تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820446302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه زنان خانه‌دار پول ندارد/ مولاوردی: هفته زن، لایحه بیمه زنان خانه‌دار به هیات دولت می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بیمه زنان خانه‌دار پول ندارد/ مولاوردی: هفته زن، لایحه بیمه زنان خانه‌دار به هیات دولت می‌رود جامعه > خانواده - زنان خانه دار 10 سال است چشم به طرح بیمه زنان خانه دار دوخته‌اند که شاید سرنوشت آینده‌شان را تغییر دهد، اما هنوز این طرح اجرایی نشده است.

زهرا تالانی: دولت دهم بیمه زنان خانه دار را مصوب کرد؛ اما اجرایی نشد و میراثی شد که به دولت یازدهم رسید. در دولت جدید هم این بیمه با اما و اگرهایی مواجه شد، اما در جریان بررسی بودجه، مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را مکلف به بیمه کردن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد ۲۰۰ هزار نفر کرد. اما بودجه آن برای سال 93، از 100 میلیارد تومان به 15 میلیارد تومان تبدیل شد یعنی حدود 85 درصد کاهش یافت. هرچند اعلام شد که بودجه بیمه زنان خانه دار کاهش یافته اما شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گفت وگو با خبرآنلاین این موضوع را درست ندانست.

او اعلام کرد که این مقایسه درست نیست: چون قبلا هیچ مقدار از 100 میلیارد تومان صرف این کار نشد.

مولاوردی معتقد است: باید ابعاد بیمه زنان خانه دار را برای افرادی که با آن مخالفند روشن کنیم تا به این طرح و برنامه‌های مشابه به عنوان یک اقدام ضروری نگاه کنند. چون این طرح با این که موافقانی دارد و در تمام دولت‌ها حامیانی هم داشته اما هنوز هم مخالفانی دارد و باید آنها را متقاعد کرد. با این حال، پیش‌بینی و امیدواری ما این است که این طرح تا پایان دولت یازدهم تا حدود زیادی به سرانجام برسد و پیگیر این موضوع و سایر برنامه‌های مطرح شده در حوزه زنان هستیم.
ایراد شورای نگهبان اما شورای نگهبان در ایراد لایحه بودجه93 ، دولت را صرفاً مجاز به بیمه کردن زنان خانه‌دار کرد، یعنی قید مکلف را در بند مربوط به بیمه کردن زنان خانه‌دار برداشت. در این شرایط منابع تأمین اعتبار بیمه زنان خانه‌دار در بودجه مشخص نشد و به همین دلیل طرح دوباره به مجلس بازگردانده شد و نمایندگان هم آن را اصلاح کردند. برای حل این مشکل مولاوردی جلساتی را با فراکسیون زنان مجلس گذاشت. این رفت و آمدها سبب شد تا قانون بیمه زنان خانه دار به‌صورت لایحه جداگانه به مجلس ارائه شود. در این باره مولاوردی به مهر اعلام کرد: معاونت امور زنان قرار است تا 25اسفند جاری با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بیمه زنان خانه‌دار همفکری کند چون به‌علت برخورداری این موضوع از بار مالی، مجلس نمی‌تواند آن را به‌صورت طرح مطرح کند که در این شرایط دولت باید لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد کند. وی تأکید کرد: مهم‌ترین محور موضوع بیمه زنان خانه‌دار، سازمان تأمین اجتماعی است. البته یکی‌دو‌ماه قبل اعلام شد که 30درصد اعتبار برای اجرایی شدن این قانون در سال 92تخصیص یافته است.
اخبار جدید از بیمه سرانجام در سال 93، مولا وردی خبرهای جدیدی از تدوین لایحه بیمه زنان خانه دارد داد. او دراین باره به ایسنا گفت: کارهای کارشناسی تدوین این لایحه انجام شده است اما به منظور کارشناسی دقیق‌تر از نهادهایی مانند سازمان تامین اجتماعی هم درخواست کرده‌ایم تا دیدگاه‌های کارشناسی خود را در این باره ارائه دهند. اما تا هفته زن لایحه بیمه زنان خانه دار برای ارائه به هیئت دولت آماده می‌شود. او محور دومین نشست مشترک خود را با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره بیمه زنان خانه دار عنوان کرد و گفت: با توجه به فاصله چند ماهه نشست اول و دوم مباحث مختلفی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. او اقدامات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در اجرایی کردن مرخصی زایمان، ماده 227 برنامه پنجم درباره سند ملی امنیت زنان و کودکان و تامین امنیت آنان در برابر خشونت، پیگیری تبصره ماده 26 قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، پیگیری ساختار مناسب برای حضور زنان در دستگاه‌های اجرایی و چگونگی اجرایی کردن ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه را از جمله محورهایی ذکر کرد که در دومین نشست معاونت امور زنان و خانواده و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره آن صحبت شده است.
47232



سه شنبه 19 فروردین 1393 - 16:16:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن