تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیلوی جمع آوری محصولات کشاورزی در پلدختر یک ضرورت حتمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیلوی جمع آوری محصولات کشاورزی در پلدختر یک ضرورت حتمی است پلدختر- ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی پلدخترگفت: انبار مکانیزه یا سیلوی جمع آوری محصولات کشاورزی در این شهرستان یک ضرورت حتمی است.


ˈسیروس عبدالهیˈ روز شنبه در گفت و گو ی اختصاصی با خبرنگارایرنا افزود: شهرستان پلدختر با وسعت جغرافیایی بیش از چهارهزار مترمربع و داشتن بالغ بر 50هزارهکتار اراضی کشاورزی با برداشت سالیانه بیش از 315هزار تن انواع محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) به ویژه 27هزار تن محصول گندم به سبب شرایط آب و هوایی اولین شهرستان از استان می باشد.
وی گفت:همزمان با استان خوزستان فصل برداشت محصولات کشاورزی شهرستان پلدختر به ویژه گندم و جو آغازمی شود و از طرفی به سبب همجواری با استان های ایلام و خوزستان بخش زیادی از تولیدات کشاورزان به لحاظ کمبود امکانات نگهداری از قبیل انبار مکانیزه و سیلوی نگهداری بلافاصله پس از برداشت به آن استان ها حمل می شود و عملا از میزان تولیدات کشاورزی استان کسر می شود.
وی افزود:با توجه به اینکه ایجاد انبار مکانیزه و یا سیلوی جمع آوری محصولات کشاورزی در این استان یک ضرورت حتمی به نظر می رسد و از طرفی به سبب حجم محصولات کشاورزی برای سرمایه گذار بخش خصوصی ،سرمایه گذاری در این بخش مقرون به صرفه نمی باشد .
وی تصریح کرد: تاکنون از طریق اداره های ذیربط از قبیل اداره کل صنعت،معدن و تجارت و نیز شرکت غله و بازرگانی هیچگونه سرمایه گذاری در راستای فراهم نمودن زیر ساخت های بعد از تولید در این شهرستان اقدامی صورت نگرفته است.
رییس اداره تعاون روستایی پلدخترگفت : بخش اعظمی از خرید محصولات کشاورزی کشاورزان زحمت کش این شهرستان از طریق اداره تعاون و روستایی با حمایت همه جانبه دولت صورت پذیرفته است.
وی افزود:با همکاری و مساعدت استاندار لرستان در جهت تقویت و فراهم کردن زیرساخت ها امکان ارائه تسهیلات مطمئن به آن دسته از تولید کنندگان در عرصه کشاورزی در این شهرستان فراهم خواهد شد .
عبدالهی پیشنهاد کرد که از محل اعتبارات ملی و یا استانی بلاعوض مبالغی با نظر کارشناسی در اختیارشهرستان پلدختر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم با توجه به ایجاد ایستگاه های پمپاژ آب رنگین بان ،چم مهر،دشت جایدر، واشیان ،دربند جلگه ،آمیران کوشکی وغیره نکته امیدی برای اطمینان خاطر کشاورزان خواهد شد.
وی گفت: برای منطقه چم مهروهلوش که همجوار با استان ایلام می باشد و در اراضی آنان سالیانه دو کشت برداشت می شود احداث باسکول با اعتبار تقریبی 700میلیون ریال مورد نیاز می باشد که بقیه زیر ساخت ها فراهم است.
وی افزود: در مرکز شهرستان پلدختر با وجود امکانات محدود انباری و نگهداری و باسکول جهت توسعه فضا و روکش آسفالت محوطه اعتبار تقریبی 700میلیون ریال مورد نیاز می باشد.
وی تصریح کرد: در بخش معمولان جهت ایجاد انبارهزار تنی ،ایجاد و احداث باسکول 60تنی ،حصار کشی و آسفالت محوطه اعتباری تقربی دو هزارو 500میلیون ریال نیاز می باشد. که در صورت فراهم نمودن این زیرساخت ها برای فصل برداشت سال زراعی جاری امکان پذیر می باشد
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان پلدخترگفت : بیش از 60درصد سکنه این شهرستان با کسب درآمد اندک از کشاورزی ایام خود را سپری می نمایند.
ˈعبدالهیˈ افزود: ماندگاری روستاییان در روستا و اشتغال در امر فوق مستلزم مهیا نمودن زیر ساخت هایی جهت خدمات قبل و بعد از تولید می باشد .
وی تصریح کرد: تنها تشکل حامی این بخش در شهرستان شبکه تعاون روستایی می باشد که قریب به 50 سال است این خدمات را برای آنان کم و بیش انجام می دهد.
وی گفت: لازمه تحقق شعار دولت توسعه و امید و عدالت می طلبد امکانات بالقوه و سنتی بخش ارتقاء یابد باتوجه به اینکه در این شهرستان 54هزار از اراضی کشاورزی مستعد با آب و هوای فصل و تخصیص 21هزار هکتار از اراضی کشاورزان به کشت گندم که استراتژیک ترین محصول کشاورزی دنیا میباشد برداشت 35هزار تن گندم به دور از انتظار نیست .
وی افزود: برای کمک به این قشر محروم و جلوگیری ازوابستگی بیشتر آنان به واسطه ها و دلالان که با قیمت پایین گندم را خریداری و به شهرهای اطراف می فرستند ، ضرورت دارد با برنامه ریزیهای لازم جهت تکمیل مراکز خرید گندم بعمل آید.
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان پلدخترگفت : در سال های گذشته توسط بخش دولتی یا خصوصی هیچ گونه زیرساختی از قبیل سیلو،انبار مکانیزه و کارخانه آرد در این شهرستان احداث نشده و نسبت به سایر شهرستانها دارای بالاترین بعد مکانی و مسافتی تا سیلوها و کارخانجات آرد می باشد که باعث خروج گندم به استانهای هم جوار می شود.
وی افزود: در کوتاه مدت برای مراکز خرید پلدختر،جایدر،واشیان،و چم مهر که دارای امکانات محدودی و بعضی نیمه کاره می باشند نیازمند اعتباری به مبلغ یک میلیارد 500میلیون ریال است که بتواند جوابگوی حداقلی برای کشاورزان باشد.
وی تصریح کرد: در میان مدت برای جنوب شهرستان (پل تنگ) شرق شهرستان(قلعه نصیر) شمال شهرستان(معمولان)امکانات احداث انبار و باسکول و محوطه ضروری می باشد و نیازمند اعتباری به مبلغ 6میلیون ریال می باشد.
وی به برنامه دراز مدت این اداره اشاره کرد و افزود: در بلند مدت احداث یکباب سیلو یا انبار مکانیزه و کارخانه آرد برای مرکز شهرستان پلدخترضرورت دارد که از محل اعتبارات استانی و یا ملی مساعدت لازم را برای تخصیص اعتبار به این بخش به عمل آید.
رییس اداره تعاون روستایی پلدختر از استاندار، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و مدیر کل تعاون روستایی استان خواست با توجه به این که 45 روز به فصل خرید گندم باقی است در این راستا اداره تعاون روستایی شهرستان را یاری دهند .
ˈعبدالهیˈافزود: تا کنون اداره صنعت ، معدن و تجارت و بخش خصوصی هیچ گونه اقدامی در جهت خرید گندم نداشته اند و این اداره تنها متولی خرید این نهاد کشاورزی در شهرستان پلدختر بوده است.
رییس اداره تعاون روستایی پلدخترگفت: اداره تعاون روستایی شهرستان به تنهایی توانایی انجام خرید گندم کشاورزان را ندارد حتی در شهر معمولان که یکی از محرومترین بخش شهرستان است یک باسکول و یا انبار ذخیره گندم وجود ندارد.
7272/630
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن