تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح مبارزه با سن غلات در 220 هکتار از مزارع زرندیه انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح مبارزه با سن غلات در 220 هکتار از مزارع زرندیه انجام شد ساوه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: طرح مبارزه شیمیایی با سن غلات در سطح 220 هکتار از مزارع این شهرستان انجام شد.


ˈاحمد قره بیگلوˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان دارای شش هزار هکتار گندم آبی، هشت هزار هکتار گندم دیم و شش هزار و 400 هکتار مزارع جو آبی است که مبارزه با این آفت در هشت هزار هکتار از این اراضی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به سرکشی ناظران شبکه مراقبت از مزارع این شهرستان و توصیه های آنها به کشاورزان در مناطقی که تراکم سن بالاتر بوده است، اظهار کرد: ریزش سن گندم از 28 اسفند ماه پارسال و عملیات مبارزه شیمیایی با این آفت از 12 فروردین ماه جاری آغاز شده است.
وی با بیان این که بروز این آفت هر سال بستگی به شروع گرمای هوا دارد، گفت: این طرح توسط گروه شبکه مراقبت بخش خصوصی و دولتی، کارشناسان جهاد کشاورزی، مروجان و اعضای شبکه مراقبت به صورت مبارزه شیمیایی تا خرداد ماه سال جاری انجام می شود.
قره بیگلو ادامه داد: سن گندم به علت نحوه زندگی خود، مشخصات متفاوتی دارد، بعضی از سن ها که در جاهای بلند مانند کوهستان ها زندگی می کنند جثه کوچکی دارند، بعضی دیگر از سن ها که از مزرعه های گندم و جو تغذیه می کنند، جثه بزرگی دارند.
وی بیان کرد: در صورتی که با سن مبارزه لازم انجام نشود این آفت می تواند تا صد درصد محصول گندم و جو را از بین ببرد.
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه اضافه کرد: آفت سن گندم در دو مرحله به مزارع خسارت وارد می کند که شناخت این دو مرحله و مبارزه به موقع موجب جلوگیری از خسارت می شود.
به گفته وی، قبل از اجرای عملیات مبارزه با سن غلات کانون هایی که احتمال وجود سن در آنها است، شناسایی و سپس با امکانات لازم کار سن زدایی انجام می شود.
وی افزود: سال گذشته با مبارزه به موقع با این آفت در زرندیه، هیچ خسارتی به مزارع وارد نشد.ک/3
7338/686
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن