تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزشی کوچک ، تهدیدی بزرگ؛ شعار روز بهداشت جهانی 2014


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزشی کوچک ، تهدیدی بزرگ؛ شعار روز بهداشت جهانی 2014 تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر بهداشت ومدیریت بیماریهای دامی گفت: با توجه به نقش موجودات کوچک همچون مگس ها ، پشه ها ، کنه ها و حلزون های آب شیرین در ایجاد ضایعات و خسارات اقتصادی، روز بهداشت جهانی سال 2014 با شعار «گزشی کوچک، تهدیدی بزرگ »اعلام شد.


به گزارش سازمان دامپزشکی کشور، عبدالامیر رضایی افزود: این حشرات قادرند برخی از بیماریهای دامی را از دام به دام یا انسان و از منطقه ای به منطقه ای دیگر منتقل کنند.
وی ادامه داد: این موجودات می توانند با تکثیر و تزاید تصاعدی در فصول مناسب سال به ویژه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و در مناطقی که دسترسی به آب تازه مشکل بوده و سیستم های بهداشتی مناسب وجود ندارد سلامتی دام ها را در محیط نگهداری آن ها و یا در مراتع به مخاطره انداخته و در صورت عدم پیشگیری ، توانایی از بین بردن ذخایر ژنتیکی در دامهای اهلی و حیات وحش را نیز دارا باشند.
وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به اینکه رابطه بین محیط روستایی و فعالیت های دامداری نزدیک تر شده، ارتباط بین حیوانات و انسانها در حال تغییر است، ضرورت دارد در راستای کاهش اصولی جمعیت ناقلین و وقوع بیماریهای دامی منتقله از طریق آنها و تامین بهداشت دامی و بهداشت عمومی تلاش پیگیر، مستمر و هدفمند صورت گرفته و اقدامات لازم در امر پایش و مراقبت از آنها بعمل آید.
وی افزود: توسعه تجارت منطقه ای و جهانی، گسترش حمل و نقل و جابجایی انسان و دام در جهان، چالش های محیطی متشکل از تغییرات آب و هوایی، گسترش شهرسازی و دیگر عوامل دخیل روی انتقال بیماری های منتقله توسط ناقلین در کشور های پاک و آلوده تاثیر گذاشته و در برخی موارد موجب بروز بیماریهای ناشناخته، نوپدید و بازپدید می شود.
وی گفت: بدیهی است که طی سالهای اخیر با تقویت سیستم مراقبت از بیماریهای دامی و انجام عملیات واکنش سریع و بهره گیری از آزمایشگاههای مجهز دامپزشکی و دیگر موسسات علمی و تحقیقاتی، برقراری اقدامات قرنطینه ایی همچنین تشکیل کمیته های راهبردی علمی و اجرایی در سطح سازمان دامپزشکی میزان بروز و تلفات برخی از بیمارهای عفونی واگیردار و غیرواگیردار و انگلی منتقله از ناقلین بطور چشمگیری تقلیل یافته که از این طریق ضمن کاهش خسارات اقتصادی و ارتقا امنیت غذایی شیوع و بروز برخی از بیماریهای زئونوز نیز به حداقل رسیده است که از آن جمله می توان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) اشاره کرد .
رضایی تصریح کرد: هم اکنون سازمان دامپزشکی کشور با شناخت و توسعه مبارزه منطقی، علمی و با رعایت اصل حفظ شرایط زیست محیطی علیه بیماریهای منتقله توسط ناقلین کوچک VECTOR-BORNE DISEASES به صورت بیولوژیکی یا شیمیایی برنامه ریزی دارد و در نظر دارد این برنامه ها را برای سال های آینده نیز توسعه دهد.
اقتصام(1)9186 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن