تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814757279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوردستان: نیروهای ارتش برای هرگونه امدادرسانی آمادگی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پوردستان: نیروهای ارتش برای هرگونه امدادرسانی آمادگی دارند تهران - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی کامل پرسنل صف و ستاد این نیرو برای امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه در سراسر کشور خبر داد.


امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یکی از کارهای که به منظور خدمات رسانی به مردم ایران اسلامی در سطح نیروی زمینی ارتش به صورت خیلی وسیع و گسترده در حال انجام است، امدادرسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در کشور است.
وی گفت: در این راستا یک دستورالعمل عملیاتی تنفیذ اختیار به تمام یگان های تابع نیروی زمینی ارتش فرستاده ایم که این نیروهای آماده در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث منتظر دستور از سوی سلسله مراتب فرماندهی نمانند و به صورت واکنش سریع به امدادرسانی و ارائه خدمات پایه و اولیه امدادی به آسیب دیدگان بپردازند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: به منظور اجرای این دستورالعمل در سطح استان های لرستان و گلستان که در برخی موارد آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در آنها شاهد هستیم، دیگر فرماندهان یگان وابسته به نیروی زمینی ارتش منتظر دستور سلسله مراتب فرماندهی نیستند و هر لحظه که ستاد تامین استان درخواست کمک اضطراری کند، سربازان و نیروهای امدادرسان ارتش جمهوری اسلامی با استفاده از بالگرد یا به صورت نیروهای پیاده برای خدمات رسانی اعزام خواهند شد.
وی گفت: این دستور العمل عملیاتی در استان های برف گیر که دارای گردنه های صعب العبور و سخت گذر کوهستانی هستند نیز قابل اجرا است به طوری که فرماندهان آن قسمت ها می دانند که باید نفربرها و خودروهای توپ کش خود را برای خدمات رسانی امدادی به خودروهای گرفتار و در راه ماندگان از برف و کولاک به مناطق یادشده اعزام کنند.
امیر سرتیپ پوردستان با بیان اینکه در تهران نیز به منظور ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان و متاثرین از حوادث غیرمترقبه برنامه های خوبی در دستور کار سربازان ملت در نیروی زمینی ارتش قرار گرفته و پیش بینی های لازم انجام شده است، گفت: ما با شهرداری های مناطق مختلف پایتخت ارتباط نزدیکی را برقرار کرده ایم و قرار است با همکاری مشترک سوله های را به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان از حوادث یادشده در پادگان های نیروی زمینی احداث کنیم.
وی افزود: این سوله ها که دو منظوره هستند هم می توانند به عنوان انبارهای اقماری و هم انبارهای امدادی مورد استفاده قرار بگیرند که با احداث این سوله توان عملیاتی نیروی های امدادرسان ارتش جمهوری اسلامی ایران افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو نیز در شمال خاوری تهران یک زمین گسترده ای را برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه در پایتخت پیش بینی کرده که با ایجاد بسترها و زیر ساخت های لازم امکان فرود و صعود بالگردهای امدادرسان هوانیروز در آن فراهم شده است.
وی از فراهم شدن امکان برپایی چندین هزار چادر امدادی در این سایت امدادی وابسته به ارتش خبر داد و گفت: همچنین به منظور ارائه خدمات بهداشت و درمان اضطراری به آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه قرار است چند بیمارستان صحرایی استقرار سریع در این سایت امدادی به صورت عملیاتی برپا شود.
امیر سرتیپ پوردستان همچنین از استفاده از ظرفیت بالگردی هوانیروز برای خدمات رسانی بهتر به درخواست کنندگان کمک اضطراری در حوادث غیر مترقبه خبر داد و تصریح کرد: خلبانان شجاع هوانیروز آماده هر گونه فداکاری و جانفشانی در ارائه خدمات امدادی به مردم ایران اسلامی هستند.
وی افزود: هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه به طور قطع و یقین سربازان ملت ایران در نیروی زمینی ارتش به عنوان نخستین نیروهای عملیاتی وارد مناطق حادثه دیده خواهند شد که به منظور تحقق این مهم روزانه در حال برگزاری تمرین ها مختلف هستیم.
اجتمام(4)**7029**1436
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن