تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798577138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه باید هنگام تهیه وسایل بازی برای فرزندان خود بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
آنچه باید هنگام تهیه وسایل بازی برای فرزندان خود بدانید
اسباب بازی باید به لحاظ فیزیکی به گونه‏ای ساخته شده باشد که به راحتی در دستان کودک جای بگیرد تا بتواند آزادانه با آن بازی کند در ازای این کار احساس لذت و رضایت کند. به گزارش نامه نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، کودکی دنیای رنگارنگ بازی‌های شاد و مهم‌تر از آن اسباب بازی‌های کوچک و بزرگ است. از عروسک‌های آواز خوان گرفته تا ماشین‌های باتری‌دار و کوکی که همه و همه برای من و تو یادآور روزهای خوش گذشته هستند و برای بچه‌های امروز شادی آفرین. 


البته باید گفت دنیای اسباب بازی‌های ما کمی با جهان پر از توپ، ماشین، آدم آهنی، قطار و ... امروزی متفاوت بود. آن روزها دنیای بازی ما خلاصه می‌شد در چند عروسک، ظرف‌های پلاستیکی و سماور کوچک دخترانه شاید هم تیله‌ها و ماشین‌های پسرانه که تکمیل کننده لی‌لی‌‌هایمان و فوتبال دم عصر در کوچه محل زندگی‌مان بود.


این در حالی است که این روزها بعضی از ما هنوز هم چند تایی از تیله‌ها، ماشین‌ها و عروسک‌هایمان را در گوشه دنج کمد یا ویترین کنار اتاق نگه داشته‌ایم. تا روزهایی که دلتنگ واژه‌ای به نام کودکی می‌شویم سری به آنها بزنیم. حسن آن روزها حداقل این بود که خرید اسباب بازی چندان هم دشوار و پیچیده نبود و پدرها و مادرها هر بار مجبور نبودند پشت پیشخوان مغازه بایستند و کلی این پا و آن پا کنند تا تصمیم بگیرند. 


امروزه طراحان و کارشناسان زیادی در سراسر جهان درباره نوع، جنس و طرح اسباب‌ بازی‌ها تحقیق می‌کنند تا بهترین وسایل برای بازی کودکان طراحی و ساخته شود. حاصل این تحقیقات بایدها و نبایدهایی است که والدین باید هنگام خرید اسباب بازی برای فرزندانشان از آنها اطلاع داشته باشند. اما امروزه مهم‌ترین نکته ای که در خرید یک وسیله بازی باید به آن توجه کرد ویژگی‌هایی است که اسباب ‏بازی مورد نظر باید داشته باشد.


وسیله ای که برای دختر یا پسر خود تهیه می‌کنید باید نزدیک به واقعیت باشد تا کودک بتواند قوه خلاقیت و تخیلش را در جهت کسب مهارت‌های مورد نیاز برای آینده تقویت کند. به طور مثال پازل‌ها و سایر بازی‌هایی که درست کردن آنها نیاز به هماهنگی میان اعضای مختلف بدن از جمله دست و چشم دارد، یا خمیر بازی که موجب ورزیده شدن دستان کودک می‌شود ضمن اینکه وی اجسامی را که در واقعیت وجود دارند یا در تخیل فرد شکل گرفته اند می‌تواند بسازد و به آن عینیت بخشد که این موضوع وی را در روبه‌رو شدن با دنیای واقعی یاری می‌کند. فراموش نکنید خرید درست یک اسباب ‏بازی می‌تواند موجب گسترش و تقویت قوه تخیل کودک شود و تمایل او را به کشف رازهای دنیای اطراف افزایش دهد. 


توجه داشته باشد وسیله بازی که برای کودک یا فرزندان هر یک از بستگان و دوستان خود خریداری می‌کنید با جنس، علاقه و ذوق کودک همخوانی داشته باشد. البته این توصیه را این‌گونه تعبیر نکنید که باید فقط برای دختران عروسک و برای پسرها ماشین و تفنگ خرید. بنابراین اگر پدر و مادر متوجه شوند برای نمونه دختر آنان علاقه‌مند به بازی با تفنگ و ماشین است یا پسرشان ترجیح می‌دهد عروسک داشته باشد، نباید با آنان برخورد کنند و بهتر است به کودک خود اجازه انتخاب دهند. نگران تأثیرگذاری این وسایل هم روی رفتار کودک خود نباشید زیرا به‌طور طبیعی وقتی آنان 7 یا 8 ساله شوند به تدریج دنبال بازی‌هایی می‌روند که با انتظارات جامعه همخوانی داشته باشد.


موضوع دیگری که توجه به آن ضرورت دارد اندازه و کیفیت وسیله‌ای است که قصد خریداری از آن را دارید به طور مثال اسباب‏ بازی باید با سن و قد و قواره کودک متناسب باشد تا وی بتواند به راحتی با آن بازی یا آن را جابه‌جا کند.


به‌کارگیری حواس پنج‌گانه و تقویت آنها نیز نکته‌ای است که نباید آن را از نظر دور داشت زیرا به گفته روان‌شناسان اسباب ‏بازی هر قدر که بتواند حواس بیشتری از کودک را به کار گیرد بازی با آن لذت بیشتری برای وی خواهد داشت، ضمن اینکه بستر مناسبی برای تقویت حواس وی فراهم می‌آورد. توجه داشته باشید که کودکان با لمس، دیدن و شنیدن همزمان هیجان بیشتری را تجربه خواهند کرد. بازی با یک عروسک که دارای صوت است یا هلیکوپتری که حرکت می‌کند و شبیه به نمونه واقعی عمل می‌کند بیشتر برای فرزند شما جالب است.


یادتان باشد اسباب ‏بازی‏هایی مناسب هستند که کودک بتواند از ذهن خود برای بازی یا تکمیل آنها استفاده کند و همزمان سایر مهارت‌ها مانند خم کردن، چرخاندن، اتصال و ...را بیاموزد، همچنین رنگ‏آمیزی یا علامت گذاری هم می‌تواند قوه خلاقیت کودک شما را تقویت کند، بنابراین اسباب‏ بازی‌هایی که چنین کارکردی دارند می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. وسیله بازی باید نه آنقدر پیچیده باشد که کودک قادر به بازی با آن نباشد و نه آنقدر ساده و آسان که علاقه کودک را از بین ببرد و او را خسته کند. 


اسباب ‏بازی‏هایی که خریداری می‌کنید باید محکم و با‌دوام بوده و کیفیت بالایی داشته باشد تا هنگام بازی ترک بر ندارد، نشکند و به کودک آسیب نرسانند. از نظر ظاهری نیز یادتان باشد وسایلی که برای کودک خود تهیه می‌کنید جذاب و زیبا باشند تا هم برای آنان جذابیت داشته باشند و هم موجب آشنا شدن فرزندانتان با اصول طراحی شوند، تنوع و قابلیت تغییر داشته باشند و در فعالیت‌های آموزشی گوناگون مورد استفاده قرار گیرند.


یادتان باشد وسیله‌ای که برای بازی فرزندان خود انتخاب کرده‌اید باید با ارزش‌ها و معیارهای جامعه‏‌ای که در آن زندگی می‌کنید، همخوانی باشد. چنین وسیله‏ای سبب می‏شود دختر یا پسر شما از همان روزهای کودکی در جریان نخستین تجربه‏‌های زندگی خود، بسیاری از ارزش‏ها و هنجارهای جامعه را شناخته و از عرف و رفتارهای صحیح نیز مطلع شود. 


اسباب بازی باید به لحاظ فیزیکی به گونه‏ای ساخته شده باشد که به راحتی در دستان کودک جای بگیرد تا بتواند آزادانه با آن بازی کند در ازای این کار احساس لذت و رضایت کند. 


بنا بر آنچه که گفته شد اسباب ‏بازی که شما به عنوان پدر، مادر یا یکی از بستگان و آشنایان کودک برای فرزندتان خریداری می‌کنید باید ضمن تقویت ذهن، او را به سوی ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های خود همچنین خلاقیت و نوآوری سوق دهد. این موارد مهم‌ترین نکاتی هستند که هنگام ایستادن در پشت ویترین مغازه اسباب بازی فروشی و پیش از قدم نهادن در آن باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید.




1393/1/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن