تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815578385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوکراین سوریه را از یاد غرب برد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اوکراین سوریه را از یاد غرب برد خبرگزاری رسا ـ دیپلمات سابق اتحادیه اروپا: قدرت‌های غربی نمی‌توانند با روسیه همزمان بر سر چند مسئله درگیر شوند.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: با تداوم بحران اوکراین شانس حل مسالمت‌آمیز مناقشه سوریه نیز رو به کاهش است.
به گزارش این خبرگزاری؛ به رغم کاهش وزن و اهمیت ائتلاف ملی سوریه، این گروه همچنان سعی می‌کند سیمایی فعال از خود ارائه دهد. چند روز پیش اعضای رهبری آن مجدداَ در هتلی در استانبول، هزار کیلومتر دورتر از دمشق، گرد هم آمدند تا نماینده سیاسی خود را تعیین کنند و وزرای بهداشت، آموزش و کشور را برگزینند. اما امکان این که این شورا زمانی بتواند سکان هدایت جایی را به دست بگیرد روز به روز کمتر می‌شود.
دویچه وله افزود: دومین کنفرانس ژنو با شرکت نمایندگان دولت و اپوزیسیون سوریه که در اواخر ژانویه برگزار شد بدون حصول هیچ نتیجه‌ای پایان یافت. پس از بروز چالش و مناقشه میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین به نظر می‌رسد که تدوام این مذاکرات بیش از پیش نامحتمل شده است.
به گفته دویچه؛ بحران کریمه عملا به سود دولت بشاراسد تمام شد و ضربه دیگری برای مخالفان مسلح آن بود. دولت آمریکا نه تنها ارسال اسلحه برای مخالفان را متوقف کرده است، بلکه برای ممانعت از تنش بیشتر در مناسبت با روسیه اعلام سیاست جدیدش در مورد سوریه را هم به تعویق انداخته است.
مارک پییرنی، دیپلمات سابق اتحادیه اروپا و کارشناس فعلی در موسسه کارنگی در اروپا در این رابطه به دویچه وله می‌گوید: قدرت‌های غربی نمی‌توانند با روسیه همزمان بر سر چند مسئله درگیر شوند. در حال حاضر بحران کریمه اولویت دارد، زیرا این احساس تهدید واقعی یا روانی را ایجاد کرده که روسیه دخالت نظامی را به درون خود اوکراین نیز سرایت دهد.
غرب در مجموع این نگرانی را دارد که هر چالشی با روسیه به مناقشه‌ای بین‌المللی با این کشور بدل شود. به گفته جاناتان ایتال "این حساسیت و وسواس در غرب حاکم است که موضعی گرفته نشود که غیرقابل برگشت باشد و احیانا به یک جنگ سرد جدید بیانجامد."
جاناتان ایال، مدیر مطالعات بین‌المللی در موسسه سلطنتی یونایتد سرویس انگلیس افزود: غرب در موضوع ایران نیز روی رشته‌ای باریک حرکت می‌کند و به خوبی واقف است که هر گونه خدشه‌ای در توافق با روسیه بر سر سوریه رویکرد نسبت به ایران را هم با دشواری مواجه می‌کند.
قابل ذکر است تردید و دودلی‌ها در سیاست اوباما نسبت به سوریه به قبل از شروع بحران اوکراین برمی‌گردد. اوباما در تابستان گذشته، زمانی که پوتین توانست با رایزنی ها سوریه را به خلع سلاح‌های شیمیایی متقاعد کند نفس راحتی کشید، زیرا به این ترتیب دیگر لزومی بر دخالت نظامی آمریکا در سوریه نبود.
به گفته ایال می‌توان ادعا کرد که آمریکا اصولاَ سیاست منسجمی نسبت به سوریه ندارد و منافع درازمدت ایالات متحده عملا در تابستان گذشته که اوباما خودش خط قرمزی را که برای دخالت در بحران این کشور تعیین کرده بود نادیده گرفت قربانی شد.
/1421/1409/ح



۱۳۹۳/۱/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن