تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805365429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت بخش خصوصی و جذب متخصص درخواست جامعه پزشکی کردستان از استاندار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تقویت بخش خصوصی و جذب متخصص درخواست جامعه پزشکی کردستان از استاندار سنندج - ایرنا- اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی استان کردستان، تقویت هرچه بیشتر بخش خصوصی حوزه سلامت و جذب اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص و فوق تخصص را یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت در کردستان اعلام کردند و از استاندار خواستند دراین ارتباط حوزه سلامت را کمک کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کردستان روز پنجشنبه به دیدار استاندار کردستان رفتند و در سخنانی خواستار تقویت بعد آموزشی و بهداشتی درمانی حوزه سلامت در استان کردستان شدند.
رییس نظام پزشکی کردستان در این دیدار گفت: استان کردستان جذابیت های لازم برای ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص را مانند تهران و استان های شمالی ندارد و کمتر پزشکان رغبت به فعالیت در این استان دارند.
بابک قطبی داشتن حاشیه امنیت را یکی از نیازهای پزشکان برای فعالیت دانست و افزود: انتظار داریم مسوولان استان این حاشیه امنیت را برای پزشکان بوجود آورند.
وی به خطاهای پزشکی نیز اشاره کرد و آن را در حوزه پزشکی امری طبیعی دانست و از رسانه ها خواست این موارد را با مسوولان حوزه سلامت استان مطرح کنند و اخبار درست را تحویل جامعه دهند.
رییس نظام پزشکی کردستان یکی از نیازهای این سازمان در استان را فضای فیزیکی دانست و گفت: هم اکنون در حال احداث ساختمانی در محل سایت اداری سنندج هستیم اما با مشکلاتی در زمینه انشعاب آب، برق و گاز مواجه هستیم که انتظار رفع آن از سوی استانداری را داریم.
وی با اشاره به اینکه شرکت های آب، برق و گاز رقم های بالایی برای واگذاری انشعاب از نظام پزشکی می خواهند از استاندار کردستان خواست در این مورد جامعه پزشکی را در جهت راه اندازی خانه پزشکان کمک کند.
وی اخذ مالیات از پزشکان استان را نیز یکی از مشکلات جامعه پزشکی کردستان دانست و گفت: پزشکان کردستانی بیشتر از صنف طلا فروشان مالیات پرداخت می کنند.
به گفته قطبی پزشکان صادقانه و شفاف درآمد خود را اعلام می کنند و معتقدیم در ارتباط با اخذ مالیات از این قشر تبعیض اعمال می شود.
دیگر اعضای هیات مدیره نظام پزشکی کردستان نیز در این دیدار گفت: اگرچه وضعیت حوزه سلامت استان مطلوب نیست اما اکنون در سطح مناسبی است بطوریکه بیمار از استان روانه سایر استان ها نمی شود.
دکتر مبلغی خواستار توجه جدی به جایگاه پزشکان و حفظ حرمت آنان در استان شد و از استاندار خواست این مساله را به مدیران دستگاه های اجرایی و رسانه ها منعکس نماید.
وی خواستار افزایش احترام به پزشکان در استان شد و افزود: پزشکان کردستان از زحمت کش ترین پزشکان کشور هستند و بیشتر آنگاه نگاه مادی ندارند.
خانم دکتر شاه غیبی نیز در این دیدار از استاندار کردستان خواست بخش خصوصی حوزه سلامت را در استان توسعه دهند.
وی با اشاره به اینکه از دو سال قبل یک بیمارستان خصوصی در سنندج در حال راه اندازی است، گفت: مشکلات زیادی بر سر راه فعالیت این بیمارستان وجود دارد که درخواست می کنیم این موانع را بردارید.
وی تقویت بخش خصوصی را منجر به کمک به دولت دانست و گفت: بخش خصوصی می تواند بسیاری از بار حوزه سلامت که اکنون بر دوش دولت است را بردارد.
خانم دکتر فرهادی فر نیز با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی و پزشکان استان کردستان به دلیل اینکه همزمان بار درمانی و علمی و آموزشی را در استان به دوش می کشند، خسته هستند از استاندار خواست در راستای اضافه کردن نیروهای متخصص جوان تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه به حد فرسودگی و خستگی رسیده ایم، گفت: کمبود نیروی متخصص در استان در بخش های مختلف از جمله جراحی و ارتوپدی داریم.
خانم دکتر یوسف زمانی رییس انجمن داروسازان استان کردستان نیز خواستار توجه به بیشتر به حوزه داروسازی در استان شد و پیشنهاد داد معاون داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از میان پزشکان داروساز انتخاب شود.
محمودپور نماینده حوزه علوم آزمایشگاه نظام پزشکی کردستان نیز در این دیدار به افزایش سه برابری هزینه های تجهیزات و امکانات پزشکی اشاره کرد و گفت: در حالیکه تعرفه ها افزایش چندانی نیافته اما تجهیزات سه برابر شده و اداره مالیات نیز سه برابر مالیات ها را افزایش داده است.
معاون رفاهی سازمان نظام پزشکی کردستان نیز سهم پزشکان کردستانی در پرداخت مالیات در کشور را بیشتر از سایر استانها دانست و گفت: اگرچه پرداخت مالیات را وظیفه خود می دانیم اما درخواست تجدیدنظر در نحوه محاسبه مالیات جامعه پزشکی را داریم.
مارابی استان کردستان را محروم دانست و گفت: معیار اخذ مالیات از پزشکان استان کردستان روال کارشناسی نیست بلکه چانه زنی است در حالیکه این روال زشت است و باید تغییر کند.
دکتر منصوری فوق تخصص نوزادان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر نوزادان در استان کردستان هم اکنون به نسبت سال 84 به نصف کاهش یافته است، گفت: قبل از سال 84 از هر هزار نوزاد متولد شده در استان کردستان 25 نفر فوت می کردند که این رقم اکنون به 10.5 تا 11 مورد کاهش یافته است.
به گفته وی این رقم اکنون به نرخ متوسط کشوری رسیده است و دیگر کردستان جزو استان های برتر در زمینه مرگ نوزادان نیست.
وی از رسانه ها نیز خواست یار و یاور پزشکان باشند و اطلاعات غلط به مردم منعکس نکنند و بی اعتمادی بین مردم و پزشکان بوجود نیاورند.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان نیز از نگاه مسوولان دولت تدبیر و امید به استان قدردانی کرد و گفت: بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی کردستان در راستای ارایه خدمات مطلوب به بیماران تلاش می کند.
هوشنگ پیرفلاح با اشاره به اینکه از زمان حضور دکتر نوربخش در سازمان تامین اجتماعی انقلابی در این سازمان بوجود آمده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید کردستان را در زمره 11 استان محروم کشور دیده و از این طریق می توانیم امتیازاتی برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مردم استان بگیریم.
رییس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز گفت: از سال 88 تاکنون کمتر از 20 مورد شکایت در ارتباط با زیرمیزی در استان کردستان داشته ایم.
به گفته علی اشرف رادور این شکایت ها از پزشکان به دلیل دریافت مبالغی بین یک تا سه میلیون ریال زیرمیزی از بیماران بوده که با پزشکان خاطی برخورد شده است.
وی از اخراج دو نفر متخصص نیز در ارتباط با دریافت زیرمیزی در استان خبر داد.
دکتر قصری دادستان نظام پزشکی کردستان نیز در این دیدار گفت: برای هر موردی که در حوزه پزشکی در استان اتفاق بیافتد اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد پرونده تشکیل داده و پیگیری کرده ایم.
وی از رسانه های استان خواست مطالبی در مورد خطاهای پزشکی را بعد از اعلام نظر کارشناسی نظام پزشکی منعکس کنند.
استاندار کردستان نیز در این دیدار از زحمات پزشکان استان در راستای ارایه خدمات به مردم قدردانی کرد و گفت: شغل پزشکان به دلیل اینکه با افرادی که مشکل سلامتی دارند درگیر است بسیار خطیر و سنگین است.
عبدالمحمد زاهدی با اشاره به اینکه به بسیاری از مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت در استان واقف هستم، افزود: برای رفع موارد مطرح شده توسط اعضای سازمان نظام پزشکی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه می کنم.
وی تقویت بخش خصوصی حوزه سلامت را نیز یکی از برنامه های اولویت دار خود در استان ذکر کرد و افزود: باید به سمت تقویت این بخش و تلاش برای جذب بیماران کشورهای همسایه در استان کردستان کنیم.
وی بر تلاش در جهت تقویت توریسم درمانی در استان نیز تاکید کرد و افزود: باید با راه اندازی بخش خصوصی در استان و ارتقای سطح ارایه خدمات کیفی و کمی بهداشت و درمان بتوانیم بیماران کشورهای همسایه را جذب کنیم.
وی در ارتباط با موضوع مالیات پزشکان نیز گفت: این موضوع را با مدیرکل مالیاتی استان مطرح و مورد بررسی قرار می دهم.ک/4
7346/533
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن