تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814702652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انسداد چاه های غیرمجاز ادامه خواهد یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انسداد چاه های غیرمجاز ادامه خواهد یافت تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی، گفت: روند انسداد چاه های غیر مجاز برابر حکم قضایی هیچگاه متوقف نشده و ادامه خواهد یافت.


ستار محمودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص وضعیت آب های زیر زمینی، افزود: هم اکنون از 609 دشت کشور 294 دشت با کاهش منابع آب زیرزمینی روبرو هستند.
وی با اشاره به اینکه هنوز بیش از 100 هزار حلقه چاه غیرمجاز ثبت نام نشده وجود دارد، ادامه داد: وزارت نیرو در جهت برخورد با مشکل برداشت آب های زیرزمینی از چاه های غیرمجاز با دو مشکل اضافه برداشت از چاههای مجاز و برداشت از چاههای غیرمجاز مواجه است.
قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت: برای جلوگیری از برداشت از چاههای غیرمجاز، از ارگان های ذیربط حکم قانونی دریافت کرده و نسبت به انسداد آن اقدام می کنیم.
محمودی گفت: از آنجا که جلوگیری از برداشت از چاههای غیرمجاز به معیشت مردم و کشاورزان خسارت خواهد زد و حل آن رسیدگی به این موضوع را کند کرده، سایر دستگاهها باید برای حل آن به کمک وزارت نیرو بیایند.
وی افزود: با توجه به همه تلاشهایی که از سوی مسئولان و دستگاه ها برای کنترل مصرف آب صورت می گیرد، خود افراد مهمترین ابزارهایی هستند که باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.
قائم مقام وزارت نیرو با بیان اینکه این موضوع باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: از مردم انتظار داریم در میزان مصرف آب و برق دقت کرده و همکاری را داشته باشند تا این ثروت ملی بطور بهینه مورد استفاده قرار گیرد.
محمودی در خصوص وضعیت منابع آبی کشور نیز گفت: براساس آمارهای منتشر شده میزان بارندگی ها در 24 استان کشور حاکی از بروز وضعیت بحران کم آبی و هشدار در این استان ها است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی ها، جریان های سطحی و رواناب ها در سال آبی جاری و در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته، افزود: کاهش 21 درصدی بارندگی نسبت به درازمدت و 41 درصدی روانآب ها نشانگر وضعیت نامناسب آب در کشور است.
قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد: از سوی دیگر پراکندگی بارندگی ها در کشور موجب بروز تنش های آبی شده هرچند امیدواریم در ماه های آتی شاهد افزایش بارندگی ها باشیم تا وضعیت منابع آبی کشور متعادل شود.
اقتصام(4)1053**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن