تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809932832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش بساز و بفروش ها برای گرانتر کردن مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تلاش بساز و بفروش ها برای گرانتر کردن مسکن


با وجودی که هنوز قیمت مسکن به کف بازار نرسیده و قیمت ها همچنان فاصله فراوانش با توان مالی مردم را حفظ کرده، برخی بنگاه ها و بساز و بفروش های بزرگ با انتشار خبرهای مختلف تلاش می کنند قیمت مسکن را بالاتر ببرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ادعا کرد برغم اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در نیمه نخست سال 93  شاهد ثبات قیمت و رونق معاملات در بازار مسکن خواهیم بود.

 حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : دولت با حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی می‌تواند به بهبود شرایط بازار مسکن کمک کند و در سه ماه نخست امسال ثبات قیمت داریم که در فصل دوم نیز ادامه خواهد داشت.

عقبایی تصریح کرد : البته رونق خرید و فروش به معنی گرانی نیست و خرید خانه برای استفاده و مصرف همیشه توصیه می شود. وی گفت : اتحادیه مشاوران املاک تهران همواره تلاش می کند به مردم اطلاعات و مشاوره کامل و صحیح بدهد و روی تنظیم و عقد قراردادهای صحیح تاکید بسیار داریم و از مردم نیز می خواهیم به مشاوران املاک دارای مجوز قانونی مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران همچنین اعلام کرد : تا پایان سال 93 مشاوران املاک مجازی را راه اندازی کنیم و البته بخش خصوصی با درج مشخصات املاک فروشی در سایت هایی که راه اندازی کرده اند، این کار را آغاز کرده اند.

عقبایی درباره مزایای راه اندازی مشاوران املاک مجازی تاکید کرد: وقتی فردی می خواهد خریدی انجام دهد بدون مراجعه به مشاور املاک می تواند به فضای مجازی مراجعه و ملک خود را جستجو و انتخاب کند.

* مصطفی قلی خسروی، رئیس کمیسیون تخصصی املاک و مستغلات معتقد است که بازار مسکن با فعالسازی صنعت اجاره و انبوه سازی آرام می شود و این برابری عرضه و تقاضا کمک کننده بازار خواهد بود. برخی دیگر از دست اندرکاران بخش مسکن معتقدند خانه به عنوان یکی از بزرگ ترین صنایع اقتصادی که حداقل 120 رشته شغلی را به خود مشغول کرده نیازمند برنامه های کلانی است که یا باید از سوی دولت رسیدگی شود یا بخش خصوصی بتواند همه جوانب را در نظر گیرد.

اینکه گفته می شود برابری عرضه و تقاضا از اصول بازار اقتصادی است، طی چند سال اخیر نیز یکی از عوامل افزایش دهنده قیمت مسکن شده چراکه پس از سرشماری سال 85 و کمبود 1.5 میلیون واحد مسکونی، این روند با افزایش جمعیت ادامه داشت و دست آخر هم سال گذشته با افزایش 50 درصدی قیمت مسکن مواجه شد.

همچنین عده زیادی افزایش قیمت مسکن در سال 91 را تحت تاثیر بازار ارز و سکه می دانند و معتقدند نوسانات اقتصادی، بیشترین تاثیر را بر مسکن گذاشته اما برخی دیگر بر این باورند که کمبود مسکن بیشترین دلیل افزایش 50 درصدی قیمت ها شده است.

ایجاد بسته های تشویقی بانک مسکن، برنامه های بانک های تجاری برای افزایش سقف تسهیلات مسکن و پیشنهاد ارائه تسهیلات از جمله پیشنهادات صاحبنظران مسکن کشور بود که هر یک احتمال افزایش حجم معاملات با این شرایط را می دهند و امیدوارند با این گونه خبرها مردم برای خرید خانه از آنها تشویق شوند.

مسکن مهر

برخی کارشناسان معتقدند تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر و طرح های از پیش مانده دولت در بخش مسکن میتواند تاثیر مثبتی بر ثبات بازار داشته باشد چراکه حداقل دو میلیون مستأجر ایرانی در اطراف شهرهای بزرگ در واحدهای مسکونی خود مستقر می شوند و این کمبود مسکن در شهرهای بزرگ کمی جبران می شود.
  با این حال، در هفت ماه گذشته بساز و بفروش ها و ملاکان عمده تلاش کردند با کوبیدن مسکن مهر و اخلال در روند تکمیل آنها مانع از کاهش قیمت ها در بازار مسکن شوند.
  برخی دیگر نیز نجات دهندگان بازار مسکن در سال 93 را برنامه های اعلام شده سکاندار مسکن از جمله «مسکن اجتماعی، حمایتی و مسکن آزاد» می دانند و می گویند در صورتی که هر یک از این طرح ها هدف اجتماعی خاصی داشته باشد تاثیر مثبتی بر اقتصاد مسکن دارد.   این کارشناسان اشاره ای به نجات دهندگان مستاجران نکردند و فقط درباره نجات دهندگان ملاکان بزرگ اظهار نظر می کنند.

وجود صندوق های سرمایه گذاری، صندوق املاک و مستغلات مسکن و اوراق رهن ثانویه هر یک به تنهایی می تواند به تقویت برابری عرضه و تقاضا در این بخش کمک کند و این در شرایطی است که بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر همراه شوند.

حال این بازار اقتصادی که گفته میشود 30 درصد سهم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده منتظر اتفاقات خوب است تا نه تنها این بازار را با رونق معاملات همراه کند بلکه حرکت به سمت ثبات قیمت ها و راضی بودن خریداران و فروشندگان را نیز در بر داشته باشد.
 


سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن