تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمدی‌مقدم: 30درصد سوانح جاده‌ای نوروز برای پراید است/ اختلاف ۱۵میلیونی قیمت هرویین در غرب و شرق ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


احمدی‌مقدم: 30درصد سوانح جاده‌ای نوروز برای پراید است/ اختلاف ۱۵میلیونی قیمت هرویین در غرب و شرق ایران جامعه > پلیس - فرمانده نیروی انتظامی در نشست خبری خود در مورد تصادفات رانندگی،سرقتها، کشف مواد مخدر و آزادی مرزبانان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست خبری خود با رسانه ها در سال 93، گفت: اطلاعاتی که ما ارائه می دهیم باید با توجه به ملاحظات امنیتی و بر اساس داده های قطعی باشد برای همین اظهارنظر درباره وضعیت مرزبانان باید سنجیده باشد زیرا اظهارنظر زودهنگام درباره مرزبانان موضوع را پیچیده تر می‌کند.
او گفت: هر زمانی که مرزبانانمان وارد خاک جمهوری اسلامی شدند آن موقع می توانیم اظهارنظر رسمی کنیم و فرآیند کار را شرح دهیم.
احمدی مقدم گفت: من نمی دانم چرا اینقدر بحث مرخصی یا معافیت مرزبان ها برای خبرنگاران مهم شده است . ما قانون داریم و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مدت اسارت امتیازاتی برای افراد به همراه دارد که محاسبه می شود اصولا نمی توانیم قول هایی دهیم که خلاف مقررات باشد.
او در مورد برخی اخبار مربوط به ارایه امان‌نامه به جیش‌العدل، گفت: وارد جزئیات نشوید چرا که برخی سئوال‌ها مساله را پیچیده‌تر می‌کند؛ اما امان‌نامه مقررات خود را دارد و قواعد آن نیز مربوط به سال‌های دور است و این مسئله بر عهده قوه قضاییه است.
تصادفات نوروزی
او درباره عملکرد پلیس در سال 92 و همچنین طرح نوروی گفت: امسال نسبت به 20 روز سال گذشته ، تصادف 4.3 درصد کاهش داشته است.
احمدی مقدم ادامه داد: این در حالی است که در موضوع کشته‌های سر صحنه تصادفات هم با کاهش 15.7 درصدی روبرو بودیم که آماری خوبی برای ما محسوب می‌شود.
او درباره تعداد فوت شدگان در 20 روز اجرای طرح نوروزی گفت: 512 نفر از ایرانیها در تصادفات کشته شدند ، این در حالی است که مجروحین 9170 نفر بودند که 2.7 درصد کاهش یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره میزان ترددهای جاده‌ای گفت: ما امسال شاهد 9.6 درصد افزایش ترددها در جاده‌ها بودیم که در این میان مصرف بنزین نیز 4.5 درصد افزایش داشته است.
او در مورد اینکه خودروی پراید پرخطرترین خودرو است، گفت: فکر نمی‌کنم مردم علاقه مفردی به پراید داشته باشند اما نیاز و مشکلات اقتصادی سبب می‌شود که از این خودرو استفاده کنند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه 27 تا 30 درصد سوانح مربوط به پراید بوده است، گفت: علاوه بر اینکه خودروساز باید نسبت به افزایش کیفیت خودرو اقدام کند، مردم نیز باید توجه کنند که برای تامین ایمنی خود، هزینه بیشتری را صرف کرده و یا اگر پول ندارند حداقل احتیاط را چاشنی رانندگی خود کنند.
رشد سرقت
او با بیان اینکه در نوروز امسال سرقت خودرو 12 درصد رشد داشته است، گفت: سرقت‌های خرد نیز سه درصد افزایش یافت اما کیف‌قاپی 15 درصد، سرقت مسلحانه 13 درصد، سرقت به عنف 18 درصد و تصادفات 4.3 درصد کاهش یافته است. او ادامه داد: سال 92 اگرچه سرقت در شش ماه اول کمی رشد داشت اما در نیمه دوم سال کنترل شد. احمدی مقدم با بیان اینکه  کشف سرقت پارسال حدود 63 درصد بود اما در قتل رشدی نداشتیم گفت: استان سیستان و بلوچستان با 221 مورد قتل، خوزستان با 174 مورد، تهران بزرگ با 163 مورد و فارس و خراسان رضوی به ترتیب با 156 و 113 فقره قتل در رتبه‌های اول تا پنجم آمار قتل قرار دارند.
اقدامات پلیس در سال گذشته
او همچنین در تشریح اقدامات سال ۹۲ ناجا گفت: در سال 92 نیروی انتظامی 500 تن مواد مخدر کشف کرد که 14 درصد افزایش نسبت به سال 91 داشته است.
او ادامه داد: در نوروز سرقت خودرو 12درصد و سرقت خرد 3 درصد رشد داشته است، این در حالی است که سرقت مسلحانه 13 درصد، سرقت به عنف 18 درصد و کیف قاپی 15 درصد کاهش داشته است. در این ایام سرقت بانک نداشته ایم اما میزان کل سرقت ها در نوروز امسال نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته است.
احمدی‌مقدم گفت: شماره‌گذاری خودروی جدید در سال 92، 13 درصد کاهش داشته اما شاهد افزایش 49 درصدی شماره‌گذاری خودروی خارجی بوده‌ایم و این در حالیست که اسقاط خودرو 52 درصد کاهش یافته است و صدور گواهینامه در سال 92، 20 درصد کاهش داشته است اما صدور برگه جریمه 10 درصد افزایش داشته است.
رشد مسافرت به خارج از کشور
رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه در نوروز امسال 670 هزار ایرانی به خارج از کشور سفر کردند، افزود: سفرهای ایرانیان به خارج از کشور در نوروز امسال 35 درصد افزایش یافته است. بر اساس آمارها 180 هزار نفر به عتبات، 100 هزار نفر به سفر عمره و 490 هزار نیز به سفرهای تفریحی رفتند که بیشترین سفرها به امارات، ترکیه، اقلیم کردستان و ارمنستان بود، این در حالی است که در سال گذشته 7.2میلیون ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که نسبت به سال 91، 12.5 درصد رشد نشان می دهد. این در حالی است که ورود افراد خارجی به کشور با 21 درصد به 4.6 میلیون نفر رسید. احمدی‌مقدم با اشاره به افزایش پنج درصدی مصرف سوخت در کشور، خاطر نشان کرد: در ایام نوروز گرچه برخی معتقد بودند که سفر کاهش یافته اما آمارها حاکی از افزایش آن است. البته موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که امسال نسبت به سال گذشته توزیع سفر از سوی ایرانیان بهتر انجام شد. او گفت: دو مقصد عتبات و عمره به ترتیب با سفر 180 هزار تن با 90 درصد افزایش و 100 هزار تن با 87 درصد افزایش در صدر مقاصد سفرهای نوروزی ایرانیان بوده است و پس از آن نیز سفرهای سیاحتی به مقاصد امارات، ترکیه، ارمنستان، اقلیم کردستان و ... در صدر سفرها بوده است. فرمانده ناجا از افزایش 9.6 درصدی تردد در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: البته نمی‌توان از عنوان سفر برای توصیف این ترددها استفاده کرد چرا که ممکن است در برخی از موارد، اقامتی صورت نگرفته و تنها در حد همان تردد بوده باشد. 47232



یکشنبه 17 فروردین 1393 - 13:06:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن