تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821210738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مباحث اقتصادي با ثبات نسبي قابل قبولي مواجهيم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
در مباحث اقتصادي با ثبات نسبي قابل قبولي مواجهيم
وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: كشور در مباحث اقتصادي با ثبات نسبي قابل قبولي مواجه است، به گونه‌اي كه با تغييرات لحظه به لحظه ارز، نرخ طلا، ‏كاهش ارزش پول ملي، افزايش نرخ تورم و كاهش توليد ملي مواجه نيست.‏


به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دكتر عبدالرضا رحماني‌فضلي در ديداري كه با مديران كل، مشاوران و كاركنان ستاد داشت، با بيان اينكه سال 92 موفقيت خوبي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود، گفت: لطف خدا، هدايت‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري، همراهي و همدلي و استقامت مردم بر حقشان و وحدت و انسجام داخلي و همچنين تلاش‌هاي دولت تدبير و اميد و رييس جمهور محترم كشور موجب اين موفقيت بوده است.
 
وي افزود: با توجه به شرايط حاكم بر كشور از دي و بهمن 91 ، در حوزه سياست خارجي، شاهد افزايش فشارها بر روي كشور، اجماع تقريباً جامع از طرف قدرت‌هاي بين‌المللي بر روي ايران، افزايش تحريم‌ها و هجمه‌هاي فرهنگي و جنگ رواني و رسانه‌اي بوديم و تحليل غربي‌ها اين بود كه فضاي داخلي كشور براي وقوع حوادث اجتماعي فراهم است.
 
دبيركل ستاد اظهار داشت: همچنين در داخل كشور شاهد عدم ثبات در حوزه اقتصادي، كاهش ارزش پول ملي، بي‌ثباتي در حوزه تصميم‌گيري‌هاي اقتصادي، صدور بخشنامه‌هاي متعدد و فراوان، كاهش شديد توليد، افزايش شديد تورم و قيمت‌ها و نهايتاً بي‌تكليفي در عرصه اقتصادي مواجه بوديم به گونه‌اي كه در شاخص كلان اقتصادي رشد منهاي پنج درصد را تجربه كرديم.
 
رحماني‌فضلي گفت: به لطف خدا انتخابات رياست جمهوري سال 92 با هدايت‌هاي رهبري و مديريت فضاي انتخابات به گونه‌اي برگزار شد كه مردم با حضور حداكثري و بيش از 72 درصد در انتخابات شركت كردند و اين يك گام بلند اوليه بود و در جامعه بين‌الملل اين حضور مردم بسيار تاثيرگذار بود.
 
وي بيان داشت: در حقيقت اين نتايج منجر به قبول حقانيت ايران و شروع ارتباطات، گسترش روابط، حضور رييس جمهور در سازمان ملل و بيان ديدگاه‌ها و قبول پيشنهادات ايشان براي مبارزه با خشونت و افراطي‌گري، نشستن پاي ميز مذاكره، تقويت مناسبت‌هاي سياسي و ارتباطات منطقه‌اي، سهولت تبادلات مالي و اقتصادي و تجاري و در نهايت قوي‌تر شدن موقعيت ايران شد.
 
رحماني‌فضلي افزود: الحمدالله اين فضا به گونه‌اي پيش رفت كه در عرصه خارجي كشور به طرف تنش‌زدايي، احقاق حق و برقراري روابط برمبناي منافع ملي كشورمان پيش رفت و اكنون در مباحث اقتصادي با ثبات نسبي قابل قبولي مواجه است، به گونه‌اي كه با تغييرات لحظه به لحظه ارز، نرخ طلا، كاهش ارزش پول ملي، افزايش نرخ تورم و كاهش توليد ملي مواجه نيست.
 
وي ادامه داد: علي‌رغم همه فشارها، دولت تدبير و اميد در سال گذشته توانست 22 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني را بپردازد، در حاليكه اين رقم در سال 91 ، سيزده هزار ميليارد تومان بود و همچنين توانستيم 148 هزار ميليارد تومان درآمد كسب كنيم و بخش اعظمي از بدهي‌ها به پيمانكاران خارج از كشور را پرداخت كنيم و اكنون ثبات نسبي خوبي برقرار است.
 
دبيركل ستاد با بيان اينكه اكنون شرايط حاكم بر كشور به گونه اي است كه مردم در آرامش و ثبات زندگي مي‌كنند، گفت: در حوزه امنيت داخلي با هيچگونه تنش امنيتي روبرو نيستيم و اين در حاليست كه كشورهاي منطقه و اطراف با يك تنش دايمي و بحران‌هاي امنيتي مواجهند، در حقيقت اين آرامش و اميد موجب هم‌افزايي امكانات و منابع خواهد شد، ما نيز بايد تلاش كنيم اين آرامش و اميد تداوم يابد.
 
رحماني‌فضلي گفت: در سال 93 با توجه به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي و تعيين سياست‌هاي كلي ايشان، گام‌هاي جدي‌تري خواهيم برداشت، نامگذاري سال جديد به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي»، امتداد نامگذاري سال‌هاي قبل و در جوف دهه پيش‌رو است.
 
وي با اشاره به بيانات رهبري در آغاز سال جديد اظهار داشت: به فرموده ايشان ملت ايران بايد قوي باشد، در حقيقت اين سخن، نكته كليدي و پاشنه آشيل نظام بين‌المللي است، چون در نظام بين‌الملل و دنياي مادي چيزي به جز قدرت تعيين‌كننده نيست و ما اگر بخواهيم جايگاه و حقانيت خود را ثابت كنيم بايد قوي و قدرتمند باشيم.
 
وي در ادامه بر استفاده از همه ظرفيت‌ها و منابع كشور، مشاركت مردم در عرصه اقتصادي و كنار گذاشتن خام فروشي نفت تاكيد كرد و گفت: ايران بايد مركز صادرات بشود چرا كه ظرفيت‌هاي كشور براي اين موضوع فراهم است.
 
دبيركل ستاد همچنين با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: اين امر، جزو موضوعاتي است كه در سال جاري اجرايي خواهد شد، چرا كه تخصيص منابع ما بهينه و مطلوب نيست، اسراف زياد است، آلودگي هوا بالاست، توزيع منابع درست نيست و براي استفاده بهينه از منابع بايد فاز دوم آن را اجرايي كنيم كه الحمدالله گام‌هاي خوبي برداشته شده و ما قصد داريم با كمك به توليد، بهداشت و سلامت مردم و نظام حمل و نقل درون شهري و برون‌شهري اين مهم را انجام دهيم، دولت نيز مصمم است از اول ارديبهشت اين كار را اجرايي كند.
 
رحماني‌فضلي در ادامه حفظ وحدت و انسجام داخلي را از ديگر اقداماتي خواند كه در سال جديد محقق خواهد شد و گفت: دشمنان كشور و افرادي كه نسبت به ثبات، آرامش و اميد در ايران ناراحت و ناراضي هستند و اين را براي اهداف و سياست‌هاي خود نادرست مي‌دانند در تلاشند اين ثبات، آرامش و وحدت و انسجام بهم بخورد كه ما بايد تلاش كنيم اين امر محقق نشود.
 
وي افزود: در هزينه كرد منابع در سال 93، بودجه‌اي كه تدوين شده بودجه كاملاً عملياتي و عمراني در جهت فعال‌كردن حوزه‌هاي توليد و كار خواهد بود و اميدواريم با اجراي دقيق بودجه، بتوانيم گام‌هاي بلندي در سال جديد برداريم و همچنين تورم را از 1/32 درصد كه در آخر اسفند 92 به عنوان تورم سال اعلام شد به 25 درصد يا پايين‌تر در پايان امسال برسانيم.
 
وي با اشاره به مسايل فرهنگي و اجتماعي كشور گفت: در جامعه كنوني ما در حال حاضر، عفت عمومي، حجاب، رعايت اصول اخلاقي و ارزش‌هاي اخلاقي، اعتقادات ديني؛ روابط و مناسبات خانوادگي خوبي وجود دارد و در مقايسه با ديگر كشورها در شرايط مطلوبي قرار داريم اما با توجه به اهداف والاي اسلام و اعتقادات ديني بايد گفت به نقطه مطلوب نرسيده‌ايم كه بايد تلاش بيشتري در اين زمينه صورت پذيرد.
 
رحماني‌فضلي با بيان اينكه فرهنگ يك موضوع و مقوله عمومي است كه به نوع تفكر، انديشه، اخلاق و رفتار عمومي جامعه و مردم برمي‌گردد، گفت: محور اصلي فرهنگ بايد مردم باشند، مردم همواره بايد در صحنه باشند، هدايت‌گر باشند، نقش آفريني كنند، جهت دهنده و حتي بازدارنده باشند در حقيقت چشمه جوشان خلاقيت و مسووليت‌پذيري عموم مردم بايد فعال‌تر شود كه در اين صورت موفق خواهيم شد، همچنين بايد انسجام و وحدت را در جامعه تقويت كنيم و در عين حال همه دستگاه‌هاي فرهنگي بايد به اين امر اهتمام ورزند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن