تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815336139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز شما را از ابتلا به این بیماری روانی حفظ می کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نماز شما را از ابتلا به این بیماری روانی حفظ می کند
مردم گریزی و کناره گیری از اجتماع که با عنوان اسکیزوئید شناخته می‌شود، درمان‌های متعددی دارد که... اختلال شخصیت اسکیزوئید در کسانی تشخیص داده می شود که عمری را در کناره گیری از اجتماع گذرانده اند. احساس ناراحتی آن ها در روابط اجتماعی، درونگرایی، و عواطف کند و محدود  آن ها قابل توجه است. شخصیت های اسکیزوئید در نظر دیگران آدم هائی مردم گریز، منزوی، دیرآشنا یا تنها هستند.

بنابراین ویژگی اصلی اختلال شخصیت اسکیزوئید ، نارسایی در استعداد برقرار کردن روابط اجتماعی است که در عدم تمایل به درگیری های اجتماعی، بی تفاوتی به تحسین و انتقاد، عدم حساسیت نسبت به احساسات دیگران و یا فقدان مهارتهای اجتماعی انعکاس می یابد . این افراد اگر دوستان نزدیکی داشته باشند ، تعداد آنها معدود است . آنها گوشه گیر، نجوش و منزوی هستند، خلاصه اینکه،آنها درون گرایان افراطی هستند.
شخصیت اسکیزوئید با کناره گیری، عدم دخالت در امور روزمره و اهمیت ندادن به دیگران مشخص است. چنین کسی آرام، مردم گریز، درونگرا و غیر اجتماعی است. ممکن است به‌طور نامناسبی جدی و در حضور دیگران بی‌تفاوت یا هراسناک باشند. ممکن است اصلاً شوخی را درک نکنند. این افراد آرام، مردم گریز، درون گرا و غیر اجتماعی هستند و ضمن کناره گیری و عدم دخالت در امور روزمره، به دیگران چنان اهمیتی نمی دهند و شاید اگر مختصر ذوق ادبی هم داشته باشند، با برداشتی سطحی از این بیت مشهور عارفانه، پیوسته زمزمه می کنند:
دلا خوکن به تنهایی که از تن ها بلا خیزد      سعادت آن کسی دارد که از تن ها بپرهیزد
همین وضعیت آنهاست که باعث می شود، غیر از بستگان درجه یک، دوستان نزدیک یا محرم خاصی نداشته باشند و علاوه بر آن هیچ میلی نیز برای ایجاد روابط نزدیک با دیگران در خود احساس نکنند.   حشمت الله نادی روانشناس بالینی  تصریح کرد: گوشه‌ گیری، انزوا و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران از مشکلات بسیار شایع در بین مردم است که متاسفانه روز به روز در حال گسترش یافتن است.   مردم گریزی و کناره گیری از اجتماع که با عنوان اسکیزوئید شناخته می‌شود، درمان‌های متعددی دارد که البته تاثیر این درمان‌ها با یکدیگر متفاوت است. نادی با اشاره به اینکه روان درمانی، گروه درمانی و دارو درمانی از راهکارهای مهم برای درمان اسکیزوئید است، تاکید کرد: برای درمان این اختلال می‌توان به راهکارهای دیگری نیز متوسل شد که نماز مهم‌ترین این راهکار‌ها است.   وی گفت: نماز خواندن نه تنها می‌تواند از ابتلا به اسکیزوئید تا حد زیادی پیشگیری کند، بلکه در کنترل و درمان این اختلال بسیار موثر است. نماز در زدودن روحیه انزوا و کناره گیری از مردم بسیار موثر است،  به عنوان مثال افعال مربوط به اذکار نماز به ویژه در سورهٔ مبارکه حمد، همه به صورت جمع ادا می‌شود و خود این موضوع روحیه اجتماعی شدن به انسان می‌دهد.   بسیاری از مردم در صف‌های نماز جماعت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و علاوه بر شرکت در این فرضیه عبادی و بسیار مهم، از احوال همدیگر با خبر می‌شوند، در مورد مسائل اجتماعی و روز صحبت می‌کنند و به یکدیگر در حل مشکلات کمک می‌کنند. مجموع این عوامل و بسیاری دیگر از عوامل نشان می‌دهد که نماز نه تنها از اسکیزوئید پیشگیری می‌کند، بلکه می‌تواند مبتلایان به این عارضه را برای همیشه از کنج عزلت و گوشه نشینی و دوری از اجتماع بیرون آورده و آن‌ها را افرادی اجتماعی و مردم دار کند.



1393/1/22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن