تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815336929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبت و راه های ثبت نام یارانه/ خانوارهای جدید ثبت نمی شوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نوبت و راه های ثبت نام یارانه/ خانوارهای جدید ثبت نمی شوند


کسانی که تازه ازدواج کرده و یا می خواهند سرپرست جدید خانوار شوند، فعلا نمی توانند ثبت نام کنند و همان سرپرستان خانوارهای قبلی باید ثبت نام کنند. اگر فرزند جدیدی متولد و یا عضو جدیدی به خانوار اضافه شده، دراین مرحله نباید اضافه شود، اما می شود کم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اکبر ایزدی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها، امروز سه شنبه، در پاسخ به سوال هایی که مردم در سایت و روابط عمومی شبکه مطرح کرده بودند، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: ظرفیت سایت:
* پهنای www.refahi.ir  ده برابر شده و توانایی ثبت نام از 20 تا 25 هزار نفر در ثانیه را دارد.

تغییرات جدید در خانوارها:
* سرپرستان خانواری که قصد ثبت نام دارند، می توانند تلفن یا کد پستی خود را تغییر دهند، اما تغییر شماره حساب برای واریز یارانه باید در بانک ها انجام شود.

* در این مرحله فقط سرپرستان خانوارهایی که تا آخر اسفند ثبت شده اند می توانند ثبت نام کنند و فعلا خانواده جدیدی ثبت نمی شود.
یعنی کسانی که تازه ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده اند و یا می خواهند از خانوار قبلی جدا شوند، نمی توانند به عنوان خانوار جدید ثبت نام کنند.
اگر فرزند جدیدی متولد شده یا عضو جدیدی به خانواده افزوده شده، نباید در این مرحله به خانوار افزود شود، اما اگر کسی از اعضای خانواده کم شده، سرپرست خانوار باید هنگام ثبت نام او را از فهرست خود خارج کند.

* تغییرات بعدی:
تا آخر اسفند امکان ایجاد تغییرات در فهرست خانوارها وجود داشت و مردم می توانستند تعداد خانوار یا سرپرست خانوار را تغییر دهند و یا خانوار جدیدی تشکیل دهند، اما فعلا امکان چنین تغییراتی (بجز کم شدن اعضای خانوار) وجود ندارد.

بعد از پایان ثبت نام ها، امکان ایجاد این تغییرات از طریق پلیس +10 وجود دارد. اول اردیبهشت، دولت اعلام می کند که از چه زمانی می توانید تعداد خانوار یا سرپرست خانوار را تغییر دهید یا خانوار جدید تشکیل بدهید.

مسکن و ملک:
* مسکن مهری ها، صاحبان منازلی که سندشان در رهن بانک است، سندهای کمتر از شش دانگ و خانه های 99 ساله، مالک حساب می شوند و متقاضی باید به گزینه مالک واحد مسکونی، جواب مثبت بدهد.

درآمد خانوار:
متقاضیان به پنج گروه درآمدی تقسیم می شوند؛ درآمد کمتر از ششصد هزار تومان، ششصد هزار تا یک میلیون، یک میلیون تا دو میلیون، دو میلیون تا دو و نیم میلیون و بیشتر از دو و نیم میلیون تومان.
این رقم به حقوق و درآمد سرپرست خانوار محدود نمی شود و درآمد تمام اعضای خانواده مورد نظر است.
یعنی اگر زن و شوهری شاغل باشند و به طور میانگین هر ماه نفری یک و نیم میلیون تومان حقوق گرفته باشند، در گروه پنجم قرار می گیرند.
* منظور از میانگین، میانگین تعداد اعضای خانوار نیست. بلکه میانگین درآمد ماهانه هر فرد در سال 92 مورد نظر است. اینگونه نیست که درآمد 3 میلیون تومانی یک خانوار سه نفره، تقسیم بر سه شده و عدد یک میلیون تومان لحاظ شود.
  کارگران شرکتی، مشاغل آزاد و موقتی و بیماران خاص: * کارگران شرکتی یا کسانی که درآمد دائمی ندارند، میانگین درآمد ماهانه آنها طی یک سال محاسبه می شود.

* بیماران خاص از طریق بانک های اطلاعاتی در دسترس دولت، شناسایی شده اند و این موضوع نیز لحاظ خواهد شد.   * مراجعه دولت به اطلاعات مالی و موجودی حساب بانکی:

* پر کردن فرم ها به معنی موافقت و امضای آنها است و به دولت اختیار می دهد که به اطلاعات مالی افراد، از جمله حساب های بانکی و میزان موجودی آنها رجوع کند.

* کسی که خود را نیازمند اعلام می کند و مثلا درآمد خود را کمتر از ششصد هزار تومان اظهار می کند، دیگر نمیتواند وام رقم بالا بگیرد. چون طبق اظهارات خودش، کم درآمد است و نمی تواند اقساط وام را پرداخت کند.

* بجز بانک ها، دولت به 43 مرکز اطلاعاتی دیگر نیز دسترسی دارد و به عنوان مثال، از بیماران خاص، مالکان خودرو، ملک و میزان مالیات باخبر است.

هزینه ثبت نام در مراکز اعلام شده:
دفاتر کمیته امداد و بهزیستی از افراد تحت پوشش خود ثبت نام می کنند و پولی نمی گیرند. اما چهار مرکز دیگری که اعلام شده، یعنی دفاتر پیشخوان، پلیس +10، اینترنت روستایی و پست بانک ها حد اکثر 3500 تومان می گیرند.
  * ایزدی به کافی نت های خصوصی اشاره ای نکرد، اما گزارش ها در تهران حاکی از آن است که اغلب آنها بیشتر از این رقم برای هر ثبت نام نرخ تعیین کرده اند. برخی کافی نت ها که احتمال می دهند، سرعت اینترنت در روزهای ثبت نام کند خواهد شد، ترجیح می دهند هزینه خدمات خود را به صورت ساعتی محاسبه کنند.

همچنین، این مراکز در روزهای جمعه تعطیل هستند و کسانی که عدد آخر کد ملی آنها 2 یا 9 است بهتر است به فکر اینترنت خانگی خودد یا دوستان و آشنایان باشند.

* از بامداد چهارشنبه ثبت نام در سایت www.refahi.ir  آغاز می شود.
در روز نخست، کسانی که آخرین عدد شماره ملی آنها صفر است، برگه های فرم را تکمیل می کنند و روز پنجشنبه ، سرپرست خانوارهایی که آخرین عدد شماره ملی آنها یک است ثبت نام می کنند و در روزهای بعدی به ترتیب، نوبت به کسانی می رسد که عدد سمت راست کد ملی آنها 2 تا 9 است.
شماره کد ملی


جدول زمانبندی ثبت نام برای یارانه بر اساس آخرین رقم کد ملی:
نوبت ثبت نام یارانه



سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن