژوهشگری و روش برداشت از قرآن خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل موسسه فرهنگی زلال وحی در کارگاه پژوهشگری و روش برداشت از قرآن ابراز داشت: خداوند شیوه های ارتباطی را در لایه‌های زیرین آیات قرآن گنجانده است، از این رو اگر بخواهیم قرآن را در جامعه پیاده‌سازی کنیم، باید شیوه های ارتباطی قرآن را استخراج کنیم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رضا معماریانی، مدیر عامل موسسه فرهنگی زلال وحی، ظه رامروز در کارگاه پژوهشگری و روش برداشت از قرآن که به همت موسسه جامعه الهدی (واحد خواهران جامعه المصطفی) برگزار شد، گفت: برای ارائه مکانیزم عملی از آیات باید نگاه عمیق داشته باشید، بنابر این کلی نگری به آیات قرآن، مانع اجرایی کردن آن می شود.  وی با بیان این که آیات قرآن مبنای استخراج قانون‌های نظام هستی هستند، ابرازداشت: خداوند شیوه های ارتباطی را در لایه های زیرین آیات قرآن گنجانده است، از این رو اگر بخواهیم قرآن را در جامعه پیاده سازی کنیم، باید شیوه های ارتباطی قرآن را استخراج کنیم.  معماریانی ابراز داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند« اِنَّ القرآنَ ظاهرُهُ أنیق، و باطنُه عمیق؛ قرآن ظاهرش بسیار زیبا و شگفت آور است و باطن آن عمیق است.»، برای ارائه مکانیزم عملی از آیات باید نگاه عمیق داشته باشید، از این رو تدبر، تفکر و تعقل، سه گام زیر بنایی، برای برداشت آیات می باشد و کلی نگری به آیات قرآن، مانع اجرایی کردن آن می شود.  این پژوهشگر و مدرس قرآنی با اشاره به آیه 41 سوره طه، عنوان کرد: انواع تربیت در قرآن به دو شیوه عمومی و خصوصی آمده است. خداوند با به کار بردن آیه «وصطنعتک لنفسی، و من تو را براى خودم پرورش دادم»، به اقسام تربیت اشاره  می‌کند؛ از این رو این آیه مبنای  طراحی نظام نخبه پروری، در نظام انسانی است.  معماریانی با استناد به آیه «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ؛ و آن زمانی که پروردگارتان اعلام کرد که اگر سپاسگزارید، هر آینه افزون‌تر به شمامی دهم و اگر کفران کنید، عذاب من بسیار شدید است، عنوان کرد: اساسی ترین بحران جامعه، عدم سپاسگزاری از خداوند و شاکر بودن است؛ از این رو با به کار گیری مهندسی معکوس، باید شکر را در جامعه فرهنگ سازی شود.  وی با بیان این که قانون باید جامع، فراگیر و کامل باشد، عنوان کرد: مرجع سؤالات مردم باید قانون باشد، در نظام تذکر، آیات قرآن، انسان ها را به قانون ارجاع می دهند، در همین راستا تبلیغ قانون، ارجاع و اجرای قانون و در انتها تبلیغ آن را برای همگان، از شاخصه های نظام تذکر دادن شمرده می شوند.  معماریانی ابراز داشت: یکی از تفاسیر «حروف مقطعه» این است که قرآن با همین حروف نازل شده است، خداوند مى خواهد بفهماند که این قرآنى که از آوردن مثلش ‍ عاجز کرده از جنس همین حروفى است که مدام با آن محاوره و گفتگو مى کنید، بنابر این خداوند از حداقل امکانات، بیشترین بهره وری را به کار برده است،  شما نیز می توانید از حداقل ها استفاده حداکثری کنید.  این پژوهشگر و مدرس قرآنی با اشاره به آیه «اَفلا ینظرونَ اِلی الابلِ کیفَ خُلقَت» عنوان کرد: زیربنای توسعه شکر است، نگاه دقیق به نعمات، بستر ساز به کار بردن آنها است؛ از این رو باید در نظام شبکه ای نعمت، شناخت نعمت، روش استفاده از آن، حدود آن و وظیفه انسان در برابر نعمت مورد توجه قرار گیرد./934/پ202/س


۱۳۹۳/۱/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن