تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820770627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواسته ای برای تغییر در چابهار و پاسخ استاندار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خواسته ای برای تغییر در چابهار و پاسخ استاندار چابهار - ایرنا - جمعی از شهروندان چابهاری در نامه ای به حسن روحانی رییس جمهوری، عملکرد مدیران ارشد شهرستان چابهار در دو سال آخر دولت سابق را باعث تشدید یاس، ناامیدی و فقر توصیف کرده اند و خواستار آغاز تغییر در مدیریت ها شدند.


به گزارش شنبه ایرنا، در این نامه با اشاره به باطل شدن انتخابات شورای بخش مرکزی چابهار پس از حدود یکسال به دلیل احراز تخلفات قانونی در نحوه برگزاری و رای گیری، تصریح شده است: باید مدیریت سیاسی شهرستان به شخصی سپرده شود که ضمن تعامل صحیح با کلیه اقشار، فضا را برای توسعه اقتصادی بوجود آورده و فرهنگ و آموزش را به اندازه ای تعالی بخشد که پاسخگوی آینده ای شایسته برای یک شهرستان با این موقعیت استثنایی باشد.
نویسندگان در نامه خود همچنین به وقوع برخی ناهماهنگی و دخالت مدیران دولت دهم در فعالیت های مدیریتی دولت یازدهم از جمله مدیریت بومی منطقه آزاد چابهار اشاره کرده اند.
در مقدمه این نامه خطاب به رییس جمهوری آمده است: با روی کار آمدن دولت جدید این انتظار به وجود آمد که روند دولت گذشته اصلاح شده و انتظارات بر آورده گردد.
«همه می دانند در سال های گذشته بویژه در دو سال آخر دولت قبل نمایندگان دولت وقت در کشور و به طور اخص در شهرستان چابهار چه عملکردی داشته اند تا جایی که این دوستان به جای تسکین درد مردم ناشی از فقر و ناداری در این منطقه محروم و رنج کشیده، باعث یاس و نا امیدی شده اند.»
در ادامه این نامه آمده است: بسیار آشکار و کوتاه به عرض می رسانیم در انتخابات شورای شهر و روستا در بخش مرکزی، سرنوشت به گونه ای دیگر رقم خورد. فاجعه بارتر این بود که دست اندرکاران برگزاری انتخابات با مدیریت نماینده سیاسی دولت سابق، طبق اظهارات خودشان تخلفات صورت گرفته را ناشی از خستگی اعلام کردند که به هر حال خوشبختانه با پیگیری نماینده محترم مجلس و وزارت کشور، انتخابات بخش مرکزی شهرستان چابهار با بررسی های بازرسین این وزارت در اولین روزهای سال جاری ابطال و حق طبیعی مردم به مردم بازگردانده شد.

«شهرستان چابهار بدون تردید یکی از مهمترین شهرهای ایران به لحاظ راهبردی می باشد و توسعه این منطقه می تواند، توسعه اقتصاد کل کشور و بهبود جایگاه راهبردی منطقه ای آن را در برداشته باشد».

«مدیریت هوشمند برای چنین شهری بسیار ضروری می باشد، لذا مدیریت سیاسی چنین شهرستانی باید بر عهده شخصی باشد که ضمن تعامل صحیح با کلیه اقشار مردم، فضا را برای توسعه اقتصادی بوجود آورده و فرهنگ و آموزش را به اندازه ای تعالی بخشد که پاسخگوی آینده ای شایسته برای شهرستانی با این موقعیت استثنایی باشد».

«جای بسی تاسف است بعد از سپری شدن چند ماه از روی کار آمدن دولت جدید، کما فی السابق بازماندگان دولت قبل با برخی هماهنگی ها، ضمن زیر پا گذاشتن کلیه اصول قانونی و زیر سئوال بردن زحمات پرسنل زحمتکش نهادهای امنیتی دست به اقدامی بی سابقه زدند و باعث شد در برگزاری جشنواره نوروزی که همه ساله توسط منطقه آزاد چابهار برگزار می شود اخلال بوجود آید و با تهدید و ارعاب هنرمندان میهمان، به هزاران شرکت کننده در مراسم توهین شود».

«بر اساس سیاست های اقتصادی پیش گرفته شده و سرمایه گذاری چندین هزار میلیارد تومانی کشور در پروژه های عظیمی همانند توسعه بنادر، ایجاد راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد و ایجاد قطب سوم پتروشیمی کشور در چابهار، آیا به واقع مدیرانی با این نوع تفکر می توانند محیط روانی مناسبی را برای توسعه اقتصادی شهر فراهم آورند؟»

«به یقین می دانیم، محیط روانی مناسب برای کسب و کار و زندگی همانطور که برای ما مردم این شهر مهم است برای سرمایه گذاران، گردشگران و مهاجرینی که در آینده به این نقطه از کشور خواهند آمد، بسیار مهم تر است».

خوشبختانه با تدبیر استاندار، هماهنگی علما و معتمدین، جو استان و شهر رو به بهبود است و امید اقشار مختلف برای انجام سرمایه گذاری و توسعه صنعت گردشگری بار دیگر زنده شده است، لیکن با وجود این تلاش ها، انتصاب مدیران همراه و هماهنگ با سیاست های دولت تدبیر و امید بسیار ضروری است.

از سوی دیگر، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در واکنش به این درخواست مردمی که به صفحه فیسبوک وی ارسال شد نوشتهˈ «سلام، تغییرات در روزهای نه چندان دور، اقتضای پایان سال دوام حضور بود».

استاندار سیستان و بلوچستان در سفرهای نوروزی خود در ایام تعطیلات در بخش های مختلف استان به ویژه در شهرستان های جنوب استان و همچنین در مراسم معارفه رسمی برخی فرمانداران تصریح کرده بود: به لحاظ اخلاقی سعی کردیم تغییرات را بعد از اتمام سال (92) آغاز کنیم تا طعم نوروزی در کام مدیران سابق تلخ نشود.
1744/2729
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن