تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816407347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنون! خودمان با زبان خوش می‌میریم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ممنون! خودمان با زبان خوش می‌میریم
کد خبر: ۳۹۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶ - 06 April 2014


آیدین سیارسریع، برخی مرگ و میرها در کشور را دست‌مایه مطلب طنز خود در شماره امروز روزنامه قانون قرار داده است.

سیارسریع می‌نویسد: «من نیم ساعت نشستم فکر کردم (البته برای خودم هم عجیب بود) و به این نتیجه رسیدم هر کس می خواهد مردم کشور ما را به هر نحوی به قتل برساند، خیلی احمق است. حتی قاتلان عزیز داخل کشور که می‌خواهند به هر دلیلی شخص هموطن خودشان را بکشند هم خیلی احمقند. طرف می‌زند به سرش، یک لحظه خون به مغزش نمی‌رسد، می‌رود با هزینه بالا آن هم به طور غیرقانونی اسلحه تهیه می‌کند، نقشه می‌چیند که من کی بزنم طرف را ناکار کنم. بعد با هزار بدبختی نقشه را پیاده می‌کند و در آخر یک تیر توی مغز طرف خالی می‌کند و بعد از یکی دو سال هم اعدام می‌شود می‌رود پی کارش! خب عزیز من! یک سال، دو سال دندان روی جگر می‌گذاشتی، طرف خودش می‌مرد دیگر! حالا یا بر اثر سرطان، یا تصادفات جاده‌ای، یا سکته قلبی. حالا گیریم هیچکدام از اینها اثر نکرد، عدم استقرار مستحکم را که خدا از آدم نگرفته. می‌رفت لب پنجره می‌افتاد پایین و خلاص، انالله و انا الیه راجعون.

حالا فهمیدید چرا کشتن ما ایرانی‌جماعت کار بیخود و بیهوده‌ای است؟ چون ما خودمان داریم با زبان خوش می‌میریم. نیازی هم به خشونت نداریم. می‌رویم سر کار می‌میریم، می‌رویم مترو می‌میریم، می‌رویم مسافرت می‌میریم، چهارشنبه‌سوری می‌شود می‌میریم، عید می‌شود می‌میریم، عزا می‌شود می‌میریم، جدیدا به درجه‌ای از بی‌اعتنایی به دنیا رسیده‌ایم که توی صف سبد کالا هم می‌میریم و این خود دستاورد بزرگی است!

البته جا دارد از عوامل طبیعی هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم که ما را در این راه تنها نمی‌گذارند. یکی از مرگ‌های تمیزی که معمولا گریبان ما ایرانی‌ها را می‌گیرد، مرگی است که ما هیچ دخالتی در آن نداریم. یعنی یک وقتی می‌بینید شما به قوانین احترام می‌گذارید، مسائل ایمنی را رعایت می‌کنید، حتی پانصد تومان هم می‌اندازید صندوق صدقات ولی باز می‌میرید! مثل همین اتفاقی که پانزدهم فروردین در جاده کرج - چالوس افتاد و یکی از هموطنان در حالی که سوار بر ماشین خود بود بر اثر ریزش کوه جان خود را از دست داد! به همین راحتی. باز به نظرم باید نیمه پر لیوان را نگاه کرد. همین که صبر نکردند تا افسر بیاید که مشخص کند مقصر کوه بوده یا راننده به نظرم گام بلندی است در راستای حفظ جان شهروندان. ولی باور کنید اگر الان از مسئولان بپرسیم قضیه چی بوده؟ می‌گویند مقصر راننده بوده، چون توی ماشین با صدای بلند «جونی جونُم بیا دردت به جونُم» گذاشته، کوه هم نتونسته خودش رو کنترل کنه، با دستای بندری و تن لرزون اومده وسط، حالا از شانس بد راننده اینجا «وسط» جاده بوده. حالا بماند که دو سه تا مسئول دیگر هم اظهار می‌دارند که مشیت الهی بوده و این حرف‌ها.

به هرحال من جا دارد در پایان مطلب خطاب به قاتلان محترم داخلی، تروریست‌های منطقه‌ای و جنگ‌طلبان ملعون سراسر جهان بگویم که ما را یک وقت بکشید به شما می‌خندند! نکنید این کار را. ما خودمان امروز و فردا دیگر رفع زحمت می‌کنیم.»












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن