تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820979667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت آداب غذا خوردن، مشکلات مزاجی را رفع می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رعایت آداب غذا خوردن، مشکلات مزاجی را رفع می کند مشهد - ایرنا - یک محقق و پژوهشگر علوم دینی گفت: با رعایت آداب غذا خوردن می توان بسیاری از مشکلات مزاجی را برطرف کرد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمد مهدی مهدوی نیاˈ روز پنجشنبه در سلسله نشست های ˈدر محضر عالم آل محمد (ص)ˈ که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، آغاز غذا خوردن با نام خداوند متعال، غذا خوردن به اندازه لازم، پرهیز از آشامیدن مایعات در بین غذا، آغاز و پایان غذاخوردن با مقدار اندکی نمک، نخوردن غذای داغ و خوب جویدن غذا را برخی از آداب غذا خوردن ذکر کرد.
وی با بیان اینکه اگر هر انسانی بر اساس طبع و مزاج خود غذا بخورد، بیماری کمتر به سراغ او خواهد آمد، اظهار داشت: شناخت طبع و مزاج بر هر فردی ضروری است و از طریق آن می توان از بسیاری مشکلات که برای انسان پیش می آید، پیشگیری کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مزاج ها به چهار دسته دموی، صفراوی، بلغمی و سوداوی تقسیم می شوند، افزود: دموی ها افرادی پرنشاط هستند که میل زیاد به غذا دارند، دارای پوستی مرطوب و گرم هستند و بیماری سکته قلبی در بین آنان شیوع دارد.
مهدوی نیا ادامه داد: صفراوی ها دارای پوستی خشک و زرد رنگ هستند و دارای یبوست شدید می باشند.
این کارشناس و محقق علوم دینی درباره بلغمی ها گفت: اینگونه افراد دارای پوست نرم و مرطوب، درشت هیکل و پر اشتها هستند، مصرف آب و خواب آنان زیاد است و بیماری آلزایمر در آنها شیوع بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه سرطان در افراد سوداوی شیوع بیشتری دارد، اظهار داشت: افراد سوداوی دارای پوستی خشک و بی رطوبت هستند، رنگ پوستشان تیره است، خواب کم و یبوست شدید دارند.
این سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه به بیان نکته های سلامتی در کلام حضرت امام رضا (ع) پرداخت و افزود: نوشیدن آب، دوغ و نوشابه در بین غذا کار هضم غذا را مختل می کند و باعث بروز بیماریهای معده در انسان می شود.
این کارشناس دینی گفت: خوردن روزانه کندر، کنجد و 21 عدد مویز حافظه را تقویت و تنبلی و کسالت را از بدن بیرون می کند و باعث افزایش نشاط و روحیه در انسان می شود.
مهدوی نیا اظهار داشت: خوردن غذاهای حلال باعث رهایی از فتنه های شیطانی می شود، از سوی دیگر خوردن غذای حلال و طیب از ویژگی های مهم تغذیه است که در روایات معصومین (ع) بسیار بر آن تاکید شده است.
وی با استناد به حدیثی از ائمه اطهار (ع) افزود: اگر ایمان دارای 10 درجه باشد، 9 درجه آن توسط غذای حلال بدست می آید./2
7489 /664
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن