تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799629670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ناتمام ماندن تونل امير کبير تا کندي در توسعه مترو تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۳ (۱۲:۲۳ب.ظ)
قول هاي عملي نشده آقاي شهردار در سال 92؛ از ناتمام ماندن تونل امير کبير تا کندي در توسعه مترو تهران با وجود اتمام بسياري از پروژه هاي شهري در سال 92 و ساخت 48 کيلومتر بزرگراه، 2 کيلومتر تونل و 59 دستگاه پل و تقاطع غير همسطح در پايتخت، همچنان پروژه هايي هستند که با وجود قول هاي شهردار تهران براي اتمام آن در سال 92، نيمه تمام باقي مانده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، همواره موانع مالي و اداري مختلفي در مسير اجرايي شدن پروژه‌هاي شهري قرار داشته و همين مسئله سبب شده در پاره اي از مواقع مسوولان نتوانند به قول هايي که مي دهند جامه عمل بپوشانند در مقابل مردم نيز توقع دارند، زماني که مسوولي قولي را مي دهد در زمان اعلام شده آن را عملياتي کند.
در سال هاي اخير نصب روز شمار در کنار پروژه هاي شهري که در حال احداث است مرسوم شده اما گاهي شاهد هستيم که اين روز شمار ها يا از کار افتاده اند و يا به روي عددي خاص متوقف شده و تا مدت ها ثابت مانده اند.
در شرايطي که موضوع توجه نکردن دولت نهم و دهم به موضوع حمل و نقل عمومي تهران، خدمت‌رساني به شهروندان را وارد بحران جديدي کرده بود مسوولان شهرداري نيز نتوانستند در سال 92 به وعده هاي خود مبني بر توسعه خطوط مترو عمل کنند.
بدهي‌هاي معوقه دولت به شهرداري تهران در حوزه‌هاي مختلف حمل و نقل عمومي و خصوصاً مترو سبب شده مديران شهرداري تهران نتوانند در امر توسعه خطوط مترو عملکرد قابل قبولي داشته باشند.
در افق پيش بيني شده براي شهر تهران، مقرر شده سهم مترو از مسافرت هاي داخل شهري 30 درصد باشد اما اکنون تنها 11 درصد از مسافرت هاي داخلي شهروندان با مترو انجام مي شود.
شهردار تهران در سال هاي ابتدايي مديريت خود، قول ساخت ساليانه 15 کيلومتر مترو را داده بود اما هم اکنون شاهد هستيم که طي 8 سال گذشته ميانگين ساخت خطوط مترو در شهر تهران 7 کيلومتر بوده است.
در تمام دفاعياتي که مسوولان دولتي حول محور حمل و نقل عمومي درون شهري مطرح مي کنند به اين موضوع تاکيد مي شود که بايد براي توسعه حمل و نقل عمومي، به کلانشهر کمک شود اما با اين وجود با نگاهي به آمار و ارقام کمک دولت به شهرداري ها و به خصوص شهرداري تهران در حوزه حمل و نقل عمومي زواياي ديگري از ماجرا مشهود مي شود.
دولت در سال 85 و در اولين سالي که مديريت فعلي شهرداري به طور کامل امور تهران را بر عهده داشت، در حوزه بهره‌برداري مترو از 327 ميليارد ريال پيشنهادي شهرداري تنها 100 ميليارد ريال پرداخت کرد. اين آمار در سال 86 هم چيزي بيشتر ندارد و در سال هاي بعد نيز وضعيت به همين صورت ادامه پيدا کرد و اوج ناملايمتي هاي دولت با شهرداري تهران را در دولت هاي نهم و دهم شاهد بوده ايم.
شهردار تهران در خصوص ساخت متروهاي اقماري و به ويژه خط متروي فرودگاه امام (ره) و پرند نيز قول هايي را داده بود اما اين خطوط همچنان در حال احداث هستند.
در کنار اين ها خط ۳ متروي تهران از چهار راه ولي عصر (عج) به سمت بزرگراه آزادگان نيز که مقرر شده بود در بهار سال 92 به اتمام رسد هنوز به پايان نرسيده است و شاهد افتتاح کامل خط ۳ مترو نيستيم.
در کنار توسعه حمل و نقل عمومي که مسوولان شهرداري تهران در سال 92، نتوانستند به دليل کمبود اعتبار آن طور که بايد براي آن تلاش کنند، در حوزه پروژه هاي عمراني نيز شاهد غفلت هاي مسوولان اين نهاد هستيم.
شهرداري تهران در سال ۹۲ به دليل کانديداتوري محمد باقر قاليباف در انتخابات رياست جمهوري، روزهاي پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشت.
شهردار تهران در آن روزها تلاش مي کرد پروژه‌هاي عمراني که بيشتر در چشم مردم است را در زمان مقرر تحويل دهد که در اين امر نيز چندان موفق نبود.
در ميان پروژه هاي نيمه تمامي که شهردار تهران قول احداث آن را در سال 92 داده بود اما اين قول عملياتي نشد، مي توان به پروژه تونل امير کبير اشاره کرد.
پروژه امير کبير يکي از پروژه هاي فرا منطقه اي است که بخشي از آن در محدوده منطقه ۱۴ تهران قرار دارد.
کار ساخت اين پروژه از شهريور ماه سال ۱۳۸۸ آغاز شد و در ابتدا اعلام شده بود که اين پروژه در مدت زمان 27 ماه به اتمام خواهد رسيد که چنين نشد.
اين پروژه شامل احداث دو رشته تونل دوقلو به طول ۵۵۰ متر که جمعا حدود هزار و ۶۵۰ متر به همراه پارکينگ طبقاتي به مساحت بيش از ۱۶ هزار متر مربع و مجتمع تجاري با مساحت بيش از ۱۳ هزار متر مربع است.
شهردار تهران متعهد شده بود اين پروژه تا سال 92 به اتمام رسد اما اين چنين نشد.
بازگشت ميدان انقلاب به شکل قبل نيز يکي ديگر از قول هايي بود که شهردار تهران نتوانست در سال 92 آن را اجرايي کند.
سال 86 با عبور خطوط مترو از دل ميدان انقلاب، مسئولان شهرداري تهران تصميم به جابه جايي نماد بتوني آن گرفتند و پس از تغييرات ديگر، نصب نماد قبلي روي سازه شيشه‌اي وسط ميدان امکانپذير نبود. اين نماد سبز رنگ بتوني که روزشماري از پيروزي انقلاب اسلامي و خاطره‌ مردم از آن روزها بود، چالشي سخت براي مديران شهرداري تهران به بار آورد و آن‌ها را در برابر معضلي قرار داد که تا آن زمان، پيش‌بيني نشده بود. شهردار در مقطعي قول بازگشت اين ميدان به شکل قبل را داده بود که متاسفانه چنين نشد.
آزادسازي تمام رمپ و لوپ بزرگراه امام علي (ع) نيز يکي ديگر از موضوعاتي بود که با وجود قول هاي مساعد مسوولان شهرداري تهران براي اتمام آن تا پايان سال 92، تاکنون محقق نشده است.
همچنين جلوگيري از تردد خودروها به روي سنگ فرش هاي خيابان 17 شهريور ، تعريض خيابان هاي پيروزي، دماوند و امام خميني از ديگر موضوعاتي است که مسوولان شهرداري تهران با وجود تعهداتي که نسبت به آنها داشتند موفق به اجراي آن در سال 92 نشدند.
در کنار اين پروژه هاي نيمه تمام شهري در سال 92 که بايد در سال 93 به اتمام رسد، محمد باقر قاليباف شهردار تهران در ابتداي سال 93، اولويت هاي شهرداري تهران را براي اين سال اعلام کرده است.
شهردار تهران از افتتاح نيمه جنوبي خط 3 مترو در فروردين ماه سال 93 خبر داده است که با افتتاح آن از 15کيلومتر مترو بهره برداري خواهد شد.
همچنين دو برابر شدن روزهاي پاک شهر تهران و ارائه خدمات بهتر و ارزان تر در حوزه حمل و نقل عمومي و از ديگر قول هاي شهردار پايتخت در سال 93 است که بايد منتظر باشيم و ببينيم آيا با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و افزايش بهاي سوخت، اين مهم محقق خواهد شد يا اينکه بر خلاف قول محمد باقر قاليباف بايد شاهد گراني بيش از 25 درصد بهاي کرايه وسايل حمل و نقل عمومي باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن