تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821249653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزن و آروماتیک سوخت توزیعی تهران مطابق استاندارد یورو 4 است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نتیجه نمونه برداری محیط زیست از 12 پمپ بنزین پایتخت: بنزن و آروماتیک سوخت توزیعی تهران مطابق استاندارد یورو 4 است تهران - ایرنا - معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تاثیر دو پارامتر بنزن و آروماتیک بر سلامت مردم، این دو پارامتر در سوخت توزیعی تهران مورد بررسی قرار گرفت و درصدهای به دست آمده مطابق با استاندارد یورو 4 بود.


چندی پیش سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره استاندارد بودن یا نبودن بنزین یورو 4 تولید داخلی به خبرنگار علمی ایرنا گفته بود: برای صحت سنجی یا سنجش کیفیت بنزین تولید داخل مبنی بر اینکه مطابق با استاندارد یورو 4 است، برای اولین بار نمونه برداری انجام می شود.
به گفته وی تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست از سوخت داخل کشور نمونه برداری نکرده است و در نظر دارد برای اولین بار این کار را با اولویت سه شهر تهران، کرج و اراک انجام دهد و به ترتیب در شهرهای دیگر هم انجام می شود.
اکنون متصدی اعلام کرده سازمان حفاظت محیط زیست به تعهداتش مبنی بر کاهش آلایندگی سوخت و توزیع سوخت استاندارد یورو 4 در کشور پایبند است و اظهار داشت: یکی از نگرانی هایی که در چند ماه گذشته ذهن مردم و فعالان رسانه را درگیر کرده بود، این بود که آیا سوخت توزیعی یورو 4 هست یا خیر؟ آیا منطبق با استانداردهاست یا خیر؟
*** بنزن و آروماتیک سوخت توزیعی در تهران منطبق استاندارد یورو 4 است
متصدی ادامه داد: پارامترهای اصلی در سوخت استاندارد یورو 4 مشخص است، بنزن و آروماتیک دو پارامتر اصلی در این سوخت تاثیر زیادی بر سلامت انسان ها دارند به گونه ای که بنزن به عنوان ترکیبی سرطان زا و عامل ایجاد کننده سرطان خون در کودکان شناخته می شود، از این رو این دو پارامتر در سوخت توزیعی تهران مورد بررسی قرار گرفت و درصدهای به دست آمده منطبق با استاندارد یورو 4 بود.
وی با اشاره به اینکه پایش موجود بر اساس داده ها و نمونه های به دست آمده از 12 پمپ بنزین تهران با درصد پراکندگی مختلف در شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب تهران انجام شد، افزود: میزان بنزن اندازه گیری شده به طور کلی کم تر از 1 درصد ( استاندارد یورو 4) بود و در بالاترین میزان به 0.86 درصد رسید و میزان آروماتیک نیز به طور متوسط 24.24 درصد بود که بر اساس استاندارد یورو 4 می تواند تا 35درصد باشد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این در حالی است که درصد بنزن و آروماتیک موجود در بنزین سوپر (بهترین بنزین توزیعی در سال 91) توزیعی در سال 1391 هیچ انطباقی با استاندارهای یورو 4 نداشت.
وی اعلام کرد: میزان بنزن موجود در بنزین سوپر 6 تا 7 درصد بود یعنی 6 تا 7 برابر حد استاندارد یورو 4بود، همچنین میزان آروماتیک این نوع بنزین 1 تا 2 برابر حد استاندارد بوده است.
*** به تعهدی که به مردم داده ایم، پایبندیم
متصدی خاطر نشان کرد: سازمان به تعهدی که به مردم داده پایبند است و فرآیندی را که بر اساس میزان امکانات کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل میزان آلایندگی سوخت و بنزین توزیعی در کشور تعریف شده بود، آغاز کرده و تا اجرای کامل ادامه خواهد داد و نظارت کاملی بر توزیع سوخت منطبق با استاندارد یورو 4 خواهد داشت و بررسی بنزن و آروماتیک موجود در سوخت توزیعی هم بر اساس همین حساسیت و تعهد صورت گرفته است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: در حال انجام هماهنگی هایی برای استفاده از امکانات داخلی و خارجی به منظور بررسی جزعی تر تمام پارامترهای موجود در سوخت استاندارد یورو 4 توزیعی هستیم.
*** اصفهان و شیراز؛ حلقه دوم توزیع سوخت استاندارد یورو 4
متصدی گفت: پس از توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 در تهران، کرج و اراک، تا پایان بهار با توجه به راه اندازی پالایشگاه اصفهان و تامین بیش از 10 میلیون لیتر سوخت مصرفی روزانه، شهرهای اصفهان و شیراز نیز به شهرهایی با سوخت استاندارد می پیوندند و در پایان بهار، 5 شهر از 8 کلانشهر آلوده کشور، دارای سوخت استاندارد یورو 4 خواهند بود.
وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد توزیع سوخت استاندارد در سراسر کشور باشیم.
علمی ( 2 ) **9014**1599
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن