تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطار تحول در فرمانداري‌هاي يزد به آخر خط نزديك شد/ فرماندار ابركوه مسافر ايستگاه پاياني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد مهر گزارش مي‌دهد/
قطار تحول در فرمانداري‌هاي يزد به آخر خط نزديك شد/ فرماندار ابركوه مسافر ايستگاه پاياني
يزد - خبرگزاري مهر: پس از اينكه استاندار يزد در دولت يازدهم انتخاب و مراسم معارفه وي برگزار شد، انتظار براي تغيير و تحولات اداري آغاز شد اما پس از آنكه مدتي بدون تحول در مناصب مهم استان سپري شد، فرمانداران استان يزد طي دو ماه اخير يكي پس از ديگري تغيير كردند و شيب سرعت اين تغييرات در 20 روز نخست سال جاري بيشتر بود.



به گزارش خبرنگار مهر، استان يزد كه پس از انفصال طبس، داراي 10 شهرستان و 10 فرماندار است، اكنون شاهد تغيير و تحول در 9 فرمانداري است و تنها يكي از شهرستان هاي استان يزد هنوز گزينه دولت دهم را در مسند فرمانداري به كار گرفته است. به جز فرماندار شهرستان اشكذر كه اندكي زودتر از ساير فرمانداران تغيير كرد، تقريبا همه فرمانداران شهرستان هاي ديگر استان يزد در ماه هاي اسفند و فروردين توديع و معارفه شدند. فرماندار يزد نيز در نخستين روز اداري سال 93 معرفي شد و به اين ترتيب قطار تغيير و تحول در ميان فرمانداري هاي يزد به ايستگاه آخر نزديك شد. برگزاري سه مراسم توديع و معارفه فرمانداران در سه شهرستان استان يزد در يك روز گرچه حكم بسياري از فرمانداران طي روزهاي گذشته صادر شد اما مراسم توديع و معارفه براي برخي از آنها برگزار نشده بود و اين امر سبب شد تا روز چهارشنبه، 20 فروردين ماه، يكي از روزهاي پركار براي معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد و برخي از نيروهاي استانداري باشد. محمدعلي طالبي، در اين روز در توديع و معارفه فرماندار سه شهرستان استان يزد شركت كرد و فرمانداران جديد را در شهرستانهاي تفت، مهريز و بافق بر مسند فرمانداري نشاند.

مراسم توديع و معارفه فرماندار تفت گرچه حكم كارهاي اداري براي صدور حكم فرمانداري برخي از فرمانداران استان يزد انجام شده اما به دليل لزوم حضور فرمانداران يزد در همايش فرمانداران استان يزد، استاندار قبل از رسيدن حكم فرمانداري از سوي وزارت كشور، حكم سرپرستي فرمانداران برخي شهرستانها را امضا كرد. تغيير و تحول در فرمانداري هاي شهرستان هاي استان يزد، ذهن مردم و بسياري از مسئولان را مشغول كرده بود و همه در انتظار به سر مي بردند. مردم اغلب خواستار انتصاب فرمانداران بومي هستند مطالبات مردمي نيز در مورد انتخاب فرمانداران روز به روز بيشتر مي شد و اغلب مردم خواستار حضور و انتصاب فرماندار بومي در شهرستان خود بودند. اين در حالي است كه معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد در مراسم توديع و معارفه فرماندار شهرستان بافق اعلام كرد: پنج نفر از 9 فرماندار منصوب شده در استان يزد غيربومي هستند. در ابركوه كه تنها شهرستاني است كه هنوز فرماندار آن تغيير نكرده نيز مدتهاست مطالبه انتخاب فرماندار بومي از زبان مردم و مسئولان و امام جمعه اين شهر مطرح مي شود. تكيلف فرماندار ابركوه نيز تا پايان فروردين مشخص مي شود قرار است فرماندار ابركوه نيز تا پايان فروردين ماه مشخص شود و به نظر مي رسد تاخير در انتخاب فرماندار ابركوه به دليل ترديد براي انتخاب گزينه هاي بومي و غيربومي بوده است. به هر ترتيب احمد كمالي در شهرستان اردكان جاي خود را به حسين اسماعيلي و احمدعلي دشتي پور در اشكذر جاي خود را محمدعلي شاه حسيني داد. در شهرستان بافق نيز كه مهدي دهقان خاوري جاي خود را به سيد مهدي طلايي مقدم و در بهاباد، مصطفي سالاري جاي خود را به عباس اقبال بهابادي داد. همچنين در شهرستان تفت محمود زارع رشكوئيه به جاي ابوالقاسم دهقان و در شهرستان خاتم، محمد زاده‌رحماني به جاي غلامرضا عطايي فرماندار شد.

توديع و معارفه فرماندار مهريز در ميبد نيز حسين فلاح جاي محمدرضا رجايي را گرفت و در مهريز سيد محمد رستگاري بر مسندي كه پيش از آن در اختيار مهدي كياني مقدم بود، نشست. در شهرستان يزد كه فرماندار محبوب آن حتي مورد تاييد و احترام استاندار يزد نيز بود، تغيير و تحولات انجام شد و عزيزالله سيفي، جاي خود را به محمود شاكري شمسي داد. لزوم اهتمام فرمانداران جديد براي توسعه پايدار شهرستانها و رفع مشكلات مردم فقط در ابركوه، اسماعيل برزگرزاده همچنان به عنوان فرماندار در حال فعاليت است اما او نيز به زودي به خيل مسئولان دولت دهم خواهد پيوست. آنچه در اين تغيير و تحولات خواسته مردم و نياز شهرستانهاست، اهتمام فرمانداران براي توسعه پايدار شهرستان ها و احقاق حقوق مردم همچنين تلاش براي اجراي پروژه هاي نيمه تمام است. تقريبا در همه شهرستان هاي استان يزد پروژه هاي نيمه تمام مورد نياز مردم وجود دارد و به دليل كمبود اعتبارات، اجراي اين پروژه ها كه اغلب آنها در حوزه راه و شهرسازي است، معلق و متوقف مانده است كه اميد مي رود فرمانداران جديد، با انگيزه بالا و پشتكار و پيگيري و تلاش براي جذب اعتبار، بتوانند اين پروژه ها را به اتمام برسانند.




۱۳۹۳/۱/۲۱ - ۱۶:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن