تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از یک هزار نفر در استان زنجان تغییر نام داده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از یک هزار نفر در استان زنجان تغییر نام داده اند زنجان- ایرنا- معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان زنجان گفت: یکهزار و 792 نفر پارسال در سطح این استان تغییر نام داده اند.


رحمان احمدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یک هزار و263 مورد تغییر نام ها از طریق مجوز اداره کل ثبت احوال استان زنجان انجام شده است.
وی تصریح کرد: 361 مورد دیگر نیز از طریق صدور آرای هیات های حل اختلاف مستقر در ادارات ثبت احوال استان و 168 مورد از طریق صدور آرای دادگاهی تغییر نام داده اند.
معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان زنجان گفت: آمارها حاکی از آن است که پس از تفویض اختیار از سوی سازمان ثبت احوال کشور به ادارات کل استان تغییر نام افزایش چشمگیری یافته است.
احمدی نژاد اظهار کرد: با این تفویض اختیار نه تنها مراجعات مردم به دادگاه ها و مراجع قضایی کمتر شده بلکه این امر در سریع ترین زمان ممکن در ادارات ثبت احوال انجام می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل جدید تغییر نام سازمان ثبت احوال کشور، اختیار تغییر نام نیز، همچون تغییر نام خانوادگی به سازمان مربوطه داده شده و فرایند رجوع به دادگاه برای تغییر نام و گردش قضایی برای این منظور کاملا حذف شده است.
بنا به گفته وی، تغییر نام در ادارات ثبت احوال دارای شرایط خاصی است و همه اسامی قابل تغییر نیستند.
احمدی نژاد با بیان این مطلب افزود: مواردی نظیر تغییر نام های کم اقبال با فراوانی کم به نام های مناسب با فراوانی بیشتر با توجه به آمار پنج سال قبل، الحاق یا اضافه کردن واژه یا نام به اول یا آخر اسامی و یا حذف آن از موارد ذکر شده در دستورالعمل تغییر نام است. وی ابراز کرد: ضمن اینکه تغییر نام به اسامی غیر ایرانی نیز ممنوع است و در عین حال امکان تغییر اسامی غیر ایرانی به نام های مناسب ایرانی وجود دارد.
2563/52
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن