تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820959566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال 93 با توجه به نامگذاری آن سال مهمی برای اقتصاد و فرهنگ کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سال 93 با توجه به نامگذاری آن سال مهمی برای اقتصاد و فرهنگ کشور است تهران بزرگ-ایرنا -استاندارتهران گفت: سال 93 از زوایای مختلف سال بسیار مهمی برای کشوراست و بر همین اساس هم مقام معظم رهبری امسال را بنام فرهنگ و اقتصاد نام گذاری کردند و در ادامه نیزعزم ملی و مدیریت جهادی را به آن افزودند که نشان دهنده نگاه دقیق و وسیع و کاربردی معظم له است.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری تهران ˈسید حسین هاشمیˈ در دیدار نوروزی با مدیران اجرایی استان ضمن اشاره به شعار سال افزود: دلایل این نامگذاری طبییعی است چرا که به نظرمن سال 93 را مقام معظم رهبری به دلیل توجه به بحث اقتصاد مقاومتی که در سال 92 ابلاغ شد، نامگذاری فرمودند.
وی با بیان این مطلب که آینده ما و فرزندان ما بستگی به حرکت امروزمان دارد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی به خودمان متکی باشیم و آنچه در توان اقتصاد داخل و بالقوه است را اجرایی کنیم .
هاشمی افزود: به اندازه کافی منابع طبیعی و انسانی از قبیل نیروی انسانی قوی و علمی، منابع روزمینی و معادن زیرزمینی و منابع ژئوپولوتیک در کشورمان وجود دارد که در بین کشورهای شرق و غرب این نعمتها بی نظیر است و اکنون بستگی به ما دارد که چگونه از این منابع طبیعی استفاده بریم.
استاندار تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به خوبی اشاره کردند که منظور از اقتصاد مقاومتی این نیست که ما ارتباطمان را با دنیا قطع کنیم اما آنچه را که ما نیاز داریم از خارج دریافت خواهیم کرد، نه آنکه چیزی را آنها در اختیار ما قرار دهند و هرگاه اراده کنند پس بگیرند، ما تشخیص می دهیم چه چیزی را و از کجا بخواهیم آن هم برای تکمیل زنجیره کارخودمان و طبیعتا به اختیار خودمان تصمیم خواهیم گرفت.
وی افزود: شرایط امروز و مدیریت دولت یک امر بسیار مهم و سنگینی است، از طرفی با کشورهای 5+1 در مذاکرات بسیار حساسی قرار داریم و البته روند مثبتی برای آینده کشور مشاهده می کنیم، اما اگر بین خود و خدای خود یک قضاوت راحت و بدون نگاه جناحی انجام دهیم در این هفت ماه و نیم که از عمر دولت می گذرد خیلی از امور به روال عادی برگشته و کسانی که با الفبای اقتصاد آشنایی دارند شهادت می دهند که کاهش تورم چه پیچیدگی هایی دارد و چطور می شود که تورم متوقف یا کاهش می یابد و البته جز با عنایت خداوند و همکاری مردم این موفقیتها غیر ممکن بود.
هاشمی ادامه داد: امروز مردم امید و اعتماد پیدا کرده اند و در شرایطی که اعتماد باشد خداوند نیز کمک می کند تا کارها انجام شود چنانکه شاهدیم نرخ ارز ثبات پیدا کرده تا جامعه با ثبات نرخ ارز و کاهش نوسان به سمت یک آرامش اقتصادی حرکت کند و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت بالای نیروی انسانی برای دستیابی به اهداف بالاتر به درستی استفاده کنیم.
استاندار تهران افزود: برای مدیران اجرایی سخت است که در ارزیابی ها، کارمفید ادارات را یک یا دوساعت می دانند، چرا که حضرت علی (ع) می فرمایند که اگر یک روز انسان با روز دیگرش یکسان باشد خسران کرده و این اعتقاد ماست که امروزمان از دیروزمان بهتر باشد، بهره وری 1یا 2 ساعت بسیار پایین است و باید تلاش کنیم که به حداکثر بهره وری برسیم در این صورت به مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری اشاره می کنند، نزدیک خواهیم شد.
هاشمی ادامه داد: مدیریت جهادی یعنی وظیفه خودمان را درست انجام دهیم، وظیفه مان را به معنی واقعی کلمه هم به عنوان مدیر و هم به عنوان مجموعه ای از انسانها خوب انجام دهیم و از دستگاههای اجرایی این انتظار را دارم که تفویض اختیار را برای بهره وری بالاتر به عنوان یک محور قرار دهند و از آن نترسند.
وی ادامه داد: مدیر باید قدرت نظارت و هدایت داشته باشد، تلاش کنیم که بروکراسی را کمتر و اقتصاد مقاوتی که جز با حضور مردم امکان پذیر نیست را مورد توجه قرار دهیم.
استاندار تهران با بیان این مطلب که رهبری در اوایل انقلاب این جمله را خیلی مطرح می کردند که این چه جهلی در کشور نسبت به بخش خصوصی است، افزود: در اوایل انقلاب صد درصد اقتصاد کشور دولتی بود و وقتی اصل 44 را ابلاغ کرند، که بسیار قانون کارآمدی بود، اگر درست انجام می شد یقینا انقلاب اقتصادی در کشور رخ می داد.
وی گفت: ایشان وقتی اقتصاد مقاوتی را توضیح می دهند و زمانبندی می خواهند و نقش مردم را محور قرار می دهند بسیار حکیمانه است چرا که هرجا مردم هستند ما موفق و هرجا مردم نیستند ما ناموفق هستیم.
هاشمی با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی باید عملی شود، افزود: طومار نوشتن کاری را پیش نمی برد مقام معظم رهبری هم اشاره کردند که باید عملا پایبند باشید البته استان تهران هم در این زمینه پیشتاز است و یقین دارم با عملکردی که از همکارانم در این شش ماه شاهد بودیم امکان عملی شدن این بحث وجود دارد و امیدوارم در پایان سال 93 که عملکرد خود را ارزیابی می کنیم مورد رضایت خداوند و مقام معظم رهبری و خودمان باشد.
وی گفت: امسال یک سازمان سرمایه گذاری را در استان با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی ایجاد خواهیم کرد که تمام دستگاهای اجرایی در آن عضویت دارند و با شروع به کار این سازمان، سرمایه گذار برای انجام یک پروژه سرگردان نمی شود چرا که باید به کسی که کار آفرین است و به دنبال دلالی و واسطه گری نیست و به دنبال سودهای کاذب نیست، کمک کنیم.
استاندار تهران با بیان این مطلب که نوروز امسال نیروی انتظامی انصافا خیلی خوب عمل کرد که بنده رسما از آنها تشکر کردم، اظهار کرد: استان تهران پیشانی نظام است و باید شما پیشانی نظام را شفاف بدون خط خوردگی نگه دارید وظیفه شرعی و قانونی ما و شماست و امیدوارم با حرکتی که شروع شده و امیدی که در مردم به وجود آمده با عملکرد خوب شما مدیران این امید افزون شود.
هاشمی با اشاره به این مطلب که انصافا نوروز خوبی را پشت سر گذاشتیم وجا دارد از کسانی که در بخش های مخلتف ستاد نوروزی انجام وظیفه کردند تشکر کنم، گفت: این حرکت خوب منجر شد که رئیس جمهور هم در جلسه رسمی ابراز رضایت کردند و من هم تشکر می کنم که با همدلی و همکاری با هم نوروز خوبی را پشت سر گذاشتیم و مردم راضی بودند و آرامش خوبی را در سطح شهر و جاده ها شاهد بودیم و کاهش تصادفات و کشته ها و کنترل قیمتها انصافا ارزشمند بود، چون وقتی تهران کنترل شود، کل کشور کنترل می شود.
تهرام/9977/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن