تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ايران ۲۸ هزار هکتار اراضي آلوده به مين وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۳ (۱۶:۷ب.ظ)
سردار دهقان در مراسم روز جهاني آگاهي از خطر مين؛ در ايران ۲۸ هزار هکتار اراضي آلوده به مين وجود دارد وزير دفاع گفت: از حدود 5.4 ميليون هکتار اراضي آلوده به مين و مواد منفجره زمان جنگ تحميلي کمتر از ۲۸ هزار هکتار هنوز آلوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبح امروز در مراسم «روز جهاني آگاهي از خطر مين» که در مرکز مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امورخارجه برگزار شد، با بيان اينکه بشر به دليل زياده‌خواهي‌هاي خود در طول تاريخ همواره به فکر دست‌اندازي به منابع محدود موجود در دنيا بوده چرا که او هميشه قدرت برتر و سلطه بيشتر را مدنظر داشته است، گفت: بر همين اساس بشر به دنبال تجهيز خود به منظور مقابله با خطرات ناشي از طبيعت و خطرات ايجاد شده از سوي هم‌نوعان خود رفت.
وي افزود: امروز بشر ادعاي توسعه‌‌يافتگي در همه عرصه‌ها را دارد، اما دچار کاستي‌ها در برخي امور مي‌شود و در اين مسير تصميم‌گيرندگان بر تجاوز عموم مردم جامعه نيستند، اما بيشترين خسارت‌ها و زيان‌ها را مردمي مي‌بينند که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.
وزير دفاع با بيان اينکه ما در ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام جمهوري اسلامي به دنبال تحقق همه اصول و شريعت اسلام در اين پهنه جغرافياي جهاني بوده‌ايم، تصريح کرد: هميشه حفظ، استقرار، صلح، ثبات و ايجاد يک فضاي کاملا امن را از اهداف والاي جمهوري اسلامي ايران بوده است تا بتواند در فضاي آرام کمال خود را دنبال کند و علاقمند است که جهان آري از خشونت را مشاهده کند.
دهقان خاطرنشان کرد: ملت ما هيچ‌گاه به هيچ کشوري تجاوز نکرده و پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز مورد تجاوز رژيم بعثي عراق بر اثر تحريک ديگران قرار گرفت. ملت ما 8 سال در برابر تجاوز دشمنان ايستادگي کرد و هنوز هم آثار و پيامدهاي اين جنگ تحميلي را در جامعه مشاهده مي‌کنيم که فارغ از خسارت‌هاي زيرساختاري که حدود يک‌ ربع قرن از اين جنگ گذشته متأسفانه مناطقي از کشورمان آلوده به مين هستند.
وي با بيان اينکه وزارت دفاع و ساير دستگاه‌هاي ذيربط همواره تلاش خود را در جهت پاکسازي مناطق آلوده به مين کرده‌اند و دستاوردهايي در اين زمينه داشته‌ايم تصريح کرد: توقع ما از جوامع بين‌المللي اين بود که پس از پايان جنگ تحميلي به کمک ما بيايند تا تهديد نهفته در زمين برطرف شود، اما چنين اتفاقي رخ نداد و حتي ما از بسياري از امکانات موجود دنيا محروم کردند. همان‌گونه که اعلام شد حدود 5.4 ميليون هکتار اراضي آلوده به مناطق مين را داشته‌ايم، اما امروز اين افتخار براي ماست که اعلام کنيم کمتر از 28 هزار هکتار از اراضي آلوده به مين هستند و بقيه رفع آلودگي عمومي شده، اما هنوز آلودگي کامل رفع نشده و اميدواريم پاکسازي کامل صورت گيرد.
دهقان در پايان خاطرنشان کرد: اميد داريم همه جامعه بشري با توجه به پيامدهاي ناشي از جنگ‌هايي که رخ مي‌دهد اين حس را داشته باشند که وجود امنيت و ثبات و پيشگيري از تجاوز هزينه‌اي بس کمتر از جبران خسارت‌ها دارد. بشر مي‌تواند با تغيير نگاه خود يک آينده بهتر و روشن‌تري را براي خود ترسيم کند و آرزو داريم جهاني آري از خشونت، تهديد و تجاوز و آري از هرگونه اقدام عليه بشر باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن