تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814975096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش جدید محققان آلمانی: استخراج خاویار بدون مرگ ماهی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روش جدید محققان آلمانی: استخراج خاویار بدون مرگ ماهی تهران - ایرنا - محققان آلمانی با استفاده از شیوه جدیدی در یک مرکز پرورش ماهی در شهر لوکستت آلمان توانستند استخراج خاویار از شکم ماهی را بدون مرگ ماهیان خاویاری انجام دهند. پیش از این ، این اقدام سبب مرگ این گونه مهم آبزی می شد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا از منابع خبری ، علاقه انسان به خاویار، ماهی اوزون برون را تا مرز انقراض پیش برده است.
اما شاید اگر شیوه های یک دانشمند آلمانی را موثر باشد و جا بیافتد، سرنوشت این ماهی کهن که خاویار استحصالی از بدنش در دنیا طرفدار زیادی دارد، عوض شود.
آنگلا کولر به شبکه ملی رادیو ان پی آر آمریکا گفته است که طی 9 سال تحقیق یک سیستم جدید تولید خاویار طراحی کرده که امید می رود تقاضا برای خاویار بازار سیاه را کم کند.
شیوه تازه که در یک مرکز پرورش ماهی در شهر لوکستت آلمان اجرا می شود شامل بررسی تخم ماهی با اولتراسوند است. اگر تخم رسیده باشد، یک پروتئین خاص برای چند بار در روز به بدن ماهی تزریق می شود و بعد تخم آن استخراج می شود.
به گفته خانم کولر این پروتئین باعث حالت زایمان و آزاد شدن تخم ها از یک کیسه در شکم ماهی می شود. در این مرحله تخم خاویار با مالیدن شکم به آرامی، خارج می شود.
به این ترتیب به جای کشتن ماهی و پایان روند تخم ریزی، می شود هر 15 ماه یک بار از آن خاویار گرفت. ماهی خاویار چندین دهه زندگی می کند.
بعضی این شیوه را از شیوه موسوم به سزارین بهتر که با ایجاد بریدگی در شکم ماهی به دست می آید بهتر می دانند.
در شیوه تازه تخم خاویار بدون ماده شیمیایی تولید می شود درحالی که در شیوه سزارین ماهی در معرض خطر عفونت مهلک قرار می گیرد و تخمدان آن می تواند آسیب ببیند که تولید تخم آن در آینده را کم می کند.
خانم کولر می گوید که شیوه او تولید خاویار را مقرون به صرفه تر می کند.
او می گوید معنی ندارد ماهی ای را که هفت یا هشت سال طول می کشد تا به بلوغ برسد، بردارید، و وقتی برای اولین بار تخم می دهد آن را بکشید.
وی پیش بینی می کند که اگر این شیوه محبوبیت پیدا کند روزی خواهد رسید که نیاز به تولید غیرقانونی خاویار با شکار اوزون برون وحشی را کاهش خواهد داد.
علمی (2)**1354**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن