تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812513834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر اسرار آمیز طبیعت بر بدن انسان/ فروردین بدترین ماه برای میگرنی‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تاثیر اسرار آمیز طبیعت بر بدن انسان/ فروردین بدترین ماه برای میگرنی‌ها
در هر یک از ماه‌های سال وضعیت سلامت ما دستخوش تغییراتی می‌شود و در معرض خطراتی قرار می‌گیرد که شاید فکرش را هم نمی کردید! فروردین
بدترین ماه برای میگرنی‌ها
به گزارش پایگاه خبری سلامانه، احساس درد در یک‌ سمت‌ سر، پشت‌ سر یا اطراف‌ یک‌ چشم‌ که سردردهای خوشه‌ای نام دارند، بیشتر در این ماه نمایان می شوند. تغییرات فصلی سبب می‌شود تعداد زیادی از افراد در اوایل بهار به علت ابتلا به سردرد به بیمارستان مراجعه کنند.  


اردیبهشت
دل درد در بزرگسالان، بد اخلاقی کودکان
تحقیقات نشان می‌ دهند، علائم و نشانه های ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسهال و یبوست در فصول‌ بهار و افزایش می یابند. همچنین میزان شیوع بیماری کرون - بیماری‌ التهابی‌ که قسمت‌ پایینی‌ روده‌ کوچک‌، روده‌ بزرگ‌ و سایر نقاط‌ دستگاه‌ گوارشی را مبتلا می کند - در بهار نسبت به پاییز و زمستان 59 درصد افزایش می یابد. 


خرداد
زمان مناسب برای آزمایش خون
با این که اکثر افراد، فصل بهار را با حساسیت‌های فصلی می‌شناسند، اما تغییرات این فصل همیشه بد نیست. در این زمان از سال، فشار خون به پایین‌ترین حد می‌رسد. محققان آمریکایی دریافتند، بر خلاف زمستان که فشار خون افزایش می یابد، در اواخر بهار فشار خون کم می شود. 


تیر
زمان مراقبت کردن از پاها 
با فرا رسیدن فصل تابستان آمار ابتلا به بیماری زخم ساق پا افزایش می یابد. زخم ساق پا زمانی ایجاد می شود که ناحیه‌ای از پوست که روی قسمت تحتانی ساق پا قرار دارد به علت تغییر جریان خون، تخریب شود. تاثیر آب و هوای تابستان روی فعالیت سیستم ایمنی بدن در ظهور این بیماری موثر است. 


مرداد
ماه دوست داشتنی مبتلایان به سرطان
میزان آنتی ‌ژن پروستات که رابطه مستقیمی با پیشگیری کردن از بروز سرطان پروستات دارد در این ماه افزایش می یابد. بررسی‌های پژوهشگران ژاپنی نشان داده افرادی که در میانه تابستان به سرطان مبتلا می شوند، احتمال زنده ماندن شان بیشتر از سایر مبتلایان است. 


شهریور
زمان بروز بیماری‌های واگیردار
به اعتقاد پزشکان، بیماری هایی که سلامت مردم را تهدید می کنند، در ماه های گرم سال بیشتر از ماه های سرد سال شیوع می یابند. 
گرمای هوا در تابستان زمینه لازم برای بروز بیماری های واگیر دار مانند انگل‌های روده‌ای، بیماری های عفونی، اسهال، حصبه، وبا و ... را فراهم می‌کند. یکی از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری‌ها نوشیدن آب ناسالم و مصرف میوه‌ها و سبزی‌های نشسته است. 


مهر
زمان زشت شدن چهره و به سرفه ‌افتادن
بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در روزهای آغاز فصل پاییز پذیرای مبتلایان به آسم هستند. مهم ‌ترین دلیل این موضوع بازگشایی مدارس و افزایش شیوع بیماری‌های عفونی بین دانش‌آموزان است. در این ماه هم‌ چنین تعداد افرادی که به دلیل زخم معده به پزشک مراجعه می‌کنند بیشتر می‌شود. کارشناسان معتقدند با کوتاه شدن روزها تغییراتی در میزان تولید هورمون خواب - ملاتونین - ایجاد می شود که زخم معده را تشدید می کند. بروز آکنه و جوش های پوستی نیز به شدت افزایش می یابند. 


آبان
ابتلا مردان به تنگی نفس، رنج بردن زنان از افسردگی 
علائم و نشانه های ابتلا به بیماری انسداد ریوی مزمن در این ماه دو برابر افزایش می یابد. بیماری‌ انسداد ریوی‌ مزمن‌ اصطلاحی‌ است‌ که‌ برای‌ مسدود شدن مجاری‌ هوایی‌در اثر بیماری‌هایی مانند برونشیت‌ مزمن‌، آسم‌استفاده می شود. از سوی دیگر زنانی که از این ماه به بعد صاحب فرزند می‌شوند، بیشتر از فصول دیگر به افسردگی پس از زایمان مبتلا می شوند. 


آذر
افزایش سرفه‌های مزمن
در اواخر پاییز تعداد افرادی که سرفه‌های مزمن را تجربه می‌کنند به طور محسوسی بیش‌تر از مواقع دیگر است. سرد شدن تدریجی هوا و آماده نبودن برای تغییرات جوی در آستانه زمستان را می‌توان یکی از دلایل این موضوع دانست.


با نزدیک شدن زمستان میزان فشار خون طی بارداری هم افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند خطر تولد نوزاد زودرس را به همراه داشته باشد. بیماری‌هایی مانند آسم، تغییرات در رژیم غذایی و عفونت‌های شایع در این فصل را می‌توان در این میان دخیل دانست.


دی
مراقبت بیشتر از جان 
تحقیقات نشان می‌دهد میزان کلسترول‌ بد و تری گلیسرید در این ماه افزایش می یابند و در عوض در ماه‌های اولیه تابستان از میزان آنها کاسته می‌شود. کلسترول و تری‌گلیسرید از جمله چربی‌های مضر جریان خون هستند که نقش زیادی در ابتلا به بیماری‌ قلبی دارند. تفاوت اندازه کلسترول بدن در این دو فصل به قدری زیاد است که 22 درصد افرادی که در زمستان به کلسترول بالا مبتلا می شوند، در تابستان کلسترول شان در حد طبیعی است. در این ماه احتمال مرگ و میر افزایش می یابد. 


بهمن
پارگی پرده شبکیه
یکی از بیماری‌های عجیبی که در این ماه به چشم می‌خورد پارگی پرده شبکیه چشم است. در این وضعیت این لایه که در پشت چشم قرار دارد از رگ‌های خونی که آن را تغذیه می‌کنند جدا می‌شود که در موارد شدید و در صورتی که درمان به سرعت صورت نگیرد منجر به نابینایی شود. به نظر می‌رسد کاهش شدید دمای هوا به بافت‌های حساس چشم آسیب می زنند. 


اسفند
افزایش ابتلا به گلو درد، سندروم خستگی مزمن و دیابت در کودکان
آمار ابتلا به گلو درد در فصل زمستان و اوایل بهار افزایش می یابد. کاهش نور خورشید و قدرت سیستم ایمنی بدن و آغاز گرده افشانی گیاهان از مهم‌ترین عوامل بروز گلودرد است. در این ماه میزان دردهای ماهیچه‌ای، مفصلی و سردردها نیز افزایش می یابند. شاید احساس کرختی و سستی هم از نشانه‌های شایع زمستان باشد که دلیل اصلی آن ابتلا به سندروم خستگی مزمن است. علائم و نشانه های بروز این سندروم عبارتند از: عدم تمرکز و کاهش قدرت حافظه، کاهش فعالیت بدنی، سرحال نبودن، درد مفاصل، درد عضلانی مزمن، سردرد بسیار شدید و ... 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان در زمستان بیشتر از تابستان به دیابت مبتلا می‌شوند. دانشمندان معتقدند تغییرات به وجود آمده در ماه های سرد سال تغییراتی در سطح قند خون افراد ایجاد کرده و سبب ابتلا آنها بع دیابت می شوند. 


منبع:سلامانه




1393/1/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن