تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پول‌هاي بي‌حساب و كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پول‌هاي بي‌حساب و كتاب
امير حاج‌رضايي
کد خبر: ۳۹۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 10 April 2014


1- زماني كه مديرعامل قبلي باشگاه پرسپوليس بر سر كار آمد، واقعا جامعه حيرت‌زده شده كه چگونه يك مديري از يك حوزه‌يي غير فوتبالي به فوتبال مي‌آيد و مديريت باشگاه پر طرفدار پرسپوليس را برعهده مي‌گيرد. بعد از يك مدت زمان كه اين جريان ادامه داشت، تنش‌هايي ايجاد شد و جامعه فوتبال واضح و حقايق زيادي را عنوان كرد. حاصل هم اين است كه از آقاي رويانيان به زمين مانده است. بازيكن بايد تابع باشگاه باشد. وقتي عدم آشنايي مديران با فوتبال باعث مي‌شود از كيسه ناچيز مردم، ‌اين همه هزينه شود، بازيكن هم مي‌گيرد. من در اينجا به بازيكن معترض نيستم، من به مديريت نقد و اعتراض دارم كه پول‌هاي هنگفتي را به بازيكنان پرداخت مي‌كند.


2- فوتباليستي مصاحبه مي‌كند كه من 50 ميليون تومان وام گرفتم تا خرج خانواده‌ام را بدهم. فوتباليست ديگري مي‌گويد 850 ميليون خانه خريده‌ام و پول پرداخت آن را ندارم. اين بي‌عدالتي و اين ناديده گرفتن مردم حاصلش اين مي‌شود كه 70 ميليارد تومان بدهي مي‌ماند و 100 ميليارد هم هزينه شده و طي يك فرآيند چند ساله جام هم دريافت نشده است. فوتباليست‌هاي ما به جز استثناهايشان، نه ظرفيت فرهنگي و نه ظرفيت مالي دارند در حالي كه كارمندي كه 30 سال كار كرده 25 سال هم است كه بازنشسته شده، يعني بعد از 55 سال، 503 هزار تومان عيدي دريافت مي‌كند. اگر ظرفيت فرهنگي ميان بازيكنان وجود داشته باشد اينگونه صحبت نمي‌كنند. ارقامي را عنوان مي‌كنند كه حتي در روياهاي مردم دست نيافتني است. چرا وزارتخانه اين مديران بي‌تدبير را انتخاب مي‌كند كه مبالغ نجومي را به فوتباليست‌ها بدهند؟!


3- از آنچه من در برنامه «90» اين هفته ديدم، مشخص نبود چه كسي حرف راست مي‌زند! در تمام دنيا فوتباليست‌ها درآمد زيادي دارند و طبعا در ايران هم اين قضيه پا برجاست. اما من يادم مي‌آيد زماني كه ديوار برلين برداشته شد، اقتصاد آلمان به‌شدت زير فشار قرار گرفت. پيشنهادات زيادي مطرح شد، از جمله اينكه دستمزد فوتباليست‌ها را كاهش دهيم. در اين ميان اشتفان افنبرگ موضع گرفت كه چرا از فوتباليست‌ها كم كنند؟! چرا اين از كار افتاده‌ها و بيكاران اين پول را ندهند؟! فرانتس بكن بائر، مديرعامل باشگاه بايرن‌ مونيخ مصاحبه كرد و گفت اين نظر شخصي اشتفان افنبرگ است و ما با كم كردن دستمزد فوتباليست‌ها موافقيم. آنهايي كه از كار افتاده و بيكار هستند در اين كشور زندگي مي‌كنند و حق طبيعي آنها است از درآمدهاي ملي استفاده كنند. شما اين موضع‌گيري فرهنگي را نگاه كنيد و با رفتاري كه در اينجا شده مقايسه كنيد. مردم ما عاشق فوتبال هستند، اما از بيت المال ناعادلانه خرج اين فوتبال مي‌شود.


4- به‌طور كلي از سرچشمه دچار مشكل هستيم. اگر يك مدير توانمند، يك مدير توانمند را انتخاب كند اين مشكلات رخ نمي‌دهد. شما نگاه كنيد مس كرمان سقوط كرد. مديراني كه هزينه كردند و چهار مربي را سر كار آوردند چه پاسخي دارند؟! اين ناتواني مديران را نشان مي‌دهد. اگر مديران توانمند فوتبال ما را اداره نكنند اگر قوانين سخت و انعطاف ناپذير و باز دارنده تدوين نشود، اين روند كماكان ادامه خواهد داشت. ما مقابل عراق متجاوز ايستادگي كرديم، اما نمي‌توانيم جلوي اين جريان را بگيريم؟! يا نمي‌خواهيم يا واقعا نمي‌توانيم؟ من فكر مي‌كنم همه اين مشكلات به خاطر اين است كه عاشقان فوتبال را كنار گذاشتند و كاسبان را سر كار آوردند. كجاي دنيا به بازيكنان به جاي پول ميلگرد مي‌دهند؟ اين واقعا در دنيا تمسخرآميز است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن