تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820113935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی در اصفهان و توجیه همیشگی مسوولان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی در اصفهان و توجیه همیشگی مسوولان اصفهان-ایرنا-در حالی که کرایه تاکسی در برخی مسیرهای شهر اصفهان به صورت غیرمجاز افزایش یافته است، مسوولان همچون گذشته به غیر قانونی خواندن این افزایش اکتفا می کنند و مردم هم چاره ای جز پرداخت کرایه اضافه شده ندارند.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اواخر سال گذشته شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی را در جلسه علنی خود تصویب و آن را برای تایید به فرمانداری اصفهان ارسال کرد اما این مصوبه به قول رییس کمیسیون محیط زیست، حمل و نقل و فاوای شورای شهر، پس از بررسی توسط فرمانداری شهرستان اصفهان رد شد.
افزایش نرخ تاکسی در اصفهان هر سال باید تنها یکبار با تصویب شورای اسلامی شهر و تایید آن توسط فرمانداری انجام شود اما آنچه مردم شاهدند افزایش قیمت غیر قانونی کرایه ها در برخی از ایام سال توسط تاکسیرانان و پاسخ همیشگی مسوولان شهری مبنی بر غیرقانونی بودن این موضوع است.
در این میان راهکارهایی همچون نصب سامانه هوشمند روی تاکسی ها که اقدامی برای نظام مند کردن نرخ کرایه ها محسوب می شود، نیز هنوز بطور کامل در اصفهان اجرایی نشده است.
در دو روز اخیر برخی از شهروندان اصفهانی در تماس با ایرنا از افزایش کرایه تاکسی در خطوط میدان جمهوری، میدان امام حسین(ع) و خانه اصفهان گلایه کردند.
ˈندا عسگریˈ به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی از تاکسیرانها در باره افزایش نرخها سووال می کنیم، می گویند که قبل ازعید، افزایش قیمتها در اخبار اعلام شده است.
وی که در مسیر میدان جمهوری به انقلاب از تاکسی استفاده کرده بود، اظهار کرد: کرایه این مسیر در گذشته در هر کورس 300 تومان بود اما در حال حاضر هر کورس 330 تومان محاسبه می شود.
عسگری اضافه کرد: این در حالی است که نرخ مصوب برای کورس اول 275 و در کورس های بعد 250 تومان است.
وی از برخورد نامناسب برخی تاکسیرانان با مسافران معترض به افزایش کرایه ها شکایت کرد و خواستار نظارت بیشتر مسوولان بر این امر شد.
رییس کمیسیون محیط زیست، حمل و نقل و فاوای شورای شهر اصفهان با تایید رد شدن مصوبه افزایش قیمت کرایه از سوی فرمانداری گفت: تاکسیرانان حق هیچگونه افزایش قیمتی را ندارند.
ˈابوالفضل قربانیˈ با اشاره به فعالیت 25هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر اصفهان افزود: گرچه تخلفات مکرر تاکسیرانان یک منطقه، ضعفی برای شهرداری اصفهان به حساب می آید اما امکان اعمال نظارت 100 درصد بر تاکسیرانان نیز دور از دسترس است.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ افزایش قیمتی در حقوق کارگران و کارکنان اعمال نشده و قیمت سوخت نیز افزایش نیافته است، اظهار کرد: هر گونه افزایش قیمیت در حال حاضر غیر منطقی است.
قربانی تصریح کرد: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی بعنوان مرجع صادر کننده پروانه فعالیت تاکسیرانان باید بر کار آنان نظارت داشته باشد و در صورت لزوم، پروانه فعالیت متخلفان را باطل کند.
وی همچنین از پایین بودن سطح خدمات تاکسیرانان نسبت به کرایه ای که از مسافران می گیرند خبر داد و گفت: مقایسه قیمت و خدماتی که تاکسیرانان در شهرهایی مانند دبی ارائه می دهند، این موضوع را بخوبی نشان می دهد.
رییس کمیسیون محیط زیست، حمل و نقل و فاوای شورای شهر اصفهان با ارزیابی عملکرد این سازمان در سالهای گذشته گفت: این سازمان توانمند نیست و برای بهبود وضع خود نیازمند تغییر ساختاری، سازمانی و مدیریتی است.
وی ابراز امیدواری کرد: با شروع فعالیت مدیریت جدید، این نواقص نیز برطرف شود.
روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز از ابلاغ حکم مدیر عامل جدید این سازمان توسط استاندار اصفهان خبر داد.
بر این اساس ˈعلیرضا تاجمیر ریاحیˈ صندلی ریاست در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی را به ˈحسن سقاییˈ مدیرعامل جدید این سازمان واگذار کرده است.
با این تحولات باید دید مدیریت جدید برای کنترل این تخلفات از چه ابزاری استفاده خواهد کرد.
گ/7135/ 607
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن