تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815153303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انحصار غرب در تولید و صادرات سیستم مانیتورینگ عملیات حفاری شکست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انحصار غرب در تولید و صادرات سیستم مانیتورینگ عملیات حفاری شکست تهران- ایرنا- شرکت ملی حفاری شمال با تولید سیستم مانیتورینگ عملیات حفاری توانست ضمن شکستن انحصار چند کشور معدود غربی و چین در تولید این سیستم، زمینه صادرات این محصول را به کشورهای نفت خیر آسیای مرکزی و حاشیه خلیج فارس فراهم کند.


به گزارش شرکت ملی نفت ایران، هدایت الله خادمی مدیر عامل شرکت حفاری شمال از بومی سازی سیستم مانیتورینگ حفاری (Drill Watch) برای نخستین بار در کشور و در منطقه غرب آسیا خبر داد.
وی اظهار داشت: امروزه در تمام دنیا به منظور مانیتور کردن عملیات حفاری از سیستم هایی نظیر Mud Logging Unit) MLU، Drill watch)، انواع گیج ها (Gauge) و سنسورهایی که روز به روز متنوع تر می شود، استفاده می کنند.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال افزود: سنسورهایی در بخش های مختلف دستگاه های حفاری نصب می شود که این سنسورها اطلاعات مورد نیاز حفار را دریافت و از طریق نرم افزارهای موجود در اختیار مسئول انجام عملیات حفاری قرار می دهد.
خادمی گفت: شرکت حفاری شمال موفق شد برای نخستین بار در کشور و در منطقه غرب آسیا این سیستم کاربردی را بومی سازی کند، در حالی که پیش از این تکنولوژی ساخت این تجهیز در انحصار چند شرکت غربی و یک شرکت چینی بود.
وی با بیان این که هم اکنون در بسیاری از شرکت های فعال در زمینه حفاری به طور گسترده ای از Drill Watch هایی که ساخت چین است، استفاده می شود، افزود: متأسفانه این محصول پاسخ گوی همه نیازهای کاربران نیست، ضمن اینکه توسعه و اصلاح آن تنها در انحصار کشور سازنده است.
خادمی تصریح کرد: ساخت این سیستم مانیتورینگ با استفاده از توان متخصصان شرکت حفاری شمال سبب شده است تا ضمن صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، قابلیت های جدیدی بر روی این سیستم نصب و کیفیت مانیتورینگ عملیات حفاری افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال یکی از مهمترین ویژگی های سیستم Drill Watch ساخت داخل را قابلیت log گرفتن از پارامترها و playback کردن آنها خواند و گفت: افزون بر این به علت wireless بودن این سیستم، می توان آن در هر موقعیتی نصب و تنها با استفاده از یک رایانه همراه، پارامترهای حفاری را مانیتور کرد، در حالی که نمونه چینی این سیستم برای انتقال اطلاعات به اتاق رئیس دستگاه حفاری و ناظر عملیات، به کابل کشی نیاز داشت.
وی ادامه داد: همچنین در این سیستم مانیتورینگ ساخت داخل، این امکان وجود دارد که مسوولان دکل و کارفرماها از طریق اینترنت به آخرین وضعیت پارامترهای موجود دسترسی داشته باشند.
خادمی یکی دیگر از خصوصیات سیستم Drill Watch ساخت حفاری شمال را توانایی دسترسی به کد نرم افزاری آن برشمرد و گفت: یکی از بخش های اصلی و مهم این سیستم ناظر، نرم افزار آن است که در نمونه های خارجی، امکان دسترسی به کد نرم افزار هرگز وجود نداشت، اما هم اکنون این نرم افزار بر اساس آخرین متدولوژی تولید نرم افزار (RUP) و به صورت کاملاً ماژولار و مبتنی بر WITSML طراحی و پیاده سازی شده است.
با توجه به موفقیت عملکردی Drill Watch بومی سازی شده، هم اکنون این سیستم بر روی 6 دستگاه حفاری نصب شده و بیش از یک سال است که به خوبی عمل می کند.
با توجه به اینکه کشور ما تنها تولیدکننده Drill Watch در غرب آسیا به شمار می رود فرصت خوبی برای صادرات این محصول به ترکمنستان، قرقیزستان و کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد.
اقتصام(1)**2022**1561
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن